تحقیق تعریف مدیریت استراتژیک چیست (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات22
حجم فایل28 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تعریف مدیریت استراتژیک چیست؟

          مدیریت استراتژیک مجموعه تصمیم ها و اقدامات مدیریتی است که عملکرد بلند مدت یک شرکت را تعیین می کند.    

مدیریت استراتژیک عبارت است از بررسی محیطی (هم محیط خارجی و هم محیط داخلی) تدوین استراتژی، اجرای استراتژی، ارزیابی و کنترل. بنابراین مدیریت استراتژیک بر نظارت و ارزیابی بر فرصت ها و تهدیدهای خارجی در سایه توجه به نقاط قوت و ضعف یک شرکت تأکید دارد.

● مراحل مدیریت استراتژیک چیست؟

فرآیند مدیریت استراتژیک در بر گیرنده سه مرحله می شود:

۱) تدوین استراتژی ها

۲) اجرای استراتژی ها

۳) ارزیابی استراتژی ها

مقصود از تدوین استراتژی این است که مأموریت شرکت تعیین شود. شناسایی عواملی که در محیط خارجی، سازمان را تهدید می کنند یا فرصت هایی را به وجود می آورند. شناسایی نقاط قوت و ضعف داخلی سازمان، تعیین هدف های بلند مدت، در نظر گرفتن استراتژی های گوناگون و انتخاب استراتژی های خاص جهت ادامه فعالیت.

اجرای استراتژی ها ایجاب می کند که سازمان هدف های سالانه در نظر بگیرد، سیاست ها را تعیین کند، در کارکنان انگیزه ایجاد کند و منابع را به گونه ای تخصیص دهد که استراتژی های تدوین شده به اجرا در آید.

ارزیابی استراتژی ها بدان سبب باید استراتژیهای را مورد ارزیابی قرار داد که موفقیت امروز نمی تواند موفقیت فردا را تضمین نماید. موفقیت همیشه موجب بروز مسائل جدید و گوناگون می شود، سازمانی که به وضع کنونی خود بسنده نماید یا دچار تکبر شود محکوم به فنا خواهد بود.

● مزایای مدیریت استراتژیک چیست؟

مدیریت استراتژیک به سازمان این امکان را می دهد که به شیوه ای خلاق و نوآور عمل کند و برای شکل دادن به آینده خود به صورت انفعالی عمل نکند. این شیوه مدیریت باعث می شود که سازمان دارای ابتکار عمل باشد و فعالیت هایش به گونه ای درآید که اعمال نفوذ نماید و بدین گونه سرنوشت خود را رقم بزند و آینده را تحت کنترل درآورد.

● ویژگی های مدیریت استراتژیک چیست؟

مدیریت استراتژیک، ویژگی هایی را که مدیریت کلی داراست در بر می گیرد، اما متفاوت از این ویژگی ها، از یک سری خصوصیات که مختص مدیریت استراتژیک است می توان بحث کرد. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 29 آذر 1396 ] [ 21:20 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق تعارض و ناکامی (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات15
حجم فایل24 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ناکامی

  • واکنش در برابر ناکامی

هنگامی که راه دستیابی به یک هدف خواستنی بسته می‌شود یا دستیابی به آن به تأخیر می‌افتد، ناکامی روی می‌دهد، سده‌های گوناگونی، چه درونی و چه برونی، بر سر راه کوشش‌های فرد برای دستیابی به هدف قرار می‌گیرد. در محیط فیزیکی سدهائی وجود دارد مانند راهبندان در خیابان‌ها، و صف‌های دراز برای خرید از فروشگاه‌ها، خشکسالی‌هائی که محصولات کشاورزی را از بین می‌برد و سروصدا که راه بر تمرکز فکر می‌بندد. سدهای محیط اجتماعی به‌صورت محدودیت‌هائی است که مردم بر آدمی تحمیل می‌کنند؛ از امر و نهی پدر و مادر گرفته (”بچه‌تر از آن است که بتواند زندگی مستقلی داشته باشد“) تا مسائل گسترده‌تر تبعیض‌ نژادی یا جنسیتی، همه در زمرهٔ همین محدودیت‌ها است.  

