تحقیق درباره مدیریت مشارکتی (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات34
حجم فایل48 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست مطالب :

 

عنوان :                                                                          صفحه :

 

مقدمه  .............................      1

اهداف مدیریت مشارکتی ............... 2

سیر تکوین مدیریت مشارکتی ........... 5

فلسفه و مبانی نظری مدیریت مشارکتی .. 7

توسعه نیروی انسانی در فرآیند مشارکت 9

امر به معروف و نهی از منکر ......... 11

مدیریت مشارکتی و فرهنگ سازمانی ..... 12

مدیریت مشارکتی ..................... 13

فرهنگ سازمانی ، عوامل تعیین کننده .. 16

مدیریت مشارکتی برای حل معضلات شهری .. 26

نظام مدیریت مشارکتی ................ 27

نتیجه گیری ......................... 32

منابع .............................. 33


مقدمه :

     اگر مدیریت مشارکتی را به سان رهیافتی جامع برای جلب مشارکت فردی و گروهی کارکنان در جهت حل مسائل سازمان و بهبود مستمر در تمام ابعاد تعریف کنیم و بر این باور باشیم که مدیریت مشارکتی ارتباط دائم، متقابل و نزدیک بین مدیریت ارشد و کارکنان است می‌توان گفت که: مدیریت مشارکتی به معنای مشارکت افراد مناسب، در زمان مناسب و برای انجام کار مناسب است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 29 آذر 1396 ] [ 21:41 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پی دی اف مدیریت کیفیت جامع TQM 20 ص (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات22
حجم فایل271 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پی دی اف مدیریت کیفیت جامع TQM  20 ص

 

مدیریت كیفیت جامع
سازمانی
محمد شبانی
عضو هیا ت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج
١- چكیده :
قابل » و « استحكام » درنگرش سنتی، كیفیت محصولات در پرتو ویژگیها و صفات فیزیكی آن از قبیل
را مورد بررسی مجدد « كیفیت » ارزیابی می شود، ولی امروزه بسیاری از شركتها مفهوم « اعتماد بودن
،« نیازها » قرار داده اند . این شركتها متوجه شده اند كه مطلوبترین و موفقترین محصول در جهان اگر
محسوب نم ی شود. مفهوم جدید كیفیت « ایده آل » را برآورد نكند « انتظارات مشتریان » و « خواسته ها »
است. امروزه توجه به كیفیت دیگر « كنترل » و « اجرا » ، « سازماندهی » مستلزم استراتژیهای جدید د ر
منحصرأ بر عهده گروه كوچكی از افراد كه عملكرد را تحت نظر می گیرند و محصولات معیوب را از
خط مونتاژ جدا می كنند نیست. امروزه تمام كاركنان سازمان عناصر مؤثر در كیفیت محسوب میشوند.
برای «TQM ، مدیریت كیفیت جامع » در چند دهه گذشته بسیاری از سازمانها به اهمیت استراتژیك
می تو انند در ( TQM) سلامت سازمانی خود پی برده اند، آنها دریافته اند كه با مدیریت جامع
بازارهای داخلی و بین المللی رقابت كرده و باقی بمانند . مدیریت كیفیت جامع نه تنها بسوی بهره وری
و ارزش افزوده بیشتر ( نتیجه گرائی )، استانداردهای بالاتر، سیستم ها و رویه های بهبود یافته، انگیزش
بهتر كاركنان سازمان و رضایت بیشتری مشتری رهنمون میشود، بلكه سبب هزینه های كمتر و صرفه
جویی نیز میگردد . یعنی كیفیت با مؤثرترین هزینه ها بدست میآید . در نتیجه فرآی ند مستمر و فراگیری
برای بهبود كیفیت آغاز میشود. برای بهبود كیفیت كافیست مشكلات كیفی و خطاها مورد توجه قرار
گیرند و هدایت شوند تا مكانیزمی بوجود آید كه تهدیدات به فرصتهایی برای بهبود و جذب مشتریان
تبدیل شود . هر گاه یك مشتری ناراضی شود . موجب میگردد كه حسن شه رت سازمان از بین برود و
همچنین سبب میشود كه تلاش بیشتری توسط افراد سازمان انجام گیرد تا ابتدا مشخص شود كه چه
چیزی موجب ایراد و نارضایتی مشتریان شده است و سپس برای تصحیح آنچه كه باعث ایراد شده
است اقدام شود . این تجربیات غیر راضی كننده، هزینه های مازاد را برای سازمان ایجاد خواهد كرد كه
مستقیمًا بر عملكرد سطوح پایین تر تأثیر می گذارد و سطح توانایی حضور در بازار را كاهش میدهد.
كه « مدیران » است؟ این پرسش به تدریج و به ویژه برای « عادلانه » و « مناسب » ،« صحیح » چه چیزی
اخلاق در » . تأثیر گذار خواه د بود از اهمیت بیشتری برخوردار میشود « مردم و جامعه » تصمیماتشان بر
بر این اساس كه روابط ما با اعضای جامعه ای كه در آن فعالیت و حضور داریم « سازمان و مدیریت
چگونه است و چگونه باید متمركز گردد، استواراست . بدون تردید مهم ترین و حساس ترین مساله در
است. اگر ما كارمند خود « عملكرد اجتماعی » و « عملكرد اقتصادی » بین « ایجاد تعادل و توازن » مدیریت
را كه ٢٨ سال خدمت كرده اما اكنون مورد نیاز نمی باشد اخراج كنیم هزینه ها كاهش می یابد ولی
ممكن است زندگی او را متلاشی كنیم .

