تحقیق معماری مدرن (معماری)

دسته بندیمعماری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات63
حجم فایل31 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

معماری مدرن

مبانی معماری مدرن، كه سبكی غالب و جهانگیر در سده بیستم میلادی بوده، ریشه در تحولاتی كه خاستگاه آن شهر فلورانس در شمال ایتالیا در حدود چهارصدسال پیش از ظهور معماری مدرن بوده است.

بررسی معماری مدرن بدون توجه به زمینه های فكری و اجتماعی مدرنیته و تحولات متعاقب آن، همانند انسان گرایی، علم مداری، دین پیرایی، روشنگری و انقلاب صنعتی، امری ناقص و ابتر خواهد بود. هر یك از این تحولات در پیشبرد تفكر ذهنی مدرن و جهان مدرن نقش اساسی و تعیین كننده داشته است و معماری مدرن حاصل و نمود كالبدی چهار سده اخیر است.

بخش حاضر شامل چهار فصل است كه در فصل اول مدرنیته و زمینه ها و خصوصیات آن تبیین شده است. پس از آن در سه فصل، معماری مدرن و زیرمجموعه های آن در سه دوره معماری مدرن اولیه، متعالی و متأخر مورد بحث و شرح قرار گرفته است.

جهان مدرن در مقابل دنیای كهن، منظر متفاوتی از هستی عرضه می دارد كه برخاسته از باورهای عقلی و انسان مداری است. در جهان مدرن، داوری های ارزشی بر اساس این باورهای جدید تعریف می شود. شروع چنین تفكری از زمانی است كه انسان به عنوان محور سنجش تمام ارزش ها مطرح گردید. از زمانی كه توجه به ذهن و تفكر به عنوان مبانی ارزیابی پدیده های جهان مطرح شد، باور به عقل – كه در این دوره جانشین تفكرات ذهنی و روحانی دوران قرون وسطا گردید – انسان را به عنوان نماینده عقل و اندیشه، محور همه چیز قرار داد. انسان مداری، كه بعدها مبنای شكل گیری جامعه مدرن شد، ریشه در همین جایگزینی دارد.

دكتر هاشم آغاجری، استاد تاریخ، در تعریف مدرنیته چنین بیان می دارد:

«چارچوب معنای مدرنیته به عصری گفته می شود كه انسان در آن به عنوان فاعل شناسی و اقتدار به گونه ای خود بنیاد همه عالم و آدم را تبدیل به آبژة معرفتی و اقتدار خود می كند. به عبارت دیگر مدرنیته به مثابه یك دوران تاریخی به عصری می گویند كه اومانیسم (انسان گرایی) به معنی فلسفه كلمة ظهور پیدا می كنند... .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 14:52 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

معماری کشور مصر (فنی و مهندسی)

دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات33
حجم فایل20 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه:

طی سالیان درازی كه از ساختمان هرم بزرگ گیزا می گذرد، این بنای باشكوه بارها و بارها مورد بازدید بزرگان، زورمندان تاریخ، اعم از خلفا، پادشاهان، فرمانروایان و سرداران قرار گرفته است. در این راستا برخی با صدور فرمان تخریب و نابودی هرم و پاره ای نیز همراه با احساس شگفتی و ستایش بوده است.

یادآوری می شود كه علی رغم كوششهای فراوانی كه تاریخ نویسان، پژوهشگران و مصرشناسان بعمل اورده اند، پیشینة تمدن و فرهنگ مصر باستان نیز تاكنون روشن نشده است.

تاریخ نویسان متعصب و تندروی مصری بر پایة گفته های كاهنین مبدأ تاریخ این كشور باستانی را همزمان با آغاز فرمانروائی سلسله خدایان به سال
554/30 ق.م دانسته اند. این در حالی است كه تاریخ نویسان بی طرف شروع تمدن و فرهنگ این كشور را سال 5619 ق.م با آغاز فرمانروایی منس و تشكیل نخستین سلسله از فراعنه می دانند. از این رو نگارنده نیز در این نوشتار میانگین تاریخهای یاد شده را كه از سوی اكثر تاریخ نویسان و مصرشناسان پرآوازه پذیرفته شده است، برگزیده و سال 4800 ق.م را تاریخ آغاز عملیات ساختمانی هرم گیزا قرار داده است.

