گزارش کارورزی بسکتبال (تربیت بدنی)

دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات110
حجم فایل1.05 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مبانی کارورزی  آموزش بسکتبال  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای 95  صفحه است . به همراه طرح درس سالانه و هفتگی 15 صفحه

( قابل ویرایش به دلخواه خود)

فرمت فایل : ورد

تعداد صفحات : 110

 

یکی ازابتدایی ترین وظایف مربیان، آموزش نحوه حرکت و کنترل بدن، به بازیکنان است. حرکتهای پایه گاهی زیربنای بسکتبال نامیده می شوند. این حرکتهای اصول اساسی هستند که هر بازیکنی باید فرا بگیرد.

لازم است هر بازیکن بیاموزد چگونه مؤثّر (زیرا هدف نهایی انجام صحیح کار است) و همچنین مفید (حرکت در بهترین طریق) حرکت کند. به آنها یاد داده برای کاستن از حرکتهای اضافی زمان و مکان را در نظر داشته باشند تا در چابکی و تعادل، کسب مهارت کنند. به بیان دیگر، بازیکنان باید بدون هدف حرکت نکنند.

بسکتبال بازی چابکی (دست و پا) و سرعت (حرکت کل بدن) در زمان مناسب است. آموزش باید همواره به این اصل تکیه داشته باشد: انجام کار صحیح – همراه با چابکی – و بعد، انجام حرکت صحیح و سریع در زمان مناسب.

پنج حالت و حرکت اصلی که باید آموزش داده شوند عبارتند از: طرز ایستادن، شروع حرکت، گام برداشتن، توقف و پرش.

 

یکی از مهمترین، دشوارترین و متداول‌ترین وظایف که بازیکنان بسکتبال در دفاع با آن رو به رو خواهند شد، دفاع کردن بازیکنی است که هنوز اجازه دریبل کردن را دارد. بازهم مدافعان باید در حالت ایستادن مناسب خود قرار گیرند و آماده باشند و طوری پاها را قرار دهند که پای جلوتر آنها مقابل دست قوی بازیکن مهاجم باشد. اگر بازیکن مزبور راست دست است، مدافع باید پا ودست چپ خود را جلو ببرد تا مهاجم را مجبور کند پاس یا دریبل خود را با دست ضعیف انجام دهد. بازیکنان بسکتبال را وادارید در حال دفاع، کف دست جلو خود را رو به بالا نگاه دارند (شکل1-13) که به آنها اجازه خواهد داد براحتی حرکت کنند، به توپ ضربه بزنند و توپ را بربایند. این کار فشار بیشتری را به مالک توپ وارد می‌کند و امکان ارتکاب اشتباه‌های منجر به ازدست دادن توپ را افزایش می‌دهد.

 

دیگر عناوین ذکر شده در جزوه کارورزی بسکتبال

دست‌ها و پاها

شروع‌ها، گام برداشت‌ها و توقّف‌ها

شروع‌ها

ابتدا پای جلو

اشاره- فشار- كشش

گام برداشتن (چرخش)

توقّف

توقّف سریع

توقّف آهسته

پرش

پرش با دو پا

پرش روی یك پا

پرش سریع

تمرین‌های اساسی حركت

استقرار مقابل آینه

شروع، گام برداشتن و توقّف با آرایش صفی

حالت‌ها

هنگام اجرای تمرین به یاد داشته باشید:

پرش‌های سریع صفی

ضربه زدن در بین طرفین (جامپ بال)

پاس دادن و دریافت آن

 اصول اولیه پاس

انتخاب پاس صحیح

پاس دادن در موقعیتهای خاص

 

حرکت‌های تعیین شده

حرکت‌های بدون توپ

اصول بنیادی حرکت‌های بدون توپ

حرکت‌های بنیادی (بدون توپ)

برش‌های V

برش‌های جلویی و پشتی

حرکت‌های هنگام انجام شوت

حرکت‌ها برای اجرای اسکرین‌ها یا اسکرین

انواع اسکرین‌ها

اجرای اسکرین یا اسکرین

استفاده از اسکرین

حرکت‌های نادرست

نکته‌های مورد توجّه مربیان درباره حرکت بدون توپ

تمرینات برای حرکت بدون توپ

حرکت‌های بدون توپ در چند صف

حالت‌ها

برش‌ V

حالت‌ها

تسلط بر توپ

اصول اولیه دریافت توپ

نکته‌های مورد توجّه مربیان در باره پاس دادن و دریافت آن

پاس سینه

پاس زمینی

اصول اولیه دریافت توپ

نکته‌های مورد توجّه مربیان در باره پاس دادن و دریافت آن

پاس در شرایط سخت

پاس بالای سر

پاس بیس بالی

پاس بیس بالی

پاس در شرایط سخت

 

حرکت‌های تعیین شده

حرکت‌های بدون توپ

اصول بنیادی حرکت‌های بدون توپ

حرکت‌های بنیادی (بدون توپ)

برش‌های V

برش‌های جلویی و پشتی

حرکت‌های هنگام انجام شوت

حرکت‌ها برای اجرای اسکرین‌ها یا اسکرین

انواع اسکرین‌ها

اجرای اسکرین یا اسکرین

استفاده از اسکرین

حرکت‌های نادرست

نکته‌های مورد توجّه مربیان درباره حرکت بدون توپ

تمرینات برای حرکت بدون توپ

حرکت‌های بدون توپ در چند صف

حالت‌ها

برش‌ V

حالت‌ها

تسلط بر توپ

پاس دادن و دریافت آن

 اصول اولیه پاس

انتخاب پاس صحیح

پاس دادن در موقعیتهای خاص

پاس سینه

پاس زمینی

پاس بالای سر

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ شنبه 25 آذر 1396 ] [ 14:08 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

