تحقیق پیامبر و یهودیان (دین و مذهب)

دسته بندیدین و مذهب
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات30
حجم فایل18 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

1-   غیریهودی بودن حضرت محمد (ص)

یكی از دلایل مخالفت یهودیان با حضرت محمد غیریهودی بودن حضرت محمد بود. یهودیان معتقد بودند كه خداوند هرگاه خواسته با انسانها سخن بگوید و با آنها ارتباطی داشته باشد این كار را بوسیله قوم یهود انجام داده است. آنها اعتقاد داشتند خداوند با انتخاب پیامبران خود از قون یهود خواسته این قوم را واسطه بین خود و انسانها قرار دهد. یهودیان بر این باور بودند كه خداوند اگر بخواهد شخصی را به پیامبری برگزیند حتماً از نوادگان یعقوب خواهد بود.

و تنها نسل حضرت یعقوب است كه لیاقت پیامبری را دارد و هر قومی كه از نسل این پیامبر نباشند لایق درجه نبوت و ارتباط با خداوند نیستند.

یهودیان می دانستند كه پیامبر ختمی مرتبه خواهد آند و این پیامبر نجات دهندة قوم یهود و تمام بشریت می باشد اما آنها منتظر پیامبری بودند یهودی و تصور نمی كردند كه پیامبری با چنان عزت و مرتبه ای غیریهودی باشد. یهودیان كاملاً به عزت و رسات این پیامبر آگاهی داشتند و آمدن این پیامبر را برگ سبزی در دفتر یهودیت می دانستند. حضرت محمد (ص) با اعلام رسالت خود باعث شدند كه انتظار یهودیان بسر آید و آن روز موعودی كه منتظرش بودند فرار رسد. یهودیان در ابتدا از حضرت محمد (ص) بسیار استقبال كردند چون تصور می كردند این شخص یا یهودی می باشد یا به دین یهود درخواهد آمد. اما مخالفتهای یهودیان از زمانی آغاز شد كه فهمیدند این شخص كه ادعای پیامبری می كند نه یهودی است و نه قصد یهودی شدن دارد و این مسأله برای یهودیان یك فاجعه عظیم بود. یهودیان صدها سال بخاطر داشتن پیامبری چون حضرت موسی (ص) و یهودی بودن خود به دنیا فخرفروشی كرده بودند. آنها خود را انسانهایی برگزیده و خاص خداوند می دانستند. خود را حرف اول و آخر سلسلة نبوت می دانستند و در این دوران منتظر آخرین پیامبر خود بودند تا دفتر نبوت را به اسم قوم یهود ببندند.

حال شخصی از قوم عرب آمده بود و ادعا می كرد كه آخرین پیامبر خداوند است و اتمام حجت خدا بر انسانها و آمده تا تمام انسانها را بر هر دین و آئینی كه هستند و از هر قوم و نژادی كه می باشند به اسلام دعوت كند و این برای یهودیان بسیار گران بود. چون این دعوت باعث می شد كه یهودیت متزلزل و بی اعتبار شود چون دینی به نام اسلام مطرح شده بود و از رطفی یهودیان نژادپرست باید خود را هم ردیف سایر انسانها قرار می داده اند و این از نظر یهودیان امری محال بود. چون حضذت محمد (ص) غیریهودی بود هرچقدر كه قدرت پیدا می كرد باعث تضعیف یهودیان می شد. حتی اگر یهودیان را به حال حود می گذاشت تا به دین خود بپردازند. طرح مسأله اسلام افكار را از یك قطبی بودن دین آسمانی یعنی دین یهود منحرف می كرد و بابی دیگر برای خداپرستی باز می شد. دین اسلام باعث می شد كه انسانها با گرویدن به آن از زیر فشار و تحقیرهای یهودیان خارج شوند و یهودیان نتوانند سایرین را بخاطر نداشتن دین آسمانی و پیامبر تحقیر كنند. پس یهودیان چاره ای جز مخالفت با پیامبر عرب و غیریهودی نداشتند و ریشه دار شدن دین محمد (ص)، ریشه تفكر یهودیت را می خشكاند و بزرگان یهود كاملاً به این مسأله واقف بودند. پس غیریهودی بودن حضرت محمد (ص) باعث تضعیف یهودیان شده بود و تئوری یهودیان مبنی بر اینكه خداوند هرگاه خواسته با انسانها سخن بگوید به وسیلة یهودیان این كار را انجام داده و یهودیان قوم برگزیده و خاص خداوند هستند از بین می‌رفت و مردود می شد.