مدیریت كیفیت جامعسازمانیمحمد شبانیعضو هیا ت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج١- چكیده :قابل » و « استحكام » درنگرش سنتی، كیفیت محصولات در پرتو ویژگیها و صفات فیزیكی آن از قبیلرا مورد بررسی مجدد « كیفیت » ارزیابی می شود، ولی امروزه بسیاری از شركتها مفهوم « اعتماد بودن،« نیازها » قرار داده اند . این شركتها متوجه شده اند كه مطلوبترین و موفقترین محصول در جهان اگرمحسوب نم ی شود. مفهوم جدید كیفیت « ایده آل » را برآورد نكند « انتظارات مشتریان » و « خواسته ها »است. امروزه توجه به كیفیت دیگر « كنترل » و « اجرا » ، « سازماندهی » مستلزم استراتژیهای جدید د رمنحصرأ بر عهده گروه كوچكی از افراد كه عملكرد را تحت نظر می گیرند و محصولات معیوب را ازخط مونتاژ جدا می كنند نیست. امروزه تمام كاركنان سازمان عناصر مؤثر در كیفیت محسوب میشوند.برای «TQM ، مدیریت كیفیت جامع » در چند دهه گذشته بسیاری از سازمانها به اهمیت استراتژیكمی تو انند در ( TQM) سلامت سازمانی خود پی برده اند، آنها دریافته اند كه با مدیریت جامعبازارهای داخلی و بین المللی رقابت كرده و باقی بمانند . مدیریت كیفیت جامع نه تنها بسوی بهره وریو ارزش افزوده بیشتر ( نتیجه گرائی )، استانداردهای بالاتر، سیستم ها و رویه های بهبود یافته، انگیزشبهتر كاركنان سازمان و رضایت بیشتری مشتری رهنمون میشود، بلكه سبب هزینه های كمتر و صرفهجویی نیز میگردد . یعنی كیفیت با مؤثرترین هزینه ها بدست میآید . در نتیجه فرآی ند مستمر و فراگیریبرای بهبود كیفیت آغاز میشود. برای بهبود كیفیت كافیست مشكلات كیفی و خطاها مورد توجه قرارگیرند و هدایت شوند تا مكانیزمی بوجود آید كه تهدیدات به فرصتهایی برای بهبود و جذب مشتریانتبدیل شود . هر گاه یك مشتری ناراضی شود . موجب میگردد كه حسن شه رت سازمان از بین برود وهمچنین سبب میشود كه تلاش بیشتری توسط افراد سازمان انجام گیرد تا ابتدا مشخص شود كه چهچیزی موجب ایراد و نارضایتی مشتریان شده است و سپس برای تصحیح آنچه كه باعث ایراد شدهاست اقدام شود . این تجربیات غیر راضی كننده، هزینه های مازاد را برای سازمان ایجاد خواهد كرد كهمستقیمًا بر عملكرد سطوح پایین تر تأثیر می گذارد و سطح توانایی حضور در بازار را كاهش میدهد.كه « مدیران » است؟ این پرسش به تدریج و به ویژه برای « عادلانه » و « مناسب » ،« صحیح » چه چیزیاخلاق در » . تأثیر گذار خواه د بود از اهمیت بیشتری برخوردار میشود « مردم و جامعه » تصمیماتشان بربر این اساس كه روابط ما با اعضای جامعه ای كه در آن فعالیت و حضور داریم « سازمان و مدیریتچگونه است و چگونه باید متمركز گردد، استواراست . بدون تردید مهم ترین و حساس ترین مساله دراست. اگر ما كارمند خود « عملكرد اجتماعی » و « عملكرد اقتصادی » بین « ایجاد تعادل و توازن » مدیریترا كه ٢٨ سال خدمت كرده اما اكنون مورد نیاز نمی باشد اخراج كنیم هزینه ها كاهش می یابد ولیممكن است زندگی او را متلاشی كنیم .