آشکار سازهای نوترونی (فیزیک)

دسته بندیفیزیک
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات39
حجم فایل4.298 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروژه درس فیزیک هسته ای بصورت فایل pdf و وورد قابل ویرایش

موضوع : آشکارسازهای نوترونی

 

فهرست :

فصل 1 :    معرفی چشمه های هسته ای

  1. مقدمه............................................................................................................................................................................................................2
  2. دسته بندی انواع نوترون ها...................................................................................................................................................................3
  3. چشمه های تولید نوترون.........................................................................................................................................................................4
    1. چشمه رادیو ایزوتوپی...........................................................................................................................................................5
    2. چشمه فوتو نوترون................................................................................................................................................................7
    3. شکافت خود به خودی..........................................................................................................................................................8
    4. برهمکنش با ذرات باردار......................................................................................................................................................9
    5. شکافت هسته ای و راکتور...............................................................................................................................................11

فصل 2 :    مکانیزم آشکار سازی نوترونی

  1. مقدمه..................................................................................................................................................................................................13
  2. برهمکنش های نوترونی................................................................................................................................................................13
    1. برهمکنش نوترون های کند...........................................................................................................................................13
    2. برهمکنش نوترون های تند...........................................................................................................................................14
    3.  سطح مقطع.........................................................................................................................................................................14
  3. مکانیزم آشکار سازی نوترون.................................................................................................................................................15
    1.      آشکار ساز نیمه رسانا.................................................................................................................................................16
    2.      آشکار ساز سوسوزن..................................................................................................................................................17
    3. آشکار ساز گازی..........................................................................................................................................................18

فصل 3 :    آشکار سازهای نوترونی

  1. مقدمه..................................................................................................................................................................................................21
  2. آشکار ساز نوترونی .............................................................................................................................................................21
  3. آشکار ساز ................................................................................................................................................................................22
  4. آشکار ساز با زمان پرواز ...................................................................................................................................................23
  5. آشکار سازی نوترون با فعال سازی پولک................................................................................................................................23
  6. آشکار ساز شکافت...........................................................................................................................................................................24
  7. آشکار ساز خود _ توان..................................................................................................................................................................25
  8. آشکار ساز نوترونی خود توان ....................................................................................................................................27
  9. آشکار ساز نوتورنی خود توان نوترونی با پاسخ آنی...........................................................................................................27
  10. آشکار ساز ..............................................................................................................................................................................28
  11. شمارنده های با روکش داخلی بورون _ آشکار سازی خطی............................................................................................32

فصل 4 :    اسپکتروسکوپی نوترون

  1. مقدمه..............................................................................................................................................................................................35
  2. کره های  بانر................................................................................................................................................................................35
  3. جمع بندی......................................................................................................................................................................................38
  4. منابع و مراجع..............................................................................................................................................................................39

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ شنبه 25 آذر 1396 ] [ 14:08 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

دانلود گزارش کارورزی طناب زنی (تربیت بدنی)

دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات49
حجم فایل571 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

    مبانی  کارورزی طناب زنی به همراه 15 طرح درس یک جلسه ای


امکانات مورد نیاز


·        طناب ورزشی مناسب (طناب به اندازه توان دانش آموزان بوده و زیاد سنگین یا سبک نباشد)

·        لباس ورزشی مناسب (هر لباس ورزشی راحت، بهداشتی و ترجبحاً لباس ورزش پیراهن و شورت باشد)

·        فضای ورزشی روباز یا سرپوشیده (بدون وجود هرگونه ناهمواری و لوازم خطر آفرین و با پوشش کف مناسب)







نکات مهم قبل از آموزش مهارت های پایه طناب زنی:

1- قبل از آموزش مهارت ها وضعیت سلامت جسمانی دانش آموزان را بررسی کنید

2-از طناب مناسب برای تمرینات استفاده کنید . طناب باید زیاد سنگین و سبک نباشد و طول طناب برای قد دانش آموزان مناسب باشد .

3 – همیشه مهارت های طناب زنی را یا تمرینات را ابتدا معلم ورزش یا یک دانش آموز برتر چندین بار اجرا کند .

4 -مهارت ها را ابتدا با سرعت آرام و چندین بار نمایش دهید سپس مهارت را بخش بخش کرده و آموزش دهید .

5- تفاوت های فردی دانش آموزان را در نظر بگیرید (وزن – هوش یادگیری – علاقه دانش آموزان و آمادگی جسمانی...)

6- از بازخوردهای مناسب و به موقع استفاده کنید .

7- جلسات اولیه تمرینات را جدی بگیرید . هماهنگی عصبی عضلانی در جلسات اولیه آموزش بسیار تعیین کننده است .

8- فضای آموزشی را شاد نگه دارید و در خلال تمرین از تشویق و موسیقی شاد استفاده کنید .

9- فراموش نکنید بازخورد های مثبت تشویق و صبر و حوصله گره گشای مشکلات آموزشی است.

10- در صورت امکان قبل از آموزش مهارتها فیلم آموزشی طناب زنی را برای دانش آموزان نمایش دهید.

طناب زنی یک فعالیت بدنی کامل است که روی تمام فاکتورهای آمادگی جسمانی و حرکتی اثر مثبت میگذارد و بسیار کم هزینه و قابل دسترس برای عموم در هر مکان و زمانی می باشد . این رشته بصورت انفرادی ، دو نفره و گروهی با استفاده از طناب های کوتاه ، بلند ، دو و چند طناب قابل اجراست .


قابلیت و كارایی طناب زدن در هر زمان و مكانی ، آن را برای حفظ گرما و انعطاف پذیری عضلات بین ست های وزنه زدن ، در حین استراحت های تمرینات ورزشی یا هنگام انتظاربیرون زمین در رقابتهای ورزشی موثرترین فعالیت استراحت فعال می سازد .