            گاه چیزی که مانع دستیابی آدمی به هدف و خشنود شدن وی می‌شود از کم و کاستی‌های خودش سرچشمه می‌گیرد. معلولیت‌های جسمانی، نداشتن بعضی از توانائی‌ها و یا خویشتنداری نابسنده نیز ممکن است آدمی را از رسیدن به هدف باز دارند. به جز این‌ها هر کسی نمی‌تواند موسیقیدان ماهری شود یا از پس امتحان‌های ورودی دوره‌های پزشکی یا حقوق برآید. اگر کسی هدف‌هائی برای خود انتخاب کند که فراتر از توانائی‌های او است، محتملاً دچار ناکامی خواهد شد.

 

واکنش در برابر ناکامی

  • پرخاشگری
  • بی‌تفاوتی (apathy)
  • واپس‌روی (regression)

            ناکامی خواه ناشی از سدهای محیط باشد یا ناشی از کم و کاستی‌های شخصی و یا برخاسته از تعارض، در هر حال می‌تواند پی‌آمدهائی به دنبال داشته باشد. آزمایش مشهوری که با کودکان کم سن و سال صورت گرفته نشان‌دهندهٔ برخی واکنش‌هائی است که در برابر ناکامی ابراز می‌شود (بارکر ـ Barker، دمبو ـ Dembo، و لوین ـ Lewin، ۱۹۴۱). این آزمایش با فعال‌های زمان حال بیان می‌شود تا چنین بنماید که در صحنه حضور داریم.        

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 29 آذر 1396 ] [ 21:20 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق تأثیرمحیط بررفتار مشتری (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات112
حجم فایل110 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 تأثیرات محیطی بر رفتار مشتری

اهداف یادگیری: بعد از مطالعه این فصل شما باید به مطالب زیر پی ببرید:

1-  معنی فرهنگ و ویژگی مهم آن.

2-  ماهیت ارزش های فرهنگی به طور كلی مانند ارزش های اصلی، كه توسط مشتریان آمریكایی حفظ می شوند.

3- تأثیری كه آن ارزش های فرهنگی بر رفتار مشتری می گذارد.

4- وبعلت تغییرات فرهنگی، بازاریابان باید این تغییرات را كنترل كنند و از این تغییرات سود ببرند.

5-  اهمیت دانش فرهنگی بر رفتار مشتری در توسعه برنامه های بازاریابی مؤثر بین المللی.

برای توسعه یك رقابت تبلیغانی برای قهرمان آمریكایی، خط تولید جین های                            سنگ شورwrangler ، انجمن او تحقیقات روانشناسی را برای فهم ارتباط مشتریان با لباس های جین شروع كرد واینكه چگونه wrangler این ارتباط را بوجود می آورد . بعد ازانجام چندین مصاحبه 45 دقیقه تا یك ساعتی آنها فهمیدند كه چیزی را ازدست داده اند. آنها فهمیدند كه مردم درمحیط فرهنگی مان چیزی را استفاده می كنند. ارزش های فرهنگی با نیازهای احساسی ما در تقابل می باشندتا بر رفتارما تأثیر بگذارند و ما را مجبور به انتخاب محصولات نمایند كه خودمان انتخاب كرده ایم. بنابراین انجمن چندین مردم شناس فرهنگی را به كار گرفت تا تحقیقات عینی را در خانه ها، مغازه ها، خیابانها و مكان های فروش مانند بنگاه ماشین انجام دهند. Wrangler تولید كننده جین هایی بود كه گاوچرانان آنها را می پوشیدند. انتروپولوژیست ها (مردم شناسان) به نمایشات گاوبازی، بارهای غربی، پیك نیك ها و سایر مكانهایی رفتند كه در آن افراد از         لباس های جین استفاده می كردند. ارزش پوشنده تولیدات Wrangler مانند مردم شهری از طبقه كاگر بود. چه شهری و چه روستایی آمریكایی های قشر كارگر به موارد زیر اهمیت می دهند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 29 آذر 1396 ] [ 21:19 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق تأثیر نحوه ی مدیریت بر رضایت شغلی کارکنان (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات51
حجم فایل45 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

چكیدة تحقیق:

نقش مدیریت با توجه به اختیارات رهبری كه دارد دیزل حركت و پویائی سازمان ها به سوی اهداف تعبیر شده است. در ادارة امور سازمانها تأثیرگذاری مدیر را نمی توان كنار زد. مدیر وظیفة الگودهی، نقش سازی و راهبری احساسی ، عاطفی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، فنی زیردستان خودش را بر عهده دارد. او مسئول شرایط حاكم بر سازمان است. شرایطی كه اگر سنجیده و آگاهانه نباشند رضایت و مسالمت جای خود را به درگیری، تشویش، غیبت، اعتراض و مخالفت می دهد. سازگاری كاركنان با یكدیگر سازگاری كاركنان با سرپرست ها، انگیزة كاری كاركنان، تأمین نیازهای كاركنان، رضایت شغلی كاركنان همگام پیشرفت فنی تكنولوژیكی بایستی مورد توجه قرار گیرد. رضایت شغلی فراتر از كوشش برای كار بیشتر با سلامتی كاركنان مرتبط است. فعالیت های شغلی در محیط هائی با جوّ رُعب و وحشت به سلامتی به شخصیت، انگیزه و روان افراد آسیب های جدی وارد می كند. برای سلامتی و انگیزة كاركنان بایستی موجبات رضایت آنان را تا آنجا كه ممكن است، فراهم آورد. تحقیق حاضر توصیه می نماید كه مدیران سبك مدیریتی رابطه مداری را پیش بگیرند و از برخورد سرد، مقررّاتی، كنترل شدید كه موجب آزردگی افراد می شود، خودداری نمایند. به آنها اعتماد كنند و اجازه بدهند در امور نظر داشته خلاقیت نشان بدهند و زمینة مشاركت هرچه بیشتر آنان را فراهم آورند. در تحقیق فرهنگ سازمانی نیز از جمله موضوعات تأثیرگذار به شمار آمده است. افراد رفتار مدیران در زمینه های فرهنگی خارج از سازمان را انگیزة مثبت قوی خود شمرده اند و خودشان را مالكان مفتخر فرهنگی- سیاسی سازمان نامیده اند، امر رضایت از شغل برای كاركنان اگرچه معنای رضایت از ترفیع، حقوق، سرپرست، همكاران، شرایط كار دارد ولی شخصیت اراده و فطرات ارزش جو و فرهنگی شان را از یاد نبرده كاركنان از رفتار رابطه مدار مدیریت استقبال كرده و آن طور كه تحقیق و آزمون ها نشان دادند آنها را راضی كردند تا در كارهای سازمان مشاركت داشته باشند. وظایف شان به نحو احسن انجام شود و سازمان به سوی اهداف تعیین شده قدم بردارد.

فصل اول: كلیات

درك ضرورت اداره كردن مربوط به روزگار اخیر نیست دیری است كه بشر متوجه بسیج امكانات و رهبری آنها برای تحقق اهداف خویش است. تمدن بشری بازگوی مدعای مدیریت عامل مؤثر می باشد همچنانكه هرگاه مدیری نالایق و مدیریتی عقب بر منابع سلطه داشته پیشرفت، امنیت، برخورداری، انگیزه از منابع و محیط گرفته شده است

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 29 آذر 1396 ] [ 21:19 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق تاثیر موانع ارتباط فردی بر تعارض سازمانی (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات18
حجم فایل54 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تاثیر موانع ارتباط فردی بر تعارض سازمانی

چكیده

ارتباطات از عوامل بنیادی هویت سازمان و جوهره اصلی مدیریت است. همچنین مدیران به خوبی می‌دانند كه تعارض پاره‌ای اجتناب ناپذیر از حیات سازمانی است بنابراین، برای مدیران اهمیت دارد كه پدیده‌های تأثیرگذار بر تعارض را شناسایی كنند. تعارض می‌تواند كاركردی یا غیر كاركردی باشد. در مقاله حاضر تعارض غیر كاركردی مد نظر است و از میان عوامل مؤثر بر تعارض سازمانی، موانع ارتباط فردی بررسی می‌گردد. پنج مؤلفه موانع ارتباط فردی تحت عناوین عدم گشودگی، عدم همدلی، عدم حمایتگری، عدم مثبت‌گرایی و عدم تساوی مورد بررسی قرار گرفته است.


مقدمه

از مهمترین عوامل اساسی در اعمال مدیریت ، انسان است . مهمترین سرمایه سازمان نیروی انسانی آن است. توجه به نیروی انسانی در سازمانها طی سالهای اخیر بخش عظیمی از زمان وسرمایه سازمانهای پیشرو را به خود اختصاص داده است. رشته ارتباطات سازمانی بسیاری از دشواریهای سازمانی را تحلیل وبرای آ نها راه حل مناسب می یابد.
(فخیمی،1379،ص410).ایجاد سازمان تحت شرایطی كه استقرار ارتباطات مشكل و یا به كلی غیر ممكن باشد كاری بیهوده است. همچنان كه «هربرت سایمون» اظهار داشت كه: «سازمان نمی‌تواند بدون ارتباط وجود داشته باشد.» «چستر بارنارد» می‌گوید: «تهیه یك سیستم ارتباطی از جمله وظایف اساسی مدیر است.»