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 29 آذر 1396 ] [ 21:41 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق مدیریت کار و زمان (جزوه)

دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات6
حجم فایل11 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مدیریت کار و زمان

مقدمه

زمان همیشه به عنوان یک منبع مهم قلمداد شده است. اما ما عادت کرده‌ایم که اتلاف وقت را بیشتر به گردم دیگران بیندازیم و خودمان را در آن مقصر ندانیم. ما از کمبود وقت بیشتر به عنوان پوششی استفاده می‌کنیم که فقدان برنامه‌ریزی یا دوراندیشی، تأخیرها و فقدان ضرب‌العجل‌های تعیین شده قبلی در کارمان را از نظر دور دارد. اما واقعیت این است که ما در یک دنیای آرمانی زندگی نمی‌کنیم و بدین ترتیب مجبوریم با زمان و دیگر منابعی که در اختیار داریم به بهترین نتایج دست یابیم.

مدیریت صحیح زمان، عاملی اساسی در موفقیت هر سازمان محسوب می شود چیزی که تاکنون توجه چندانی به آن مبذول نشده است. مدیریت زمان و مدیریت کار، اساساً معطوف به انضباط فردی است. نظامی که انتخاب می‌کنیم تا ما را در استفاده بهتر از وقتمان یاری رساند، به نوعی ارتباط با این هدف است. عملکرد صحیح هر نظام با عملکرد صحیح کاربران آن سنجیده می‌شود. هیچ چوب جادویی باعث نمی‌شود که ما به طور اتفاقی از زمانی که در اختیار داریم به طور صحیح استفاده کنیم. صرفاً کافی است تصمیم بگیریم که اولویت‌های ما کدامند و سپس به آنها بپردازیم.

برنامه‌ریزی و الویت‌بندی اهداف

زمان همانند پول است که ما مقدار مشخصی از آن را در اختیار داریم و برای استفاده بهتر از آن باید برنامه مشخصی، چه در چگونگی مصرف کردن آن و چه درباره تنظیم هزینه‌ها، داشته باشیم.