در طول فصل قبل از مسابقه ، ورزشكاران باید برای اتمام برنامه های طناب زدن مقدماتی ، متوسط وپیشرفته آماده شوند این امر به سه بار پرش در هفته نیاز دارد كه موجب افزایش سطح آمادگی قلبی عروقی در حین فصل خواهد شد . استفاده از برنامه های گرم كردن را روزانه قبل از اجرای ورزش ادامه دهید .


فهرست مطالب مبانی جزوه  طناب زنی

تاریخچه

طناب زنی چیست ؟

فواید طناب زنی

وسایل و امکانات مورد نیاز
اهمیت و كارایی طناب زدن در ورزش

اندازه گیری استاندارد یك طناب
مرحله پیش آمادگی

مرحله متوسط
مرحله آماده سازی
گرم كردن با كمك طناب زدن
استراحت فعال با طناب زدن

سرد كردن بدن با طناب زدن
طناب زدن فصل قبل از مسابقات

طناب زدن در فصل مسابقات
آشنایی با مسابقات طناب زنی
مسابقات انفرادی
 مسابقه ۳ بارعبور طناب از زیر پا در یک جهش

مسابقه سرعت استقامت

مسابقه آزاد
مسابقات تیمی
انواع طناب زدن و اهمیت آن

اندازه گیری استاندارد یك طناب
زندگی با طناب
برای سوزاندن چربی ها طناب بزنید
برنامه تحریکی

راهنمایی های آموزشی

ارتباط و اثرات طناب زنی با ورزش های دیگر



فهرست طرح درس

جلسه : اول                                          نام مهارت: پرش ساده *نحوه ایستادن و پرش کردن              basic jump           

جلسه : دوم      آموزش مهارت مکث روی پا (دو بار پریدن و یک بار رد کردن طناب)                         double  bounce

جلسه : سوم           آموزش مهارت زیگ زاگ (پرش چپ راست)              skier

جلسه : چهارم                    آموزش  مهارت پرش جفت جلو عقب                           bell

جلسه : پنجم                 آموزش مهارت پروانه (پا باز از طرفین)                           side straddle

جلسه : ششم                            آموزش مهارت قیچی پا از جلو                                   forward straddle

جلسه :هفتم                                            آموزش گام جاگینگ (در جا دویدن)   مرور جلسات قبلی                       jogging speed                                                                             

جلسه : هشتم                                                           مهارت: پنجه  پنجه                          toe to toe

جلسه :نهم                                           آموزش  مهارت پاشنه و پنجه                                 to toe  hael

جلسه دهم                                                       آموزش مهارت گهواره            

جلسه : یازدهم            آموزش مهارت  چرخش کمر                               twist

جلسه :  دوازدهم                             آموزش طناب بلند

جلسه : سیزدهم                                          آموزش مهارتهای دو نفره

جلسه :چهاردهم                                آموزش مهارت سه نفره و چهار نفره با طناب بلند                                                                                                                                        

جلسه : پانزدهم                                     آموزش هماهنگی گروهی با ریتم موسیقی




 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ شنبه 25 آذر 1396 ] [ 14:08 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

دانلود گزارش کارورزی ژیمناستیک (تربیت بدنی)

دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات44
حجم فایل218 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دانلود مبانی گزارش کارورزی ژیمناستیک  به همراه 15 طرح درس مربوط به ژیمناستیک

 

 

در سال 1881فدراسیون بین المللی ژیمناسیک تأسیس شد که .بعداً به نام هیئت فدراسیون زیمناستیک اروپا تغییر یافت. این سازمان پیشقدم در مسابقا ت بین المللی بود. اتحادیه ورزشکاران غیر حرفه‌ای در سال 1883 در آمریکا تأسیس گردید. این سازمان مسئولیت کنترل و مراقبت از ژیمناستیک کاران را در آمریکا بر عهده داشت. رقابت‌ها و مسابقات گوناگونی توسط کلوپ‌ها و سازمان‌ها برگزار شدند و در دهه 1880 این مسابقات بسیار شدت گرفت. اولین مسابقه بزرگ در المپیک آتن یونان در سال 1896 برگزار شد و که در آن آلمان به عنوان قهرمان برگزیده شد و تقریباً همه مدال‌ها را از آن خود کرد. 5 کشور در این مسابقات شرکت کردند. مسابقات مردان شامل میله افقی. میله پارالل، خرک، حلقه، پرش از خرک. بود اولین مسابقه بین المللی بعد از مسابقات المپیک در سال 1953 در بلژیک برگزار شد که در آن ژیمناستیک کارانی از نقاط مختلفی از قبیل بلژیک، فرانسه، لوکامبورگ، هلند شرکت داشتند. این مسابقات در حال حاضر به عنوان اولین مسابقات جهانی شناخته می‌‌شوند. اولین مسابقه تیمی مردان در سال 1954 در سن لویس برگزار شد. در هنگام نهمین دوره مسابقات جهانی در سال 1930 در لوکامبورگ مسابقات زیمناستیک برگزار شد شامل مسابقات دو میدانی، پرش با نیزه، پرش طول، بال رفتن از طناب، تیراندازی و دو صد متر. بعد از آن مسابقات دو و میدانی از بخش مسابقات ژیمناستیک حذف شدند. در مسابقات جهانی 1954 ورزش دو ومحیدانی به طور کامل از ژیمنا ستیک جدا شد. در سال 1924 در فرانسه المپیک پایه‌های اصلی خود را که مشابه المپیک امروزی می‌‌باشد شکل داد. در این المپیک مردان ابتدا در مسابقه در رشته‌های مختلف زیمناستیک پرداختند. اولین تیم ژیمناستیک زنان در المپیک سال 1928 شامل مسابقات تیمی بود که توسط کشور هلند اجرا شد. اولین تیم ژیمناستیک زنان آمریکایی در المپیک 1936 در آلمان حضور یافت. در سال 1962 ژیمناستیک منظم توسط فدراسیون بین المللی ژیمناستیک به عنوان یک ورز ش شناخته شد. در سال 1963 در بودایست لهستان اولین مسابقات جهانی زیمناستیک موزون انجام گرفت. این مسابقات دارای 28 ورزشکار از 10 کشور مختلف دنیا بود در سال 1973 آمریکا به مسابقات جهانی ژیمناستیک موزون وارد شد. در حین انجام المپیک 1974 در لس آنجلس آمریکا مسابقات ژیمناستیک موزون فردی برای اولین بار اجرا شد. در جشن صد ساله المپیک امسال در آتلانتا، مسابقات گروهی موزون به عنوان ورزش دارای مدل برای اولین بار معرفی خواهند شد. در سال 1975 فدراسیون ژیمناستیمک آمریکا که در حال حاضر نام آن . شناخته می‌‌شود افتتاح شد. به عنوان یک ورزش مستقل در آمد و همچنان نیز این فدراسیون کار خود را امروزه ادامه می‌‌دهد.