كشور باستانی مصر یا به گفته ای گهواره تمدن جهان میان 23 تا 32 درجه عرض جغرافیایی شمالی و 25 تا 35 درجه طول جغرافیای شرقی قرار دارد (شكل 1).

این كشور به طول تقریبی 1500 كیلومتر از شمال به دریای مدیترانه، از جنوب به كشور سودان، از باختر به كشور لیبی و از خاور به دریای سرخ راه دارد. از گستره 990 هزار كیلومتر مربعی كه در بر دارد، تنها 250/31 كیلومتر مربع یا نزدیك به 3 درصد آن قابل كشاورزی و 500/32 كیلومتر آن قابل سكونت است.

از آنجا كه بیشترین بخش از خاك كشور مصر را بیابانهای سوزان و بی آب و علف تشكیل داده، تنها كرانه های رود نیل و بویژه دلتای آن بهترین وموقعیت برای كشاورزی و سكونت در مصر و بخضی از قاره آفریقا را دارا می باشد (شكل 2).

با درنظر گرفتن این موقعیت جغرافیایی استثنایی، مصر مناسبترین منطقه برای مهاجرت اقوام گوناگون از كشورهای همسایه بوده است.

جمعیت این كشئر هم اكنون نزدیك به 60 میلیون نفر می رسد و پایتخت آن شهر قاهره است. این شهر در مصر باستان به نام هایاپولیس نامیده یم شده است و ویرانه های آن نیز در نزدیكی شهر قاهره مشاهده یم شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 14:52 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق معماری عامیانه (فنی و مهندسی)

دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات178
حجم فایل92 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه : ملاحظات كلی

معماری در ایران بیش از 6000 سال تاریخ پیوسته ، دست كم از 5000 ق.م تا به امروز، با نمونه های اختصاصی كه در ناحیه پهناوری از سوریه تا شمال هند و مرزهای چین ، قفاز تا زنگبار پراكنده است. بناهای ایرانی متنوع است، از كلبه‌های دهقانی ، قهوه خانه ها، كوشكها تا زیباترین و شاهانه ترین ساختمانهایی كه جهان به خود دیده ، بگذریم از برخی پلهای عظیم و با شكوه ممیزه معماری ایران در طول تاریخ شكلهای ساده و موقری با آرایشهای غنی است.

معماری آثار تاریخی ایران در وهله اول دارای مفهوم و هدف دینی و خصلت جادویی و دعایی است. طرح راهنما و شكل دهنده نمادگرایی كیهانی بود كه انسان به وسیله آن با نیروهای آسمانی انبازی و پیوند می یافت. این مایه ، كه تمام آسیا در آن معناً شریك بود و حتی در عصر جدید هم دوام یافت، نه تنها به معماری ایران وحدت و استمرار بخشید، بلكه سرچشمه ماهیت عاطفی آن هم بود.