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 29 آذر 1396 ] [ 21:19 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق پرت در برنامه ریزی و مدیریت (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات33
حجم فایل21 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پرت در برنامه ریزی و مدیریت

چكیده

مدل های شبكه ای برنامه ریزی كه جزء ابزارهای كنترل پروژه نیز محسوب می شوند عبارتند از: پرت، سی پی ام و برنامه ریزی خطی، گرچه پرت و سی پی ام در اصول بسیار شبیه هم هستند ولی دارای تفاوتهایی نیز می باشند. فن ارزیابی و بازنگری برنامه (پرت) به عنوان ابزار مدیریت در جهت مشخص كردن و هماهنگ نمودن كاری كه باید انجام شود تا اهداف پروژه در زمان تعیین شده تحقق یابد عمل می كند. در ارزیابی به كمك پرت از علایمی استفاده می شود كه عبارتند از: 1- فلش (à) نشانگر فعالیت 2- فلش نقطه چین (…..) نشانگر فعالیت مجازی 3- اشكال هندسی (اغلب دایره) نشانگر رویداد. در این روش برای محاسبه كل زمان موردنیاز به منظور تكیمل پروژه سه برآورد زمانی (كمترین زمان، زمان محتمل و بیشترین زمان) در نظر گرفته می شود. افزون بر این در روش پرت، در برخی از موارد برای انجام یكسری محاسبات و برآوردها از متخصصان آمار استفاده شده كه ایشان، فرمولهایی برای حل مسائل مربوط به آن محاسبات ارائه داده اند.

مقدمه:

مدل های شبكه ای برنامه ریزی عبارتند از تكنیك ارزیابی و بازنگری برنامه (پرت)1، روش مسیر بحرانی (سی پی ام)2 و برنامه ریزی خطی (تكنیك ارزیابی و بازنگری گرافیكی)3

- برنامه ریزی خطی روش مخصوصی است كه در سال های پس از جنگ جهانی دوم برای تعیین راه كاربرد منابع موجود برای دستیابی به هدفی مطلوب به كار گرفته شده است. این روش، روشی است كه برای انتخاب بهترین تركیب متغیرها از میان تعداد زیادی تركیبهای ممكن به كار می رود. استفاده از این روش در صورتی امكانپذیر است كه بین متغیرهای مزبور ارتباط خطی وجود داشته باشد. ارتباط خطی موقعی وجود دارد كه تغییر معینی در یك متغیر منتهی به تغییر متناسبی در متغیر دیگر شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 29 آذر 1396 ] [ 21:19 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق برنامه ریزیCPM (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات44
حجم فایل26 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

-1-2 روش مسیر بحرانی CMP) )

در سالهای دهه 1950 , گروهی از دانشمندان علوم تحقیق در عملیات به فكر ایجاد روشهای كاملتر ی برای برنامه ریزی پروژه ها افتادند . اولین گروهی كه نتایج قابل قبولی را از كارهای خود ارائه داد , وابسته به هیات مركزی تولید انرژی الكتریكی در انگلیس بود . این گروه تكنیكی را با عنوان طولانی ترین مسیر غیر قابل كاهش رویدادها , برای اجرای پروژه تعمیرات اساسی یك نیروگاه برق ابداع نمود . این روش كه بعدها بنام تكنیك ترتیب اصلی نامیده شد در حد قابل قبولی كارا و مفید بوده و دارای تشابه زیادی به روشهای CMP وPERT  بود , ولی این روش هرگز به صورت رسمی چاپ و منتشر نشد . تقریبا همزمان با این رویداد شركت تولیدی دوپان یك گروه تحقیقاتی را