پیامبر

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:03 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

حفاظت از محیط زیست در استان آذر بایجان غربی (جزوه)

دسته بندیجزوه
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات41
حجم فایل54 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تحقیق کامل حفاظت از محیط زیست در استان آذر بایجان غربی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:03 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پیامبر و حقوق الهی (دین و مذهب)

دسته بندیدین و مذهب
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات25
حجم فایل16 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیامبر اعظم (ص) و حقوق اسلامی

و حقیقتاً اگر آنها بودند که خداوند عبارت نمی شد چراکه حق تعالی فیوضات قلبیه را هم بدست ایشان سپرده و به هر قلبی که بخواهند نور و صفا می بخشد.

ولایت آنها نعمت عظیمی است و این عنایت یک سرمایه عظیم آسمانی است که او را برای ماسیدی لطیف و عنصری عفیف قرار داد و نور او را چراغ هدایت ما در کوره را عالم ماده ساخت تا به پیروی آن اسوه حسنه در مسیر هدایت به لقاء الله نائل شویم انشاء الله

الحم لله الذی من علینا بمحمد صلی الله علیه و اله دون الامم الماضیه ایمان کامل نخواهد شد عمل صالح نخواهد گردید و قلب رنگ اخلاص نمی بیند مگر به اطلاعت از خدا و رسولبزرگوار او که قرآن فرمود:

و ما کان لمومن و لا مومنه اذا قضی الله و رسوله امراً آن یکون لهم الخیره من امرهم و من یعصر الله و رسول فقد ضل ضلالاً مبینا.

هیچ مرد و زن مومن را در کاری که خدا و رسول حکم کنند اراده و اختیاری نیست و ضل من فارقکم. گمراه گشت  هر که از شما جدا شد و در حقیقت مجرم واقعی کسی است که حب پیامبر و اهل بیت او در دل ندارد وکسی که در ورطه گمراهی بسر برد فلن تجد له ولیاً مرشدا

خداوند آنها را بواسطه عناد و گام نهادن در مسیر خلاف، هدایت، محروم می سازد . از سرپرستی حقیقی که آنها را به سوی رشد و کمال رهبری می کند .

پیامبر اکرم ( ص ) را که خود فرموده اند : بدانید که هر کس آل محمد را دشمن بدارد روز قیامت در حالی بیاید که بر پیشانیش نوشته شده محروم از رحمت خدا همچنین او با اهل بیت مکرمش به مثابه یک حقیقت واحدند نور واحدند و همه حبل ا..  هستند و اگر کسی بخواهد در زمرده حزب ا... قرار بگیرد باید ولایت جانشینان پیامبر را بپذیرد که از زبان مبارک آن سید العالمین نقل شده که فرموده اند هر که می خواهد سوار بر کشتی نجات گردد و به عروه الوثقی دست یابد و به ریسمان الهی چنگ زند پس بعد از من ولایت و سرپرستی علی رابپذیرد  با دشمنش دشمنی کند و به هدایت کنندگان از فرزندانش بپیوندند و از آنها که آنان افضل خلقاً و جانشینان اوصیای منند حزب آنان من و حزب من حزب ا... است و حزب دشمنانش حزب شیطان است.