در محیط کار، شما باید انتظاراتی را برآورده کنید و براساس نتایجی که ارایه می‌دهید، مورد قضاوت قرار می‌گیرید. موارد مشخصی وجود دارند که جزء وظایف شغلی شما محسوب می‌شوند، اما کار شما لزوماً با آنها قیاس نمی‌شود. مثلاً ممکن است شما در جلسه‌ای حضور پیدا کنید. اما حضور در جلسات، در ارزیابی پایان سال شما ملاحظه نخواهد شد. جملاتی مثل «آفرین کارولین! بودجه را تنظیم کردی، اما امسال در 405 جلسه شرکت نموده‌ای!» چیزی نیست که دوست داشته باشید از مدیرتان بشنوید.

در هر کاری که به ما محول می‌شود، وظایف متعدد و متنوعی گنجانده شده است، بعضی از آنها مهم‌اند و عدم انجامشان موجب از دست دادن شغل می‌گردد. بعضی از آنها هم چندان مهم نیستند، اما باید انجام شوند، چرا که بخشی از رویه‌های داخلی کار محسوب می‌شوند. بعضی از آنها نسبتاً بی‌اهمیت‌اند و باید توسط دیگران انجام شوند. و در نهایت، بعضی از کارها اصلاً اهمیت ندارند و لزومی به انجام آنها نیست، ما این وظایف را انجام می‌دهیم، چون نوشته‌ای که روی میزمان قرار دارد انجام آنها را گوشزد می‌کند و احساس می‌کنیم که چاره‌ای جز انجام آنها نداریم.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 29 آذر 1396 ] [ 21:40 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

مدیریت کار 9ص (علوم انسانی)

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات9
حجم فایل857 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

مدیریت کار 9ص
دانلود پی دی اف مدیریت کار 9ص

دانلود پی دی اف مدیریت کار

 

واژه های كلیدی:

مدیریت پیمانها،مدیریت پروژه ها،مدیریت مستندات پروژه، مدیریت كار ،IT

چكیده:

در جهان حاضر آنچه موجب برتری دیگران می شود و بر تصمیم گیری تاثیر می گذارد، میزان دسترسی به اطلاعات ، بكارگیری

اطلاعات ، سهم هر سازمان در تولید و استفاده از آن است .بی تردید دسترسی بموقع به اطلاعات مرتبط وموثر برای تصمیم گیری

 

مدیران جهت دستیابی به اهداف سازمانی بسیار حساس، مهم وحیاتی است.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 29 آذر 1396 ] [ 21:40 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

مدیریت كارآفرینی و کارآفرینی در عصر ارتباطات و اطلاعات (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات32
حجم فایل23 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مدیریت کارآفرینی :

كارآفرینی به عنوان یك پدیده نوین در اقتصاد نقش موُثری را در توسعه و پیشرفت اقتصادی كشورها یافته است. كارآفرینی در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار امروزه دارای نقش كلیدی است. به عبارت دیگر در یك اقتصاد پویا ، ایده ها ، محصولات ، و خدمات همواره در حال تغییر می باشند و در این میان كارآفرین است كه الگویی برای مقابله و سازگاری با شرایط جدید را به ارمغان می آورد.از این رو در یك گسترده وسیع تمام عناصر فعال در صحنه اقتصاد (مصرف كنندگان ، تولید كنندگان ، سرمایه گذاران) باید به كارآفرینی بپردازند و به سهم خود كارآفرین باشند.

آنچه دراین رابطه اهمیت دارد این است كه علیرغم اهمیت روزافزون این پدیده و نقش فزاینده آن در اقتصاد جهانی كمتر به این موضوع پرداخته میشود. وضعیت اقتصادی كشور و تركیب جمعیتی امروزه بیش از پیش مارا نیازمند یافتن زمینه های پیشرو در صحنه اقتصادی می كند و در این راستا ضرورت داشتن مدل ، الگوها و راهكارهای مناسب جهت آموزش ، تربیت و استفاده بهینه از نیروی فعال و كارآفرین بیشتر می شود.