 فهرست مبانی ژیمناستیک

تاریخچه ژیمناستیک...........................................................................................2

المپیک ژیمناستیک............................................................................................3

ژیمناستیک آمریکایی.........................................................................................4

اطلاعات عمومی ژیمناستیک........................................................................................................8

تجهیزات مورد نیاز............................................................................................................................9

ژیمناستیک مردان............................................................................................................................10

حلقه ثابت.............................................................................................................................................10

میله های افقی....................................................................................................................................11

معرفی اسباب.....................................................................................................................................12

خرک حلقه..........................................................................................................................................12

دارحلقه...................................................................................................................................................13

بارفیکس............................................................................................................14

  زمینی...................................................................................................................................................14

پرش خرک.........................................................................................................16   

پارالل  ...............................................................................................................17

جرائم ویژه رفتارهای ضعیف و نامناسب ژیمناست یا مربی....................................18

مقررات برای شرکت کنندگان در مسابقات ژیمناستیک........................................20

اهداف و مقاصد مقررات امتیاز گذاری.....................................................................20

منابع..................................................................................................................27

 

 

عناوین طرح درس

     

درس اول: آموزش  مهارتهای (ایستادن، راه رفتن و دویدن صحیح، تقویت عضلات دست)

درس دوم: آموزش مهارتهای (پرش جفت متوالی و پرش های طولی)

درس سوم: آموزش  مهارتهای (انعطاف پذیری، پرش خرگوشی و نشستن زاویه)

درس چهارم: آموزش مهارت های (ایستادن صحیح، گهواره پا جمع و مقدمه شمع)

درس پنجم: آموزش  مهارت های (یکپارچگی بدن و سرسره یا فرگون)

درس ششم: آموزش مهارتهای (شنا، پرتاب پاها به جلو و عقب و پرش ماهی)

درس هفتم: آموزش مهارتهای (فرشته روی زانو، ژست پا باز و شنای دست خم)

درس هشتم: آموزش مهارتهای (پرش نیم دور، پرتاب پا بصورت قیچی، جهش خرگوشی)

 

   درس نهم: آموزش مهارتهای (شمع، گهواره پا باز و تقویت عضلات شکمی و پشتی)

   درس دهم: آموزش مهارتهای (کمر قوس با پاهای باز، مقدمات بالانس و انعطاف کتف)

       درس یازدهم: آموزش مهارت های (گهواره پا راست، کمر قوس به عقب و چمباتمه)

       درس دوازدهم: آموزش مهارت های (چرخش بدن به صورت عقبگرد، پا باز و زاویه نشستن)

 درس سیزدهم: آموزش مهارت های (غلت جلو، پل و بالانس دیواری)

       درس چهاردهم: آموزش مهارت های (مقدمات بالانس، پرتاب پاها و چرخ و فلک)

درس پانزدهم: آموزش مهارت های (بالانس سه پایه و فرشته)

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ شنبه 25 آذر 1396 ] [ 14:08 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

اخلاق مهندسی (فنی و مهندسی)

دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات55
حجم فایل244 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

در طول تاریخ مهندسان توانسته اند با استفاده از و کشفیات یافته های علمی و با ابتکار و خلاقیت خود مسائل مختلف مربوط به سلامت و بهداشت، درمان، آموزش، کشاورزی، مسکن، حمل و نقل و غیره را حل کنند و در نهایت آسایش و رفاه بیشتری را برای مردم فراهم کنند. همزمان با این فعالیتها، مهندسان نیز توانسته اند جنگ افزارهای فراوانی را خلق کنند تا استفاده کنندگان از آنها بتوانند در زمان کوتاهتری انسانهای بیشتری را از بین ببرند و یا بیمارکنند. همراه با هر دو نوع فعالیت یاد شده فعالیت­های مهندسی همراه با تخریب و آلوده سازی محیط زیست و اتلاف منابع طبیعی بوده است.

فهرست عناوین بزرگترین دستاوردهای مهندسی در قرن بیستم

1- برق رسانی (Electrification)

 2- اتومبیل (Automobile)

 3- هواپیما (Airplane)

 4- منابع آب و توزیع (Water Supply and Distribution)  

5-  الکترونیک Electronics))

6- رادیو و تلویزیون (Radio and Television)

7-  مکانیزاسیون کشاورزی (Agricultural Mechanization)

 8- رایانه (Computer)

9-  تلفن (Telephone)

10-تهویه مطبوع و تبرید (Air Conditioning and Refrigeration)

و ...