مامور بررسی كاربردهای روشهای جدید مدیریت در امور مهندسی شركت نمود . در سال 1957 مركز پژوهشهای علمی شركت ((یونی واك )) به سرپرستی دكتر  ((جان ماچ لی )) برای ادامه این تحقیقات به شركت ((دوپان )) پیوست و همراه با آنها مهندس ((كلی )) از شركت رمینگتون نیز به تیم پژوهشی دوپان و یونی واك ملحق گردید . سرپرستی گروه دوپان با شخصی بنام ((واكر)) بود . نتیجه كار این گروه , ابداع روش مسیر بحرانی (CMP)  بود . این روش برای اولین بار در پروژه ساخت یك كارخانه برای شركت دوپان , با سرمایه ای حدود ده میلیون دلار گرفته شد . دومین كاربرد روش CMP , در پروژه تعمیرات اساسی یكی دیگر از كارخانجات دوپان بود . در اجرای پروژه تعمیرات اساسی در این كارخانه كه دارای سیستم تولیدی پیوسته بود , لازم بود كه در طول اجرای پروژه , تولید كارخانه متوقف شود و بنابراین هر گونه اقدام و ابتكاری كه می توانست در كاهش زمان تعمیرات موثر باشد , كمك مهمی به امر تولید و اقتصاد شركت می نمود . 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 29 آذر 1396 ] [ 21:19 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق برنامه ریزی (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات17
حجم فایل39 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

برنامه ریزی

چكیده

برنامه توسعه فردی یك برنامه زمان‌بندی شده مكتوب برای برآورده شدن نیازهای حرفه ای افراد در جهت رشد و توسعه آنهاست. در این برنامه سعی می گردد تا كاركنان با توجه به توانائیها و قابلیتهای خود، در راستای اهداف سازمان و شغل خویش توسعه یابند و بین نیازهای توسعه فردی و وظایف شغلی خویش ارتباطی پویا برقرار كنند. برنامه ریزی توسعه فردی به عنوان یك «ابزار كاربردی» باعث رشد و ارتقای دانش و مهارت كاركنان ازطریق مشاركت فعال سرپرستان و مدیران می شود كه مهمترین ویژگی آن تعامل دو سویه كاركنان و سرپرستان (مدیران) است. در این مقاله مفاهیم مربوط به برنامه توسعه فردی (ضرورت، تعریف، اهداف و مزایا)اشاره می شود و در ادامه فرایند 6 مرحله ای از برنامه توسعه فردی (شناسایی اولویتهای عملكرد، تعیین ارزیابی نیازهای مهارتی و اهداف توسعه ای، شناسایی گزینه های توسعه و انتخاب فعالیتها، در میان گذاشتن اهداف توسعه با سرپرستان و بحث با آنها پیرامون اهداف توسعه ، اجرا ونظارت بر پیشرفت فرایند)، به تفصیل تشریح می گردد.

مقدمه
انسان، محور بهره وری است، وكلیه سازمانها با هرنوع ماموریتی كه دارند باید بیشترین سرمایه، وقت وبرنامه رابه پرورش انسانها از ابعاد مختلف اختصاص دهند. به گونه ای كه انسان سازمانی، در ابعاد مختلف آمادگی ایجاد پرورش و كاربردی كردن بهروری فردی گروهی و سازمانی را دارا باشد.
توسعه منابع انسانی در سازمانها به نوعی تعهد و انتظار متقابل و وظیفه دو سویه بین فرد و سازمان مبدل شده است. در چهارچوب این تعهد و انتظار متقابل، كاركنان باید ضمن نشان دادن التزام عملی به انجام وظایفی در راستای اهداف سازمانی، و همچنین رفتار در چهارچوب نظامنامه آن، حقوق متقابلی را نیز برای خود تعریف كنند. از اهم این حقوق می توان به بهره مندی از فرصت توسعة مستمر دانش و مهارت كاری و تكامل جنبه های مختلف شخصیتی كاركنان اشاره كرد. از سوی دیگر سازمان نیز در چهارچوب انتظارات به حق خود از كاركنان می خواهد كه با نهایت تلاش و تعهد در راستای تحقق اهداف سازمان گام بردارند(ابیلی، 1382).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 29 آذر 1396 ] [ 21:18 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق برنامه ریزی منابع سازمانERP (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات24
حجم فایل25 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

برنامه ریزی منابع سازمانERP

گاهی کوتاه به تاریخ تجارت و کسب و کار ، پدیدار کنندة این نکته است که بشر از همان زمانی که اقدام به فعالیتهای اقتصادی نمود همواره به دنبال شناسایی و یا ایجاد مسیری بوده است تا بتواند نحوه انجام فعالیتهای خود را تسهیل نموده و سود بیشتری را عاید خود سازد. در این میان یکی از مهم ترین فاکتورهای مورد توجه ، ایجاد امکاناتی در جهت مدیریت صحیح فرآیندهای درون سازمانی و برقراری ارتباط بین طرف های تجاری بود.