در این رابطه با استفاده از منابع موجود و تجربیات حاصله فهرستی از موضوعات قابل تحقیق در سطح كارشناسی ارشد( و بعضا " در سطح دكتری) بصورت پروژه تحقیقاتی یا پایان نامه یا هر گونه تحقیق دیگری بطور خاص و در سطح مشخصی باید مورد توجه قرار گیرد.

واژه كارآفرینی(Entrepreneurship) از كلمه فرانسوی Enterprender  به معنای متعهد شدن ﻧﺸﺄﺕ  گرفته است و بنا بر تعریف واژه نامه دانشگاهی وبستر كارآفرین كسی است كه مخاطره های یك فعالیت اقتصادی را سازماندهی اداره و تقبل نماید.

 

كارآفرین و كارآفرینی اولین بار مورد توجه اقتصاددانان قرار گرفت و از قرن شانزدهم به نوعی كارآفرینی را در نظریه های اقتصادی خود تشریح كرده اند در بین نظریات اقتصاددانان  میتوان به نظریه توسعه اقتصادی ژوزف شومپیتر (پدر علم كارآفرینی) در سال 1934 اشاره كرد . نظریات وی مبنی بر آنكه كارآفرینان را موتور محركه توسعه اقتصادی تلقی و عملكرد آنان را تخریب خلاق می داند مورد توجه بسیاری از محققین قرار گرفته است. كارآفرینی از سوی روانشناسان با درك نقش كارآفرینان در اقتصاد و به منظور شناسایی ویژگیها و الگوهای رفتاری آنها مورد توجه قرار گرفت و دانشمندان مدیریت نیز به كارآفرینی  تشریح مدیریت كارآفرینی و ایجاد جو محیط كارآفرینانه در سازمانها پرداخته اند. جامعه شناسان  كارآفرینی را به عنوان یك پدیده اجتماعی در نظر گرفته و به بررسی رابطه متقابل بین كارآفرینان و سایر قسمتها و گروههای جامعه می پردازند. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 29 آذر 1396 ] [ 21:40 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق مدیریت فرایند حوادث (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل31 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مدیریت فرایند حوادث

 

یکی از وظایف مدیران در کنار تولید کالا یا خدمات، به حداقل رساندن حوادث، رعایت مسائل زیست‌محیطی، توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و پرورش منابع انسانی است.

مدیریت فرایند حوادث، یعنی بررسی علل حوادث در حین کار و انجام اقدامات پیشگیرانه. براساس مدیریت صحیح حوادث، می‌توان روش‌هایی را به کار بست که هزینه‌های اقتصادی حوادث را به حداقل ممکن برساند.

هزینه‌های مربوط به حوادث و آسیب‌های شغلی، به حدی است که مدیریت جدی حوادث را طلب می‌کند.

یکی از راه‌های مهم جلوگیری از حوادث، تقویت فرهنگ ایمنی در محیط کار است. یکی از مکانیسم‌های مهم مدیریت فرایند حوادث، انجام بموقع معاینات دوره‌ای است که نقش پیشگیرانه و درمانی دارد.

تولید و عملیات مربوط به آن، نیازمند الزامات و پیش‌نیازهایی است که یکی از آنها ایمنی کار کردن و مدیریت بر فرایند روانی و اجتماعی علل حوادث است. انسان‌های تولیدی، نیازمند داشتن فرهنگ ایمنی کار هستند و لازم است که در این خصوص اقداماتی موثر صورت پذیرد. پیچیدگی کار مدیران تولیدی و صنعتی به این دلیل است که تولید کالا و یا خدمات جزء کوچک کار آنان بوده و در کنار تولید کالا یا خدمات، هدف‌های دیگری را می‌بایستی مورد توجه قرار دهند. از جمله این اهداف، به حداقل رساندن حوادث، رعایت مسائل زیست‌محیطی، توجه به مسئولیت‌های اجتماعی، پرورش منابع انسانی و ... است. برای رسیدن به این اهداف و به ویژه کاهش و تعدیل خسارات ناشی از حوادث، لازم است که فرایند شکل‌گیری حوادث، مدیریت شود. بر این اساس و باتوجه به اهمیت مدیریت فرایند حوادث در موسسات تولیدی براساس نظریه‌های عمل تدوین یافته سعی می‌شود که مفهوم مدیریت حوادث را تبیین کرده و راهکارهای عملی مدیریت و تاثیر آن بر کاهش حوادث، بررسی شود. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 29 آذر 1396 ] [ 21:40 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق مدیریت علمی (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات12
حجم فایل13 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مدیریت علمی