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ شنبه 25 آذر 1396 ] [ 14:08 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق بابیلون (اینترنت)

دسته بندیاینترنت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات67
حجم فایل65 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دانلود تحقیق بابیلون

 

بابیلون در واقع یک دیکشنری است اما به نظر من بابیلون همه چیز است. (چرا؟)

به خاطر اینکه به هر زبانی و در هر تخصصی که بخواهید ترجمه می کند.

طرز کار بابیلون به این صورت است که یک فایل exe که خود برنامه می باشد را نصب می کنید سپس فایلهای bgl که شامل خود دیکشنریها هستند را به آن معرفی می کنید.

برای دریافت دیکشنری باید به سایت www.babylon.com مراجعه کنید.

تاکنون بابیلون تا ورژن 5.0.4 ساخته شده است که هر یک از ورژنهای آن دارای چندی ایراد بوده اند.

بابیلون 3 : در این نسخه گرافیک برنامه بسیار پایین بود و ایرادهایی که داشت این بود که شما قادر به نصب بیش از 25 دیکشنری نبودید.

بابیلون 4 : گرافیک آن نسبت به نسخه قبل کمی بهتر شد و در آن می توانستید تا 30 دیکشنری را نصب کنید. اما برای نصب هر دیکشنری یک سریال لازم داشتید.

بابیلون 5 : این نسخه از نظر گرافیکی فوق العاده است ولی با این حال یک مورد مشکل در آن مشاهده شده و آن هم غیر قادر بودن ترجمه از زبانی غیر اروپایی (مانند عربی) به سایر زبانها است.

بابیلون 5.0.4 : در این نسخه که جدیدترین نسخه می باشد تاکنون هیچ مشکلی مشاهده نشده است.

حال برای دانلود بابیلون ورژن 5 اینجا را کلیک کنید(5 مگابایت):

 http://www.babylon.com/redirects/download.cgi?type=400

 

برای دانلود دیکشنریهای که بوسیله بابیلون ساخته شده اند به اینجا بروید:

http://www.babylon.com/display.php?id=141&tree=5&level=2

 

برای دانلود دیکشنریهایی که به وسیله افراد ساخته شده اند به اینجا بروید:

http://www.babylon.com/gloss/glossaries.html

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ شنبه 25 آذر 1396 ] [ 14:07 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

دانلود مقاله آفات (زیست شناسی)

دسته بندیزیست شناسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات62
حجم فایل43 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

جمعیت انسان در كره زمین بسیار زیاد است و روند رو به افزایش نیز دارد. بشر برای تامین نیاز های خودخواهانه اش و به خاطر ایجاد مزارع گسترده تر و بهره برداری بیشتر، اكوسیستمهای طبیعی را به سرعت بر هم زده و موجب تخریب جنگل ها،نابودی خاك و گیاهان خودرو و حیات وحش می گردد. روشهای بهره برداری و متكی بر تكنولوژی ماشینی و مواد شیمیایی مصنوعی، ممكن است در كوتاه مدت پر بازده باشند اما مسلماٌ پایدار نبوده و آلاینده محیط خواهند بود. امروزه ثابت شده است كه باید برای جانوران وحشی و گیاهان خودرو نیز حق حیات قایل شد و در فضای موجود سهمی نیز برای آنها منظور نمود. بنابراین تولید بیشتر و در عین حال حفظ محیط زیست دو موضوعی است كه هماهنگی آنها در آغاز قرن بیست و یكم مورد نوجه انسان خواهد بود. كنترل بیولوژیك آفات ، پاسخی است طبیعی به بخشی از این برنامه كه كنترل پایدار به ارمغان آورده و برای محیط زیست نیز ناآلاینده محسوب می گردد.

 

فهرست مطالب

 

مقدمه                                                                                                      

نیازهای انسان و منشاء آفات                                                                               

مشكلات ناشی از آفت كش ها

تعریف كنترل بیولوژیك

تاریخچه كنترل بیولوژیك

مشاهدات اولیه و گسترش مبانی

 

فصل اول  (انواع اهداف ، عوامل و روش های كنترل بیولوژیك )

اهداف مبارزه بیولوژیك

انواع مبارزه بیولوژیك

حشرات یارازیئوئید

بندپایان و سایر مهرگان شكارگر

عوامل بیماری زاد نماتد های بند پایان

گیاهخواران و پاتوژن های علف های هرز

مبارزه ی بیولوژیك بیماری های گیاهی

روش های كنترل بیولوژیك

 

فصل  دوم  ( زیست شناسی و دینامیزم جمعیت عوامل بیماری زا )

فرآیند های اساسی در زیست شناسی پاتوژن

همه گیر شناسی ( Epizootiology    )  بیماری های بند پایان

بیماری های باكتریایی در بندپایان

ویروس های بیماری زا در بندپایان

قارچ های بیماری زا در بند پایان

پروتوزوهای بیماری زا در بند پایان

نماتد های بیماری زا در بند پایان

شواهدی از تاریخ 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ شنبه 25 آذر 1396 ] [ 14:07 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

بررسی ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی با بهزیستی روانشناختی (روانشناسی و علوم ت

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات126
حجم فایل317 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بررسی ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی با  بهزیستی روانشناختی

ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی با  بهزیستی روانشناختی در دانشجویان دانشگاه آزاد

 

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

در فرمت ورد و قایل ویرایش با فونت نازنین 14 و فاصله بین خطوط یک سانتی متر

,پایان نامه ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی,ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی,ارتباط بین سبک های هویتی و بهزیستی روانشناختی,ارتباط بین افسردگی با بهزیستی روانشناختی,پایان نامه سبک های هویتی,دانلود رایگان پایان نامه روانشناسی ,پایان نامه بهزیستی روانشناختی,بهزیستی روانشناختی در دانشجویان دانشگاه آزاد,سبک های هویتی در دانشجویان دانشگاه آزاد افسردگی پس از شکست تحصیلی در دانشجویان,افسردگی در دانشجویان,رابطه سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی,پایان نامه افسردگی,افسردگی پس از شکست تحصیلی,پایان نامه افسردگی دانشجویان,دانلود پایان نامه افسردگی دانشجویان