مصالح ساختمانی موجود شكلهای بزرگی را القا می كرد. خاك رس ، كه در نقاط مختلف در دسترس بود، رشد ابتدایی ترین فنون ساختمانی را تشویق كرد- ساختن خشت خام ترا ، كه از گل قالبی تهیه و در آفتاب خشكانده می‏شود.این شیوه از قدیم در ایران مرسوم بود و هرگز كاملاً متروك نشد. فراوانی گل كاملاً خمیری ، همراه با ملاط آهك هم به تكوین خشت كمك كرد. نخستین خشتها، با اینكه در آفتاب خشكانده می شدند، وقتی اندود می یافتند ، مصالح ساختمانی بادوامی بودند و در شكلهای ساختمانی متعدد و مهمی مورد استفاده قرار می گرفتند. بی شك ، سنگ و چوب هر دو گاهی به كار می رفت- در بناهای معروف هخامنشی و برای طبقات زیر زمین و پلها- ولی حتی در دوره های پارتی و ساسانی هم استفاده از لاشه سنگ رایجتر بود. چنین سنگی درست مانند آجر با سرعت و با سانی در ساختمان به كار می رود. ساختمانهای آجری فاقد نماهای تیز و گوشه دار است، حال آنكه ساختمان سنگی معمولاً دارای اثری حاكی از سختی و سنگینی است، ولی در عوض به جرمهای بزرگ و خوش طرح امكان می‌دهد كه سطح صاف و وسیعشان آماده پذیرش آرایشهایی باشد كه با سنگ مناسب نیست یا حتی غیر ممكن است. شیوه ها همانند مصالح متنوع است و از كلبه های كوچك و سست تا بناهای عالی همچون مقبره الجایتو در سلطانیه، گنبد شمالی مسجد جامع اصفهان و برخی طاقهای استادانه و بادوام را شامل می‏شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 14:52 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق معماری دوره سامانی (فنی و مهندسی)

دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات11
حجم فایل9 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

معماری دوره سامانی

بقعه اسماعیل سامانی

مقدمه

در تاریخ هر كشوری، با گذشت زمان و برخوردار با آداب و رسوم، فرهنگها و هنرهای گوناگون همواره سبكهای خاصی از هنر و بخصوص معماری بوجود می آیند كه مطالعه هر كدام از این طریق، خود نشانگر ذوق، سلیقه، استعداد و امكانات آن عصر می باشد.

طبیعی است این آثار در ابنیه در طی قرون متمادی، همواره مورد اسیب و لطمات گوناگون قرار گرفته و شكل اصلی خود را از دست می دهند. اما در این بین، همواره آثاری نیز وجود دارند كه از استحكام خوبی برخوردار بوده و تا زمالن حاضر، بر جای مانده اند.

آنچه حائز اهمیت است، دسترسی به این اثار می باشد كه متاسفانه در مورد ایران، با توجه به تغییر حدود و ثغور، در طی سالیان متمادی، برخی از این آثار به سایر كشورهای همسایه تعلق یافته است.

از جمله می توان از معماری و هنر دورة سامانی، متعلق به اواخر سدة سوم هجری – نیمه دوم قرن نهم میلادی – نام برد كه از جمله ادوار قابل توجه در تاریخ ایران بوده و موجبات شكوفایی هنر و معماری ایرانی – اسلامی را فراهم آورده است. اما همانگونه كه بعداً ذكر خواهد شد، از این زمان، آثار چندانی در دست نبوده و آنچه در دست است، بنای بقعة اسماعیل سامانی است كه امروز در بخارا، در جمهوری ازبكستان شوری قرار دارد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 14:51 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق معماری در ژاپن (معماری)

دسته بندیمعماری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات17
حجم فایل11 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

انجمن بین المللی تحقیقات پیشرفته در تاسیسات مستقل ژاپن تحقیقاتی را در دامنه گسترده ای از موضوعات انجام می دهد . با مشارکت متخصصان از اطراف دنیا استعلام هوشمندانه در این انجمن دارای دامنه ای از یک مطالعه رقابتی در زمینه شادی تا سیستماتیک می باشد. به عنوان یک روند خاص برای دیاگون دیالوگ علمی سطح بالا و تحقیقات مربوطه محیط ساختمان با یک کیفیت فراگسترده طراحی شده است. در واقع جوی آرام و مطلوب یکی از عوامل برجسته حاصل از این طراحی می باشد. فیکن سکی پروژه را به عنوان یک چکیده مطلوب و ناب از سبک کلاسیک ژاپنی تعریف کرد که عملکرد و ماهیت را با فضای موجوده متوازن می سازد. با به کارگیری مواد مدرن و سنتی و تکنولوژی های خاص بناها و باغهای AS11 ،معماری متعارفی را در کیوتو و محیط های اطراف بوجود آورده است.