همچنین آن نور آسمانی در تفسیر آیه ( السماء ذات البروج ) فرموده اند من آسمان هستم و بروج امامان از اهل بیت و عترت من هستند که نخست آنها علی علیه السلام و پایان آنها مهدی عجل ا... تعالی فرج  و شمار آنها دوازده تن می باشد .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:03 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق پیامبر مبلغ پیام رحمت الهی (دین و مذهب)

دسته بندیدین و مذهب
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات39
حجم فایل22 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

                        پیامبر اكرم، مبلغ پیام رحمت الهی

قرآن كریم آن نازله رحمت الهی و این زیباترین تحفه خداوندی، همچون دریایی است ژرف كه رویهای قریب و عمقی غریب دارد و غور در بحر معرفت آن جز به اهلش میسر نشود. هرچه پیرامون یگانة معنا، پژوهش شود و در گشایش مفاتیح اسرار پر رمز و راز آن اهتمام به عمل آید، نقطه پایانی حاصل نشود و در نهایت معترفیم كه ما همچنان در اول وصف تو ماندهایم.
یكی از جلوههای باعظمت آیات الهی كه در سراسر قرآن مشاهده میشود، تلالؤ انوار جاذبه و دافعه است. البته اصطلاح جاذبه و دافعه، تداعیكننده كتاب ارزشمند استاد شهید مرتضی مطهری(ره) است كه در آن با بینشی عمیق، جاذبه و دافعه شخصیت علی (ع) را تحلیل كرده است. در آنجا عمدتاً ابعاد اجتماعی شخصیت امیرالمؤمنین(ع) مورد بحث قرار گرفته و نشان داده شده است كه آن حضرت در ارتباط با افراد و گروههای اجتماعی، چه سیرهای داشتهاند ؛ لیكن در خصوص قرآن كریم، نه تنها آیات اجتماعی از منظر جاذبه و دافعه قابل بررسی است، بلكه بیشتر بعد توحیدی و ارتباط بین انسان و خدا مدنظر است.
بدون شك در قاموس صفات حضرت باریتعالی، رحمت و محبت نقشی فراتر و اخص دارد و تمام صفات ثبوتیه و سلبیه حضرتش در پرتو آن معنا مییابد و حضرت حق خود را موظف به افاضه رحمت میداند. «...كتب علی نفسه الرحمة...» مگر نه این است كه عصاره مفاهیم متعالی قرآن جمع در بسمله است و او جز رحمانیت و رحیمیت پیامی ندارد؟ بسم الله الرحمن الرحیم، ذكر مدام طالبان حقیقت و معراج سالكان طریقت است كه مایه از خود بریدن و به او گرویدن است.
نظامی جام وصل آنگه كنی نوش كه بر یادش كنی خود را فراموش
ذكر بسمله گذشته از آنكه آغاز هر سوره مزین به آن است و بنابر نظر مفسران 115 نوع خاص آن با تأویلهای متفاوت در قرآن آمده،نقطه آغازین و سبب تحقق هر فعلی در عوالم ملك و ملكوت است و افعال انسان سالك نیز بی آن قدری ندارد؛ هر چند بیذكر آن نیز خود به خود ذرات هستی جلوه اسم اللهاند.


ای نام تو بهترین سرآغاز بی نام تو نامه كی كنم باز
اسم رب، اولین آیهای است كه بر انسان نازل گشته، آنجا كه میفرماید: «اقرا باسم ربك الذی خلق* خلق الانسان من علق* اقرا و ربك الاكرم» با تدبر در آیات اولیه نازله بر پیامبر اكرم(ص) معلوم میشود كه به صراحت، به رحمت و رأفت خداوندی تأكید شده و سنت آفرینش انسان كه مصداق بارز رحمانیت و اكرام الهی است، بهعنوان صفت پروردگاری كه همه چیز به اسم اوست، قلمداد شده است. همان آفرینشی كه نقطه پیدایش عشق و عرفان میان محب و محبوب حقیقی است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:03 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق پیـامبر اكرم از نگـاه امام صادق (دین و مذهب)

دسته بندیدین و مذهب
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات20
حجم فایل11 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