چکیده :

در مقاله زیر مطالبی در ارتباط با یکی از مهمترین عللی که باعث پیشرفت جهان صنعتی شده است را مد نظر قرار می گیرد . براستی چرا کشورها یی همچون ایلات متحده و ژاپن و کره و ...... پیشرفت کردند و چه عاملی سبب این پیشرفت گردید . همچنین هیتلر به تاسی از چه عاملی به آمریکا اعلان جنگ کرد و او چه باوری نسبت به علم و صنایع خود و آمریکا داشت و وضعیت آمریکا در اعلان جنگ چگونه بود و چه عاملی باعث گردید که آمریکا در حالیکه ناوگان جنگیش در وضعیت بسیار نامطلوبی بسر می برد به وضعیتی مبدل گردد که پیروز جنگ گردد و به تاسی از آن عامل به یکی از بزرگترین قطبهای صنعتی جهان مبدل گردد . وهمچنین به برسی علم  و صنعت قبل و بعد از مدیریت علمی و به نقش تیلور در این زمینه خواهم پرداخت . براستی تیلور کیست و چه نقشی را در صنعت ایفاء نموده است قطعا بازخوانی این ماجرا ما را باید به راهی که آنها رفتند باید بکشا ند چرا که این را ه توام با موفقیت بوده است .

 

 

 

مقدمه :

بررسی مدیریت علمی ما را به این درک باید برساند که ما در راستای آموزش فنی و حرقه ای بسیار بد عمل کرده ایم و به جرئت می توان گفت که در زمینه صنعتی نیز راه ایستایی را پیموده و متاسفانه هنوز هم در این مسیر هستیم چرا که دیگران با استفاده از آموزش فنی و حرفه ای به قطبهای بزرگ صنعتی بدل گردیده اند و ما هنوز به صادرات تنها مواد اولیه می پردازیم سادگی مدیریت علمی و نحوه آموزش آن شاید به باور نیاید که این عامل باعث پیشرفت دنیای صنعتی بوده اما خود آن کشورها  مدعی این مطلب هستند ، البته متاسفانه ما همواره چشممان  بروی تجارب دنیا بسته شده چرا چون می خواهیم همه چیز را در ایران تولید نماییم آنهم فقط به صورت مونتاژ ، یعنی ما همه چیز را مایلیم سرهم بندی نماییم به همین خاطر پیکان بدون تغییر 45 سال تولیدش در کشور ادامه می یابد و آنانی که بعد از ما این صنعت را ایجاد کردند به صادر کننده ای توانا به جهان مبدل گردیند . ما مایلیم همه چیز را برای دیروز آماده نماییم و این راه ما را به ناکجا آباد کشانده است به همین خاطر بازخوانی مدیریت علمی می تواند تا حدی ما  را به توجه بیشتر به آموزش خاصه فنی و حرفه ای متوجه سازد . بعنوان مثال می توان گفت ما 12 سال به دانش آموزانمان آموزش هیچ می دهیم چرا که این فرد پس از 12 سال هیچ کاری نمی تواند انجام دهد و در انتظار است که فرجی شود تا او به یکی از ادرات دولتی برود و در آنجا پس از آموزش مجدد به کار گرقته شود . متاسفانه همین فرد پس از اخذ مدرک کارشناسی نیز بیکار می ماند . چرا که هنوز هم چیزی یاد نگرفته تا بتواند کاری را انجام دهد او با اینکه در کشوری زندگی میکند که به او می گویند از شیر مرغ تا جان آدمیزاد می توانی بسازی ولی او باز هم قادر نیست ، چرا که او فقط از کارخانه مدرک سازی مدرک اخذ نموده نه کار یا تجربه کاری .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 29 آذر 1396 ] [ 21:40 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق مدیریت ژاپنی (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات37
حجم فایل19 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مدیریت ژاپنی