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی با  بهزیستی روانشناختی در دانشجویان دانشگاه آزاد می باشد. ابزارهای این پژوهش شامل دو نوع پرسشنامه است که شامل: پرسشنامه سلامت روانی و پرسشنامه بهزیستی روانشناختی می باشد و پرسشنامه سلامت روانی 7 ماده آن برای نشانه های جسمانی و 7 ماده دیگر آن علایم اضطراب و 7 ماده دیگر آن اختلال در کنش اجتماعی و 7 ماده دیگر علایم افسردگی را می سنجد. پرسشنامه بهزیستی روانشناختی که 19 ماده آن برای رضایت از زندگی و 13 ماده آن برای معنویت و 19 ماده آن برای شادی و خوش بینی و 8 ماده آن مربوط به رشد و بالندگی و 8 ماده برای ارتباط مثبت با دیگران و 10 ماده آن برای خود مختاری می باشد. بر اساس نتایج تحقیق مشاهده شد که نمره سلامت روانی در دانشجویان دختر بیشتر از دانشجویان پسر است بدین معنی که دانشجویان دختر از سلامت روانی بیشتری برخوردارند و همچنین از لحاظ افسردگی بین دانشجویان پسر و دانشجویان دختر  مشاهده نشد و مشخص شد که نمره بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان پسر بیشتر از دانشجویان دختر می باشد بدین معنی بهزیستی روانشناختی بیشتری دارند.

کلید واژه: سبک های هویتی، بهزیستی روانی، دانشجویان

بیان مسئله

تامین بهداشت همه افراد جامعه از مهم ترین مسایل اساسی هر کشور است، این امر در سه جنبه جسمانی، روانی و اجتماعی مورد ملاحظه قرار می گیرد، در صورتی که بعد روانی بهداشت به اندازه کافی مورد توجه قرار نگیرد، فراوانی مشکلات روانی و رفتاری رو به فزونی خواهد گذاشت تا حدی که عوارض ناشی از بی توجهی به آن در ابعاد فردی و اجتماعی، خانوادگی و انسانی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اثرات سوء و غیر قابل جبران رادر پی خواهد گذاشت( نوابی نژاد،1376).

در دهه­های اخیر، روان­شناسی مثبت­نگر به عنوان تلاشی جهت بررسی توانمندی­های انسان است که هم اکنون این علم مطالعات مناسبی برای بهزیستی و شادمانی در حوزه­های مختلف آموزشی، بهداشتی، درمانی و دانشگاهی فراهم نموده است Linley, P. A., & Joseph, S. ,2004).). روان­شناسی مثبت­نگر، حركتی شناخته شده در جهت سوق دادن انسان به سمت رشد، شكوفایی و بالندگی است كه نمی­خواهد جایگزین هیچ یك از انواع درمان­های روان­شناختی شودSeligman, M. E. P. ,2006).). جامعه علمی، در طول دهه­های اخیر، شاهد مطالعات و تحقیقاتی در زمینه درك و مفهوم­سازی جنبه­های مختلف روان­شناسی مثبت­نگر به ویژه بهزیستی بوده است. بهزیستی روان­شناختی به طور گسترده­ای مورد بررسی و به روش­های مختلفی مفهوم­سازی شده است.

     یکی از مفاهیم اصلی مدل سلامت بهزیستی است. مدل سلامت سه نوع بهزیستی هیجانی، بهزیستی روانشناختی و بهزیستی اجتماعی را با هم ترکیب کرده ومفهوم جامع و کامل از بهزیستی را هم که جنبه عاطفی(بهزیستی هیجانی) و هم جنبه کاربردی(بهزیستی روانشناختی و اجتماعی) سلامت روانی را در بر می گیرد به وجود آورده اند. سلامت روانی دارای 13 نشانه است که 2 نشانه مرتبط با بهزیستی هیجانی 5 نشانه مرتبط با بهزیستی اجتماعی و 6 نشانه مرتبط با بهزیستی روانشناختی است. بهزیستی روانشناختی به معنای قابلیت یافتن تمام استعدادهای فرد است. ودارای مولفه های 1- خودمختاری (احساس شایستگی و توانایی در مدیریت محیط پیرامون فرد و ...)2- رشد شخصی(داشتن رشد مداوم و ...)3- روابط مثبت با دیگران(داشتن روابط گرم و ...)4- هدفمندی در زندگی  (داشتن هدف در زندگی )5-پذیرش خود(داشتن نگرش مثبت نسبت به خود و ...) 6- تسلط بر محیط (توانایی انتخاب و ایجاد محیطی مناسب و...) می باشد. در این پژوهش افسردگی نه بعنوان یك بیماری ، بلكه بعنوان واكنشی روانی در مقابل مسائل و مشكلاتی كه دانشجویان با آنها گریبانگیر هستند ، مطرح است .  بعبارت دیگر حالتی است عاطفی به نحوی كه فرد قدرت و توانایی لازم و كافی برای انجام امور و تكالیف عادی روزمره‌ی‌خود را ندارد و كاهش چشمگیر در فعالیتهای وی دیده می شود .