   پیـامبر اكرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله از نگـاه امام صادق علیه‏السلام

                                            اندیشه‏ها
در طول تاریخ بشریت، كم تر انسانی وجود دارد كه مانند پیامبر اسلام تمام خصوصیات زندگی اش به طور واضح و روشن بیان و ثبت شده باشد.
خداوند متعال در قرآن كریم ـ كتابی كه خود حافظ اوست و بدون هیچ تغییری تا قیامت باقی است ـ با زیباترین عبارات و كامل‏ترین بیانات، آن حضرت را معرفی نموده و با عالی‏ترین صفات ستوده است. خداوند متعال می‏فرماید: «انك لعلی خلق عظیم»؛ ای پیامبر! تو بر اخلاقی عظیم استوار هستی.
نیز می‏فرماید: «محمد رسول‏اللّه و الذین معه اشداؤ علی الكفار رحماء بینهم.»محمد صلی‏الله‏علیه‏و‏آله فرستاده خداست و كسانی كه با او هستند در برابر كفار سر سخت و در میان خود مهربانند.


محققان، تاریخ نویسان و دانشمندان در ابعاد گوناگون زندگی حضرت محمد صلی‏الله‏علیه‏و‏آله سخن گفته‏اند.

اما ائمه علیهم‏السلام با نگاهی ژرف و دقیق سیمای آن شخصیت بی نظیر و درّ یكتای عالم خلقت را به تماشا نشسته، به معرفی زندگی، مبارزات و آموزه‏های آن حضرت پرداختند.

در این نوشتار بر آنیم تا گوشه هایی از زندگی و شخصیت حضرت محمد صلی‏الله‏علیه‏و‏آله را از نگاه امام صادق علیه‏السلام به تماشا بنشینیم.
تولد نورامام صادق علیه‏السلام به نقل از سلمان فارسی فرمود: پیامبر اكرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله فرمود: خداوند متعال مرا از درخشندگی نور خودش آفرید
نیز امام صادق علیه‏السلام فرمود: خداوند متعال خطاب به رسول اكرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله فرمود: «ای محمّد! قبل از این كه آسمان‏ها، زمین، عرش و دریا را خلق كنم. نور تو و علی را آفریدم...».

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:02 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پیامبر اسلام ص و شیوه گذر از جامعه جاهلى به جامعه اسلامى (دین و مذهب)

دسته بندیدین و مذهب
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات54
حجم فایل25 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیامبر اسلام(ص) و شیوه گذر از جامعه جاهلى به جامعه اسلامى (به سوى یك نظریه توسعه)

((توسعه)) دغدغه اساسى انسان معاصر است. بنابراین چگونگى, شیوه, ابزار و سازوكار رسیدن به توسعه و تعالى, پرسش جدى فراروى گرایش ها, نگرش ها, بینش ها, دانش ها و دانشمندان مختلف است.
برخى از نظریه پردازان با طرح تئورىهاى خطى بر تقلید از غرب اصرار مى ورزند و برخى دیگر با تإكید بر الگوهاى غیر خطى سعى بر بومى سازى نظریات توسعه دارند. مقاله حاضر با نگرشى از نوع دوم, به كندوكاو در تاریخ صدر اسلام پرداخته است تا مسیر جدیدى را در جهت بومى سازى نظریات توسعه بگشاید.
مقاله حاضر به این سوال پاسخ مى دهد كه پیامبر اسلام(ص) چگونه توانست در فرصتى اندك و با امكاناتى ناچیز, آن چنان تغییراتى در سطح فرد و جامعه پدید آورد كه پس از مدتى, جامعه اى كاملا متفاوت با آن چه پیش از آن بود به وجود آمد؟
این مقاله با طرح نظریه محتواى باطنى انسان سعى مى كند تا گام هاى اولیه را, با استفاده از داده هاى تاریخى, جهت طرح یك نظریه توسعه نوین بردارد.