(تئوری z)

فریدون كرامتی

یكی از تئوری های مهمی كه امروزه در زمینه مدیریت و سازمان وجود دارد و نسبت به سایر تئوری ها در زمینه مدیریت از موفقیت چشمگیر و بالایی برخوردار است تئوری z می باشد. تئوری z چگونگی اداره مؤسسات و سازمانهای ژاپنی را توضیح می دهد. بر اساس این تئوری سعی می شود كه به منظور ایجاد همبستگی و علاقه متقابل بین افراد در یك سازمان، سازمان را به صورت یك خانواده درآورند و نفوذ و رسوخ افراد را در یكدیگر هرچه بیشتر افزایش دهند.

(ویلیام اوچی) استاد دانشگاه كالیفرنیا در لوس آنجلس كه تئوری (z) را ارائه داده است می گوید: مدیران مؤسسات و سازمانها باید همان رویه و رفتار پدرانه با كاركنان را كه در سازمانهای ژاپنی راه یافته است اعمال كنند. به نظر وی حكایت از كاركنان در تمام دوران خدمت، ایجاد صمیمیت و تفاهم عمیق در میان آنها، تشریك مساعی در تصمیم گیری ها، مسئولیت مشترك و خودداری از كنترل و نظارت نزدیكی بر كار اعضای سازمان سبب می شود كه كاركنان، سازمان را متعلق به خودشان بدانند و صادقانه تمام نیروی فكری، جسمی و روانی خود را به منظور بازدهی بیشتر در سازمان به كار بگیرند. هدف اصلی تئوری z تقویت اعتماد سازمان به كاركنان و تحكیم اطمینان كاركنان نسبت به یكدیگر است تا از این طریق بازدهی و كارآیی به حداكثر ممكن افزایش یابد. مهم ترین ویژگی های مدیریت ژاپنی و تئوری z عبارتند از:

1- استخدام مادام العمر و تأمین امنیت شغلی برای هر یك از كاركنان در سازمان وجود دارد.

2- تصمیم گیری مبتنی بر رضایت و توافق دسته جمعی كه در این جا مدیر به طور انفرادی تصمیم گیری نمی كند بلكه به افراد تحت سرپرستی خود دستور می دهد تا موضوع را بررسی كنند و نتیجه را قبل از اتخاذ تصمیم توسط وی، مورد ملاحظه و بررسی قرار دهند و پس از آن اظهار نظر و تصمیم گیری گروهی صورت می گیرد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 29 آذر 1396 ] [ 21:39 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق مدیریت زمان (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات17
حجم فایل22 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

از زمانی که بشر به زندگی اجتماعی روی آورد, برای رفع نیازهای خود همواره در کارهای دسته جمعی و گروهی نیاز به هماهنگی و رهبری و در بسیاری موارد برنامه ریزی و سازماندهی پیدا کرد.

در هر زمینه ای که برای تحقق اهداف دسته جمعی نیاز به همکاری پیدا می شد.

ولی واقعیتی که وجود دارد این است که بدون وجود اندیشه مدیریتی از بدو زندگی اجتماعی انسانها, یا از بدو تاریخ, عمل مدیریت وجود داشته است.