افراد افسرده گرایش دارند به اینكه به تشریح درونی شكستها و تشریح بیرونی موفقیت هایشان بپردادخترد ، بعبارت دیگر به بروز و بیان شكست هایشان و عدم بروز موفقیت هایشان می پردادخترد . وجود یك برنامه ریزی درست برای پاسخگویی به نیازهای جسمانی و روانی و ذهنی می تواند یك راه حل باشد ـ مورد دیگر كه زمینه‌ی‌ مشكلات و نگرانی های دانشجویان را فراهم می كند نیاز مبرم به پیشرفت دردروس است .احساس بی كفایتی، عدم فهم دروس و گرفتن نمرات كم زمینه‌ی‌ یكسری اضطرابها و نگرانی ها را دردانشجویان فراهم می كند . با توجه به اینكه دانشجویان در هر جامعه ای آینده سازان و برنامه ریزان و مدیران آن جامعه خواهند بود سلامت روانی آنان می تواند نقش مؤثری در فرآیند توسعه داشته باشد . در صورتی كه آنان از بهداشت روانی برخوردار نبوده و به خاطر مشكلاتی كه ذكر آن رفت دچار اختلالات روحی و عاطفی از جمله افسردگی شوند ،نه تنها خود دراین جریان ضربه می بینند ، بلكه در نهایت جامعه نیز متضرر می گردد . شناخت عواملی كه مشكلات روانی دانشجویان را فراهم می آورد مستلزم مطالعات علمی است. از طریق شناخت این عوامل است كه می توان به برنامه ریزی در جهت مرتفع ساختن مشكلات عاطفی دانشجویان همت گماشت و بهداشت روانی آنان را تأمین كرد . تا زمانی كه بهداشت روانی درمیان دانشجویان وجود نداشته باشد نه تنها انواع اختلالات روحی از جمله افسردگی ، از خود بیگانگی و … گریبان گیر آنها خواهد شد، بلكه این امر منجر به افت تحصیلی و هدر رفتن سرمایه گذاریهایی خواهد شد كه در این راه به كار گرفته شده است .

افسردگی پس از شکست تحصیلی در دانشجویان,افسردگی در دانشجویان,رابطه سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی,پایان نامه افسردگی,افسردگی پس از شکست تحصیلی,پایان نامه افسردگی دانشجویان,دانلود پایان نامه افسردگی دانشجویان

فهرست مطالب:
چکیده
فصل 1- کلیات تحقیق    
1-1- مقدمه
1-2- بیان مسئله    
1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق    
1-4- اهداف تحقیق    
1-5- سوالات تحقیق    
1-6- چارچوب نظری تحقیق    
1-7- تعاریف واژه ها    
فصل 2- ادبیات و مستندات تحقیق    
2-1- تعریف هویت    
2-2- مفهوم هویت    
2-3- انواع هویت    
2-3-1- سبک های هویت اطلاعاتی    
2-3-2- سبک هویت هنجاری    
2-3-3- سبک هویت سردرگم    
2-4- هویت و جنسیت    
2-5- سلامت روان    
2-6- سلامت روانی    
2-7- بهزیستی روانشناختی    
2-8- مولفه های تشکیل دهنده سازه بهزیستی روانی    
2-8-1- خودمختاری    
2-8-2- رشد فردی
2-8-3- تسلط بر محیط    
2-8-4- هدفمندی در زندگی    
2-8-5- روابط مثبت با دیگران    
2-8-6- پذیرش خود    
2-9- افسردگی    
2-10- تعریف افسردگی    
2-11- شناخت افسردگی    
2-12- انواع اختلال افسردگی    
2-13- نشانه های افسردگی    
2-14- مطالعات انجام شده    
فصل 3- روش شناسی تحقیق    
3-1- روش تحقیق    
3-2- جامعه آماری    
3-3- نمونه و روش نمونه گیری    
3-4- روش گردآوری اطلاعات    
3-5- ابزار گرد آوری اطلاعات    
3-6- روش های تجزیه و تحلیل داده ها    
فصل 4- تجزیه و تحلیل اطلاعات    
4-1- بررسی جمعیت شناختی آزمودنیها    
4-1-1- بررسی حجم نمونه به تفکیک جنسیت    
4-1-2- بررسی حجم نمونه به تفکیک محل سکونت    
4-1-3- بررسی حجم نمونه به تفکیک ترم تحصیلی    
4-1-4- بررسی حجم نمونه به تفکیک میزان تحصیلات    
4-1-5- بررسی حجم نمونه به تفکیک میزان درآمد    
4-2- بررسی متغیرهای اصلی و فرضیات تحقیق    
فصل 5- نتیجه گیری و پیشنهادات    
5-1- خلاصه یافته ها ی پژوهش    
5-2- بحث و نتیجه گیری    
5-3- محدودیتهای تحقیق    
5-4- پیشنهادهای تحقیق    
فهرست جداول
جدول4-1-1 توزیع پاسخگویان به تفکیک جنسیت
جدول4-1-2 توزیع پاسخگویان به تفکیک محل سکونت
جدول4-1-3 توزیع پاسخگویان به تفکیک سن
جدول4-1-4 توزیع پاسخگویان به تفکیک میزان تحصیلات
جدول4-1-5 توزیع پاسخگویان به تفکیک نوع شغل
جدول4-2-1 میانگین و انحراف معیاردر خرده مقیاس بهزیستی روانشناختی
جدول4-2-2 میانگین و انحراف معیاردر خرده مقیاس بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان عادی
جدول4-2-3 میانگین و انحراف معیاردر خرده مقیاس بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان دانشجویان دختر 
جدول4-2-4 میانگین و انحراف معیاردرمقیاس سبک های هویت  به تفکیک دانشجویان پسر ومرز
جدول4-2- 5 میانگین و انحراف معیاردرمقیاس سلامت روانی به تفکیک دانشجویان پسر  ومرزی
جدول4-3-1 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین سبک های هویت  با بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان پسر  ومرزی
جدول4-3-2 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین سلامت روانی با بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان پسر  ومرزی
جدول4-3-3 بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان پسر  ومرزی
جدول4-3-4 سبک های هویت  در بین دانشجویان پسر  ومرزی
جدول4-3-5 سلامت روانی در بین دانشجویان پسر  ومرزی
جدول4-3-6 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین دو متغیر سن و بهزیستی روانشناختی
جدول4-3-6-1 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین دو متغیر میزان درآمد و بهزیستی روانشناختی
جدول4-3-6-2 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین دو متغیر میزان تحصیلات و بهزیستی روانشناختی
جدول 4-4 بهزیستی روانشناختی به تفکیک جنس دانشجویان 
جدول 4-5 بهزیستی روانشناختی به تفکیک محل سکونت