                                                         مقدمه
یكى از ابعاد زندگى پیامبر اسلام(ص) كه كمتر مورد توجه قرار گرفته است, شیوه آن حضرت در تبدیل جامعه جاهلى به جامعه اسلامى است.
پاسخ به این پرسش كه: پیامبر اسلام(ص) چگونه توانست در فرصتى اندك و با امكاناتى ناچیز, آن چنان تغییراتى در سطح فرد و جامعه به وجود آورد كه پس از مدتى, جامعه اى كاملا متفاوت با آن چه پیش از آن بوده است, پدید آورد, هر چه باشد, پاسخ به مشكلات عصرما و جامعه ما است. توضیح این كه: اگر مهم ترین دغدغه انسان امروز, مسئله ((توسعه)) در ابعاد مختلف فرهنگى, سیاسى و اقتصادى است و منظور از توسعه نیز حركت از وضع نامطلوب موجود به سمت وضع مطلوب است, كسى كه از همه بهتر, سریع تر و دقیق تر به انجام چنین امرى موفق شده است, پیامبر عظیم الشإن اسلام(ص) است. بایسته است كه براى آزمون این ادعا, نگاهى هر چند گذرا به محیط پیدایش اسلام و اقداماتى بیفكنیم كه حضرت ختمى مرتبت(ص) در این جهت انجام داده است. شاخص هاى مورد بررسى, مقولات: فرهنگ, سیاست و اقتصاد خواهد بود. این شاخص ها براساس این مفروض مبناى بحث هستند كه اندیشه, ثروت و قدرت, سه ضلع مثلثى را تشكیل مى دهند كه نشان دهنده سیماى تمدنى جوامع مختلف است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:02 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

حفاظت از اقیانوس ها و دریاها (جزوه)

دسته بندیجزوه
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات8
حجم فایل25 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

حفاظت از اقیانوس ها و دریاها

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:02 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق بهشت (دین و مذهب)

دسته بندیدین و مذهب
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات57
حجم فایل43 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بهشت

پس از دگرگونی در کل نظا م آفرینش یا دو نفخه صور اسرافیلی و آشکارشدن صحرای محشر و حشر تمام موجودات، جهنم و بهشت نیز از ملکوت و باطن آفرینش پدیدار می شود.

 و اذا الجحیم و اذا الجنة ازلفت.1

آنگاه که جهنم شعله ور گردد و بهشت نزدیک شود.

 جهنم تمام اهل محشر را احاطه می کند و صدای نفیر دلخراش آتش، زلزله بر اندام اهل محشر می اندازد. و نیز گفته شد که پلی از مو باریکتر و از شمشیر برنده تر برروی جهنم برپا می گردد که برروی این پل پنجاه موقف و گردنه به نام پنجاه وظیفه عبادی( اوامر و نواهی) مستقر می گردد. یک عده از آدمیان و جنیان بدون اینکه حق عبور از صراط و عقباتش را داشته باشند و به جرم شرک به خدا و فساد اعتقادی و عملی بدون حساب در شعله های جهنم افکنده می شوند وعده ای دیگر قدم برروی پل نهاده مواقف را یکی پس از دیگری به تندی و کندی – بستگی به خلوص وکدورت اعمال دارد- پشت سر می گذارند و با پشت سرنهادن آخرین موقف که نامنش بنا به اکثر روایات« مرصاد»

( حق الناس) است، دیواره های با شکوه بهشت با درهای هشتگانه اش آشکار می گردد. هر طایفه ای به تناسب شأن ایمانی خود از یکی از این درها وارد می شود و در وضعی قرار می گیرد که تا ابد متنعم می شود. زندگی در این نشئه به قدری زیبا و لذت بخش است که انسان هرگز آرزوی تحویل و دگرگونی آن را به مخیله خود راه نمی دهد.

 خالدین فیها لایبغون عنها حولاً.2

در آنجا جاویدانند و از وضعی که دارند دگرگونی نمی خواهند.