تاثیرات و پیوستار معماری

AS11 در منطقه ای از کیوتو قرار دارد که تاریخچه معماری ژاپنی در آن فراوان است این شهر بعنوان کرسی دادگاه امپراطوری ژاپن برای چندین هزار سال مطرح شده است و باعث  بروز برخی از بهترین معماری ها در دنیای آسیا شده است در سال 1994 UNESCO17 بنای منطقه ای را بعنوان اماکن قدیمی فرهنگ دنیا طراحی و معین کرده است. یک رشته پیوسته از طریق این منابع معماری اجرا می شود که شامل رابطه همگن ساختار با محیط خود می باشد طبیعت و فضای آرام به عنوان ساختار مهم در طرح می باشد که در بناهایی که دارای شکل معبدی می باشد قابل رویت است بناهای مربوط به این دوره ها فضاهای زندگی را از طریق استفاده از اتاق های دارای پلان باز مسقف های ساخته شده از پوست درختان سرو ستون های چوبی ایوان های پهن کرکره های تا شو سایه بان های عمیق و زیلوهای حصیری تعریف می کنند. چنین معابد و اماکن مقدسی در برگیرنده مقدار زیادی از سنتهای ساختمانی قدیمی می باشد و به راحتی می توان مشاهده کرد که چگونه طراحی  AS11 در این روند معماری قرار گرفته است.

با ظهور بودا در ژاپن معماری ملی تحت تاثیر قرار گرفت .

در دوره های پس از آن کشور از تاثیرات خارجی برای آشکار ساختن یک سبک ژاپنی داخلی که در زمان ظهور Zen فرهنگ سامورال و شوگونات نمایان شد فاصله گرفت. بودا باعث بروز تعداد زیادی از انجمن های آموزشی گردید که در سراسر ژاپن احداث شدند و محل آموزش و تحقیق شدند 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 14:51 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق معماری در آینده (فنی و مهندسی)

دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات78
حجم فایل47 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

معماری در آینده

مفهوم توسعه پایدار                                            تصویر 1

مفهوم « توسعه پایدار » به معنی ارایه به راه حل های درمقابل الگوهای سنتی كالبدی یا اجتماعی و اقتصادی توسعه می باشد كه بتواند از بروز مسایلی همچون نابودی منابع طبیعی ، تخریب اكوسیستم ها ، آلودگی ، افزایش بی رویه جمعیت ، رواج بی عدالتی وپائین آمدن كیفیت زندگی انسان ها جلوگیری كند .

فصل Sustain از سال 1290 میلادی درزبان انگلیسی به كار گرفته شده واز ریشه لاتین Tenere , sob به معنی « نگهداشتن»  ویا « نگهداری كردن » است . لغت نامه آكسفورد مسابقه صفت sostenable را به حدود 1400 می رساند و آنرا به اشكال مختلف معنی می كند . اما تنها دراین چند دهه اخیر این واژه با معنای كنونی آن یعنی « آنچه كه میتواند درآینده  تداوم یابد » یا « پایداری » كاربرد پیدا كرده است . ودرفارسی به « پایا » ، « دائم » ، « با ثبات » ، « باقی » ، « استوار » ، « با دوام » ، « جاویدان » و ..... ترجمه شده است . پایداری به معنای با دوام ، ماندنی واز همه متداول تر كلمه پایدارو پایداری است .

مفهوم پایداری در دهه 1970 رامی توان نتیجه رشد منطقی اگاهی تازه ای نسبت به مسایل جهانی  محیط زیست و توسعه دانست كه به نوبه خود تحت تاثیر عواملی چون نهضت های زیست محیطی  دهه 60 ، انتشار كتاب هایی نظیر محدودیت های رشد و اولین كنفرانس سازمان ملل در مورد محیط زیست وتوسعه كه درسال 1972 در استكهام برگزار شده بود .