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ شنبه 25 آذر 1396 ] [ 14:07 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

قوانین هندبال (تربیت بدنی)

دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات35
حجم فایل29 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

زمین بازی، محوطه ای است به شکل مستطیل که طول آن 40 و عرض آن 20 متر می باشد. این زمین دارای دو محوطه دروازه (قانون 1:4 و قانون 6) و یک محوطه بازی است. دو خط بلند طولی را خطوط کناری و خطوط کوتاه انتهایی را خط دروازه (بین دو پایه دروازه) یا خط بیرونی دروازه (دو طرف دروازه) می نامند.

زمین بازی حداقل باید در طول خطوط کناری، یک متر و در پشت خط بیرونی دروازه، دو متر حریم داشته باشد. وضعیت زمین بازی نباید به صورتی تغییر یابد که باعث کسب آوانتاژ یکی از تیمها شود.

بازیکن تعلیقی در مدت تعلیق خود حق شرکت در بازی را ندارد و تیم او نیز نمی تواند در این مدت، از بازیکن دیگری در زمین به جای وی استفاده نماید. زمان تعلیق از لحظه سوت داور برای شروع مجدد بازی آغاز می شود. اگر دو دقیقه تعلیق در پایان نیمه اول تکمیل نشود، ادامه آن در نیمه دوم منظور می شود. به همین ترتیب از وقت عادی به وقت اضافی در خلال وقت اضافی نیز قابل اجرا می باشد.

 

شرح عناوین

  وقت بازی

  علامت پایانی

  تایم اوت

توپ

بازیکنان

  تجهیزات و وسایل

دروازه بان

محوطه دروازه

بازی با توپ، بازی غیرفعال

امتیاز گل

پرتاب شروع

  بازی غیر فعال

خطاها و رفتار خارج از روحیه ورزشی

پرتاب اوت و پرتاب دروازه بان

اعلام پرتاب آزاد

  اجرای پرتاب آزاد

  اجرای 7 متر

دستورالعملهای عمومی برای اجرای پرتابها

  اخطار

تعلیق

  دیسکالیفه

  اكسکلود

  تخلفات خارج از وقت بازی

  قبل از مسابقه

  در خلال وقت استراحت

داوران

وقت نگهدار / منشی

  علایم دست فدراسیون جهانی هندبال

لیست علایم دست:

  وقت بازی

  علامت پایانی

  تایم اوت

توپ

بازیکنان

  تجهیزات و وسایل

دروازه بان

محوطه دروازه

بازی با توپ، بازی غیرفعال

امتیاز گل

پرتاب شروع

  بازی غیر فعال

خطاها و رفتار خارج از روحیه ورزشی

پرتاب اوت و پرتاب دروازه بان

اعلام پرتاب آزاد

  اجرای پرتاب آزاد

  اجرای 7 متر

دستورالعملهای عمومی برای اجرای پرتابها

  اخطار

تعلیق

  دیسکالیفه

  اكسکلود

  تخلفات خارج از وقت بازی

  قبل از مسابقه

  در خلال وقت استراحت

داوران

وقت نگهدار / منشی

  علایم دست فدراسیون جهانی هندبال

لیست علایم دست:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ شنبه 25 آذر 1396 ] [ 14:06 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پاورپوینت اصول و مبانی استعداد یابی در ورزش (تربیت بدنی)

دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلppt
تعداد صفحات112
حجم فایل319 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پاورپوینت مبنای استعداد یابی در ورزش

فرایند کشف ورزشکاران با استعداد وشرکت در برنامه های تمرینی سازمان یافته و تخصصی و هدایت آنها به سوی تیم های ورزشی ملی و حرفه ای را استعداد یابی ورزشی می گویند

 

نسبت بخش های بدن می تواند یک عامل تعیین کننده در موفقیت ورزشی باشد.عامل نژاد و وراثت در آن دخالت دارد. مثال سیاه پوستان معمولا    دستها و پاهای بلند و تنه کوتاه دارند و آسیایی هاپاهای کوتاه و تنه های بلند دارند به همین دلیل نژاد قفقازی در شنا نژاد سیاه بویژه شمال افریقا در دو های استقامت و نزاد زرد در زیمناستیک شیرجه برتری دارند.

 

عناوین تعدادی از اسلایدها

 

ضرورت استعداد یابی

در فرایند استعداد یابی چه ارگان هایی مشارکت دارند؟

تاریخچه استعداد یابی ورزشی

معیار های استعداد یابی علمی

معیارهای استعداد یابی برای هر ورزش ویژه است

فرایند گزینش رویکردی پیشرونده است

موفقیت یا شکست برنامه استعداد یابی

مفهوم توانایی وموفقیت در ورزش

فواید استعداد یابی

پیش بینی اجرای ورزش

معیارهای استعدادیابی

عوامل پیکرسنجی وترکیب بدنی

قابلیت های فیزیولوژیکی

الگوی استعدایابی پیشنهادی در ایران

و .............

 

 

 

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ شنبه 25 آذر 1396 ] [ 14:06 ] [ آریا برومندی ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 صفحه بعد

دیگر امکانات