برنامه ریزی منابع سازمان

مقدمه

1-1-  چکیده نگاهی کوتاه به تاریخ تجارت و کسب و کار ، پدیدار کنندة این نکته است که بشر از همان زمانی که اقدام به فعالیتهای اقتصادی نمود همواره به دنبال شناسایی و یا ایجاد مسیری بوده است تا بتواند نحوه انجام فعالیتهای خود را تسهیل نموده و سود بیشتری را عاید خود سازد. در این میان یکی از مهم ترین فاکتورهای مورد توجه ، ایجاد امکاناتی در جهت مدیریت صحیح فرآیندهای درون سازمانی و برقراری ارتباط بین طرف های تجاری بود.

در هر کسب و کار صنعتی معمولا سه موجودیت تحت عناویت " تامین کنندگان " ، " تولید کننده" و " مشتریان " وجود دارد که به صورت زنجیر به یکدیگر متصل و وابسته میباشند در سالهای اخیر  وجود این سه موجودیت منجر به پیدایش  واژه ها و مفاهیم جدیدی چون "زنجیره ارزش" ،  "زنجیره تامین(Supply Chain)" و "مدیریت زنجیره تامین " و درنهایت سیستمهای زنجیره تامین شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 29 آذر 1396 ] [ 21:18 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق برنامه ریزی استراتژیک (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات24
حجم فایل22 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

برنامه ریزی استراتژیک

تعریف برنامه‌ریزی

برنامه‌ریزی عبارتست از فرایندی دارای مراحل مشخص و به هم پیوسته برای تولید یک خروجی منسجم در قالب سیستمی هماهنگ از تصمیمات. برنامه بیانی روشن، مستند و مشروح از مقاصد و تصمیمات است. برنامه خروجی فرایند برنامه‌ریزی است اما برنامه ریزی یک فرایند پیوسته است که پیش از اتخاذ هر تصمیمی آغاز شده و پس از اجرای آن تصمیم ادامه می یابد. از جنبه ماهیت، برنامه‌ریزی دارای انواع برنامه‌ریزی فیزیکی ، سازمانی، فرایند، مالی، وظیفه‌ای و عمومی است. از جنبه افق زمانی، برنامه‌ریزی را می‌توان در قالب برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت ، برنامه‌ریزی میان مدت و برنامه‌ریزی بلندمدت دسته‌بندی کرد.
بیشتر برنامه‌ریزی‌ها بر اساس دیدگاه عقلایی، دارای شکل آرمان‌ها و اهداف- طرح‌ها و اقدامات- منابع موردنیاز هستند. در این مدل‌ها ابتدا آرمان‌ها و اهداف سازمانها تبیین شده، سپس طرح‌ها و اقدامات لازم تعیین و در نهایت منابع موردنیاز برای انجام پروژه برآورد می‌گردند.

برنامه‌ریزی و تغییر

تغییر در شرایط محیط، سیاست‌ها، نگرش‌ها، دیدگاه‌ها، ساختارها، نظام ها و . . . عواملی هستند که بر آرمان‌ها و اهداف برنامه‌ریزی تأثیر گذاشته که در نهایت باعث تغییر برنامه می‌گردند. برنامه‌ریزی در شکل اشاره شده در فوق ظرفیت و توانایی مقابله با چنین تغییراتی را نداشته و منجر به شکست می‌گردد. این شرایط موجب رشد این تفکر شد که در برنامه‌ریزی باید بتوان با تغییرات، جهت حرکت سازمان را تغییر داد و جهت و رفتار جدیدی را در پیش گرفت. این نگرش زمینه‌ساز ابداع برنامه‌ریزی استراتژیک شد. بر خلاف برنامه‌ریزی سنتی که در آن آرمان‌ها و اهداف تعیین می‌شوند در برنامه ریزی استراتژیک، هدف تبیین و تدوین استراتژی است. بسته به نوع، تنوع و ماهیت تغییرات موجود در محیط می‌توان ترکیبی از برنامه‌ریزی سنتی و برنامه‌ریزی استراتژیک را به کار برد.

استراتژی

استراتژی برنامه، موضع، الگوی رفتاری، پرسپکتیو، سیاست یا تصمیمی است که سمت و سوی دیدگاه‌ها و جهت حرکت سازمان را نشان می‌دهد. استراتژی می‌تواند تحت سطوح سازمانی ، وظایف و محدوده زمانی متفاوت تعریف شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 29 آذر 1396 ] [ 21:18 ] [ آریا برومندی ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 صفحه بعد

دیگر امکانات