تعریف توسعه پایدار

متاسفانه تاكنون تعریف جامعی از توسعه پایدار ارایه نشده است تعریفی كه بیش ازهمه مورد استفاده قرارگرفته است تعریف كمیسیون براندتلند است : آن نوع توسعه ای كه بتواند نیازهای كنونی را بدون از دست دادن توانایی های نسل های آینده درتامین نیازهایشان تامین كند « لیكن این تعریف ازسه جهت مورد انتقاد قرار گرفته است  . یكی از جهت « انسان محوری » بودن آن و دیگری به خاطر مشكل تعریف كردن نیازها وبالاخره ارایه راه حل های عملی واجرایی جهت تحقیق آن . 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 14:51 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق معماری اسلامی و نیکلای مارکوف (معماری)

دسته بندیمعماری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات43
حجم فایل21 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نیكلای ماركف درسال 1882 در تفلیس به دنیا آمد تحصیلات متوسط را در تفلیس گذراند او تحصیلات عالی خود را در دانشگاه سنت پترزبورگ در دو رشته معماری وزبان فارسی گذراند. دانشگاه سنت پترزبورگ یكی ازمراكز شرق شناسی درروسیه به شمار می رفت كه زبان ها ،وتاریخ مشرق زمین از مواد ورشته های تحصیلی آن محسوب می شدند.

اوج فعالیت های ساخت درایران درسال های 1307 تا 1313 برساختمان های عمومی وخدماتی ازقبیل واحدهای آموزشی ،اداری، حكومتی ،نظامی ، وفضاهای شهری ازقبیل باغِ ملی ، میدان مجموعه های اداری ،وخیابان متمركز است. دراین دوره عملكردهای نوینی مطرح می شوند كه قبلاً درایران سابقه نداشتند. درتجارت معماری ایران امكانات محدودی به منظور جوابگویی به این نیازها وجود داشت كه به راحتی با روش ها والگوهای غیرمحلی ازقبیل معماری كلاسیك قابل جبران بود. به این ترتیب نیاز به عملكردهای نوین، راه حل های آزمایش شده درتجارب جهانی را به دلیل غیبت راه حل های داخلی در طرح ساختمان های این مراكز مطرح كرد واشاعه داد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 14:51 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق معماران بزرگ (فنی و مهندسی)

دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات58
حجم فایل32 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

از باهاس تا کولهاس ( از مسیر لوکوربوزیه ) – شهاب کاتوزیان :