 کمتر کسی است که تاکنون از خودش این سئوال را نکرده باشد: بهشت کجاست؟ اگر بگوییم بهشت هم اینک موجود است اما در باطن این جهان مادی است، آنگاه بیان بعضی از روایات که وجود بهشت در آسمان و وجود جهنم را در زمین مطرح می سازند، خدشه دارد می شوند. و اگر بگوییم که با متلاشی شدن زمین و آسمان جهنم و بهشت برروی این ویرانه عظیم ساخته خواهد شد، این موضوع نیز مفاد بساری از احادیث را- که بهشت و جهنم را خلق شده و موجود می داند، از اعتبار می اندازد. بهترین پاسخی که می توان داد تا تعارض این روایات را برطرف سازد این است  که بگوییم، نظام آفرینش مانند وجود انسان


1 – تکویر، 12

2 – کهف، 108 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:02 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

چگونه می توانیم به کشور خود خدمت کنیم (جزوه)

دسته بندیجزوه
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات3
حجم فایل12 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

چگونه می توانیم به کشور خود خدمت کنیم

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:02 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

بهشت و جهنم از دیدگاه قرآن (دین و مذهب)

دسته بندیدین و مذهب
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات92
حجم فایل67 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بهشت و جهنم از دیدگاه قرآن  

 

پس از دگرگونی در کل نظا م آفرینش یا دو نفخه صور اسرافیلی و آشکارشدن صحرای محشر و حشر تمام موجودات، جهنم و بهشت نیز از ملکوت و باطن آفرینش پدیدار می شود.

 و اذا الجحیم و اذا الجنة ازلفت.1

آنگاه که جهنم شعله ور گردد و بهشت نزدیک شود.

 جهنم تمام اهل محشر را احاطه می کند و صدای نفیر دلخراش آتش، زلزله بر اندام اهل محشر می اندازد. و نیز گفته شد که پلی از مو باریکتر و از شمشیر برنده تر برروی جهنم برپا می گردد که برروی این پل پنجاه موقف و گردنه به نام پنجاه وظیفه عبادی( اوامر و نواهی) مستقر می گردد. یک عده از آدمیان و جنیان بدون اینکه حق عبور از صراط و عقباتش را داشته باشند و به جرم شرک به خدا و فساد اعتقادی و عملی بدون حساب در شعله های جهنم افکنده می شوند وعده ای دیگر قدم برروی پل نهاده مواقف را یکی پس از دیگری به تندی و کندی – بستگی به خلوص وکدورت اعمال دارد- پشت سر می گذارند و با پشت سرنهادن آخرین موقف که نامنش بنا به اکثر روایات« مرصاد»

( حق الناس) است، دیواره های با شکوه بهشت با درهای هشتگانه اش آشکار می گردد. هر طایفه ای به تناسب شأن ایمانی خود از یکی از این درها وارد می شود و در وضعی قرار می گیرد که تا ابد متنعم می شود. زندگی در این نشئه به قدری زیبا و لذت بخش است که انسان هرگز آرزوی تحویل و دگرگونی آن را به مخیله خود راه نمی دهد.

 خالدین فیها لایبغون عنها حولاً.2

در آنجا جاویدانند و از وضعی که دارند دگرگونی نمی خواهند.

 کمتر کسی است که تاکنون از خودش این سئوال را نکرده باشد: بهشت کجاست؟ اگر بگوییم بهشت هم اینک موجود است اما در باطن این جهان مادی است، آنگاه بیان بعضی از روایات که وجود بهشت در آسمان و وجود جهنم را در زمین مطرح می سازند، خدشه دارد می شوند. و اگر بگوییم که با متلاشی شدن زمین و آسمان جهنم و بهشت برروی این ویرانه عظیم ساخته خواهد شد، این موضوع نیز مفاد بساری از احادیث را- که بهشت و جهنم را خلق شده و موجود می داند، از اعتبار می اندازد.


1 – تکویر، 12

2 – کهف، 108 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:01 ] [ آریا برومندی ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 صفحه بعد

دیگر امکانات