بررسی تاریخ ملل باستانی مانند مصر, چین, ایران و روم نشانگر آنست که بدون وجود سیستمهای منطقی از اعمال سازمان یافته و نظامدار و بدون مدیریتی دقیقی امکان اجرای سیستمهای آبیاری و کشاورزی منظم  برای آبادانی سرزمینهای آنها, ساختن آثار معماری بسیار عظیم و دقیق و زیبا و بسیاری از موارد دیگر   امکان پذیر نبود.

 

مدیریت چیست؟

انسان برای نیل به مقاصد خود و جهت دادن به فعالیتهای در راستای هدفهایش به سرپرستی, نظارت] هماهنگی و هدایت نیاز دارد. مجموعه وظایفی که رفتار و فعالیتهای سازمان را در مسیر هدف تنظیم تداوم فعالیت خود به مدیریت نیاز دارد.

 

1-هدف داشته باشید

شما, همه چیز برای مردم نیستید, بر روی مشتریان مخصوص خودتان تمرکز کنید و سعی کنید آنها را راضی کنید. بازار هدف شما معمولاً بخش خاصی از مردم هستند نه همه مردم.

 

2-متفاوت باشید

اگر رقبای شما کاری را انجام می دهند, شما انجام ندهید, از بازارهای شلوغ پرهیز کنید که در این بازارها همه محصولات و تبلیغات آنها مانند هم هستند.

 

3-یک تیم داشته باشید

برای پر نمودن یک جای خالی در کسب و کارتان استخدام نکنید. افراد را برای این استخدام کنید که بخشی از تیم شما باشند و کسب و کار شما را بسازند.

 

4-سریع باشید(مدیریت زمان داشته باشید)

زمان گرانبهاترین کالای شماست. وقتی قرار است کاری را روز جمعه انجام دهید, سعی کنید انرا پنج شنبه عصر انجام دهید. همه تلفنها و ایمیلها را سریع پاسخ دهید.

 

5-تشکر کنید

خیلی زیاد, به مشتریان و کارمندهای خود بگویید که چقدر برای شما مهم هستند. حتی بهتر از این, اینکار را با روشهای قدیمی انجام دهید, قلم را بردارید و این مطلب را برای آنها بنویسید.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 29 آذر 1396 ] [ 21:39 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق مدیریت زمان 2 (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات40
حجم فایل298 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مدیریت زمان

          مدیریت زمان موضوعی است اساسی که در عرصه فعالیت های اقتصادی و اجتماعی به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در عمل اهمیت خود را به اثبات رسانیده است . نقش مدیریت زمان از آنجا حائز اهمیت است که سایر روشهای مدیریت بدون تأکید بر اجرای مدیریت زمان ناکارآمد بودن خود را نشان داده اند. از همین رو، مدیریت زمان ، از یک سو برای پیشبرد کار و از سوی دیگر برای انجام مراحل مختلف آن در مدت زمان معین نقش محوری ایفاء می کند، چنانچه زمان به گونه ای مناسب برای انجام امور یک سازمان مدیریت نشود فعالیت در محیط کار بازدهی لازم را نخواهد داشت.       

 

مدیریت زمان موضوعی است اساسی که در عرصه فعالیت های اقتصادی و اجتماعی به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در عمل اهمیت خود را به اثبات رسانیده است . نقش مدیریت زمان از آنجا حائز اهمیت است که سایر روشهای مدیریت بدون تأکید بر اجرای مدیریت زمان ناکارآمد بودن خود را نشان داده اند. از همین رو، مدیریت زمان ، از یک سو برای پیشبرد کار و از سوی دیگر برای انجام مراحل مختلف آن در مدت زمان معین نقش محوری ایفاء می کند، چنانچه زمان به گونه ای مناسب برای انجام امور یک سازمان مدیریت نشود فعالیت در محیط کار بازدهی لازم را نخواهد داشت. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 29 آذر 1396 ] [ 21:39 ] [ آریا برومندی ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 صفحه بعد

دیگر امکانات