یکی از شخصیت های برجسته ی تحولات معماری سالهای اخیر و شگفتی آن بعد از دو دهه آنارشیسم واپسگری پست مدرنیستی و پیشتازی عقیم دیکانستراکتیویستی ، رم کولهاس است . اما بین بازیگران اصلی ، وی جزو معدود معمارانی است که این تحولات را در بطن دستاوردهای نهضت مدرن جستجو کرده و کوشش نموده که پروژه ی ناتمام این نهضت را ، در شرایطی کاملاً متفاوت ، که مشخصه ی آن جهانی شدن و اقتصاد بازار آزاد است ، به پیش ببرد . موضوعاتی که کولهاس با پیوستگی شایان توجه به آنها می پردازد ، از یک واحد مسکونی تا شهر و کلان شهر توسعه می یابند . برای او ، معماری و شهر با هم  عجین هستند . او به درستی معتقد است که بدون داشتن ایده ای از شهر ، فعالیت در زمینه ی معماری ، یک تجربه ی ناکامل باقی می ماند . پشتکاری که کولهاس برای طراحی و تحقق بخشیدن به پروژه هایش از خود نشان می دهد ، در پرداختن به مباحث نظری و تئوریزه کرده آنها هم منعکس است . وی با استفاده از یک دستگاه تبلیغاتی کارا ، که از مخلوقات خود اوست ، طرح ها و افکارش را در سطح جهان اشاعه می دهد . با این خصوصیات ، کولهاس را با چه کسی جز لوکوربوزیه می توان مقایسه کرد  نظرات هر دو در مورد شهر یکسات است . هر دو معمار معتقدند که این مرکز تجمع انسان ها دچار بی نظمی و اغتشاش هستند . برای پاسخ دادن به این شکل ، لوکوربوزیه به راه حل های ساده متوسل می شود ، در صورتی که کولهاس شرایط موجود را پذیرفته و در برخی مواقع ، حتی به آن ها دامن می زند . هر دو معمار از شهر تاریخی فاصله می گیرند . نقطه نظر لوکوربوزیه ، ایدئولوژیک است ؛ وی می گوید که شهرهای تاریخی نمی توانند به احتیاجات جسمی و روحی انسان های مدرن پاسخ گویند . اما کولهاس پراگماتیک تر است ؛ او معتقد است که با توجه به رشد تصاعدی جمعیت دنیا ، شهرهای گذشته بیش از حد کوچک هستند تا بتوانند برای سکنی گزیدن بین انسان ها تقسیم شوند . لوکوربوزیه به عصر ماشین تعلق دارد . بسوی یک معماری ، کتابی که در سال 1923 منتشر شده ، برخوردی انقلابی با معماری همان زمان است . لوکوربوزیه در این کتاب با شور فراوان از شگفتی های صنعت صبت می کند ؛ از استاندارد شدن ، از اینکه بناها هم ، مانند سایر تولیدات صنعتی از جمله کشتی ، هواپیما و اتومبیل ، باید با استفاده از عناصر پیش ساخته تولید شوند . برای وی خانه «یک ماشین برای سکونت » است . 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 14:50 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق معدن (معماری)

دسته بندیمعماری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات16
حجم فایل15 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه :

بطور کلی معدنکاری در ایران زمین قدمتی چند هزار ساله دارد آثار و بقایای معدنی باستانی که در سرزمین پهناور ایران به چشم می خورد ، و تلاش عظیم نیاکان ما برای استفاده از موهبت الهی معادن کشور در جهت رفاه و آسایش مردم ما را نشان می دهد. امروزه نیز معدنکاری می تواند در نیل به خودکفائی و استقلال اقتصادی نقشی مؤثر ایفا نماید. در آینده ای نه چندان دور ذخایر  نفت ایران شاید فقط بتواند پاسخگوی نیازهای داخلی باشد و در نتیجه برنامه ریزی دراز مدت برای شکوفایی اقتصادی کشور نیازمند آن است که رشد صنایع دیگر بویژه صنعت معدن با حمایت مسئولین محترم باثبات و بی وققه ادامه یابد.

خوشبختانه سیاست های نوین وزارت صنایع و معادن در جهت حمایت از اکتشاف و استخراج ذخایر با ارزش و متنوع در کشور توسط بخش خصوصی و تشویق در جهت استفاده از تکنولوژی جدید استخراج که می تواند موادمعدنی را در ردیف یکی از اقلام صادراتی کشور قرار دهد بسیار راهگشا بوده است.

از جمله این سیاستها میتوان به بهبود ضوابط و آئین نامه های مربوط به واگذاری محدوده های اکتشافی و بهره برداری از معادن به بخش غیر دولتی و تعاونیهای مردمی و جذب و آموزش نیروهای انسانی در جهت ایجاد تحول در امر بهره برداری صحیح از مواد معدنی اشاره نمود.

امیداوریم که با اتکال به یاری ایزد منان و همکاری ادارات ذیربط و اخذ موافقت در طرح مرحله اکتشاف مقدماتی بتوانیم در آینده ای نزدیک نقشی هر چند جزئی در محرومیت زدائی از اهالی منطقه و توسعه اقتصادی کشور را ایفا نمائیم.


مکان و موقعیت جغرافیائی :

معدن مذکور در فاصله         کیلومتری جنوب غرب شهرستان کرج منطقه ای معروف به قطعه چهار در اراضی ملی روستای خالی از سکنه بنام گنده قویی که آخرین روستای استان تهران در حد مرز استان قزوین و استان مرکزی قرارگرفته است. مسیر معدن به این طریق است که بعد از عبور از ماهدشت وارد جاده قطعه چهار که آسفالت است پس از طی روستاهای مسیر جاده بعد از گذشتن از روستای قانلوبلاغ وارد محدوده معدنی که تحت عنوان خاک صنعتی در آینده بهره برداری خواهد شد در این منطقه قراردارد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 14:50 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق مصلای پردیس کرج (فنی و مهندسی)

دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات65
حجم فایل41 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

چکیده

مکانهای مذهبی، مساجد، مصلی و.... هموار ه نقش تعیین کننده ای در اعتلای فرهنگ، سیاست، علم و سایر شئونات تمدن ایفا نموده اند. این تحقیق معماری، بدنبال خلق فضایی بمنظور ارائه و انجام فعالیتهای مذهبی و در کنار آن ارائه فعالیتهای خدماتی و فرهنگی تحت عنوان مصلی بزرگ پردیس کرج، می باشد. ابتدا در بخش شناخت با طرح مباحث مختلف مرتبط با موضوع به بازشناسی عوامل تأثیرگذار در فرآیند طراحی پرداخته شده. و در بخش دوم( کاربرد) ازنتایج حاصل در بخش اول بمنظور خلق فضای معماری بهره گرفته می شود. در این تحقیق سعی برآن شده است تا فرآیند شناخت و کاربرد آن در طراحی معماری رعایت شده و مسیر رسیدن از سئوال به جواب بدرستی طی گردد.

 در بخش اول مباحث و موضوعات مطرح شده در سه عرصه دانش معماری یعنی شکل، معنا، و عملکرد می باشند و در بخش دوم پس از تدوین مبانی نظری، اهداف، اصول ومعیارهای طراحی بمنظور شکل گیری ایده اولیه طرح حرکتی از کل به جز طی می گردد و پس از شکل گیری ایده اولیه بمنظور تکمیل فرآیند حرکتی از جزء به کل داشته وایده اولیه در پرتو تأثیرات نظامهای برنامه ریزی فیزیکی و سازماندهی فضایی و نیز نظام نمادین، نظام هندسی، نظام زیبائی شناسی و نظام سازه، به طرح نهای ختم می گردد.

 

پیشگفتار

بی شک بناهای مذهبی در طول زمان همواره مورد توجه و احترام ملل و اقوام مختلف بوده است و بدین جهت پیوسته کاملترین تجربه های هنری هنرمندان برجسته هر دوره تاریخی در خدمت معماری و تزئین نقوش بکارفته در احداث چنین اماکنی بوده است. این علاقه و توجه و بذل سرمایه های مادی و معنوی نه از باب منافع اقتصادی و مقاصد مادی، بلکه بر مبنای کشش و علاقه ای قلبی براساس گرایش فطری مردم به مکاتب الهی بروز کرده است. چه بسا مردمی که با مشکلات اقتصادی دست به گریبان بوده، اما در سرمایه گذاری بر مظاهر معنوی از جمله بناهای وابسته به مقدسات مذهبی از هیچگونه تلاشی فروگذار نکرده اند، بناهای رفیع و باشکوهی که در طول تاریخ برمعابد و مساجد سربرافراشته اند همواره با یک پشتوانه قلبی و عشق حقیقی همراه بوده است. در تاریخ اسلام مکانهای مذهبی همواره در رأس توجه مردم، بویژه هنرمندان معتقد به مبانی دینی قرار داشته است. در دوره هایی که اثری از پیشرفت های علمی در هیچ کجای عالم دیده نمی شود برجسته ترین آثار معماری جهان، از میان مکانهای بزرگ مذهبی اسلام در جای جای سرزمین های اسلام بجای مانده است. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 14:50 ] [ آریا برومندی ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 صفحه بعد

دیگر امکانات