تحقیق 11 سپتامبر (گوناگون)

دسته بندیگوناگون
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل15 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

قضیه انفجار برج‌های دو قلوی امریكا در 20 شهریورماه سال 80،شرایطی را ایجاد كرد كه ما وارد یك صورت بندی جدید جهانی شدیم .

اگر زمانی درباره‌ی جنگ سرد صحبت شود. شما احساس می‌كنید كه این مسئله در عصر پدران و مادران شما اتفاق افتاده و شما از شكل گرفتن این صورت بندی در عرصه روابط بین‌الملل اطلاع چندانی ندارید. در زمان انقلاب اسلامی، وقتی گفته می‌شد انقلاب مشروطیت، خود ما برداشت صحیحی از آن نداشتیم، یعنی چیزی بود كه در زمان ما شكل نگرفته بود. مگر این كه كسی مطالعات تاریخی داشت. كما اینكه شما از انقلاب اسلامی برآورد عمومی دارید، یعنی در متن مسئله نبوده‌اید .

اگر واقعه 11 سپتامبر و وقایع پس از آن را، از این حیث هوشیارانه بررسی نكنیم به سرنوشت حوادث مذكور گرفتار خواهد شد و از یادها خواهد رفت . بخصوص برای كشورهایی مثل ما كه كشور هدف محسوب می‌شویم و برای دانشجویان كه طبیعتا در عرصه جنبشهای دانشجویی و اجتماعی، نیروهای پیشتاز محسوب می‌شوند . این مسئله بسیار مهم است. طبعا صورت بندی 50 سال آینده روابط بین الملل. الان مشخص می‌شود و ما باید ابعاد و زوایای آن را به خوبی بشناسیم . عموما این صورت بندیها، 50 تا 70 سال طول می‌كشد و وقتی شكل گرفت، قدرت‌های حاكم همین برنامه را ادامه می‌دهند تا مجددا شرایط تغییر كند .

لذا اگر شما فروپاشی دیوار برلین و به هم ریختن نظام دو قطبی را در جنگ سرد شاهد نبودید، امرز در عنفوان جوانی خود، شاهد صورت‌بندی جدیدی در منازعات تمدنی هستید كه در واقع، رویكردی است بین دو حوزه تمدن اسلام و غرب

در تحقیقی كه در مورد منازعات تمدنی صورت گرفته، به 428 مورد جنگ بین تمدن غرب و سایر تمدن‌ها از ابتدای تاسیس تاكنون برمی‌خوریم . یعنی تقریبا از 2900 سال پیش به این سو، تمدن غرب، 428 جنگ با بیرون از خود داشته كه قریب 2.3 این موارد علیه ایران قبل از اسلام و بعد از اسلام بوده است: و نكته مهمتر این كه در بیش از 80% این جنگها ایران پیروز شده است

ولی امروز فضاسازی روانی در عرصه فرهنگی و رسانه‌ای، عكس این را دیكته می كند . یعنی در موارد اندكی كه تمدن غرب بر ایران پیروز شده، از آن مورد نمادی ساخته و آن را به شكلی عجیب در عرصه رسانه‌ای و فرهنگی جهان تبلیغ نموده‌اند . مثلا در تاریخ داریم كه ایرانی‌ها در یكی از جنگها در منطقه یونان، شكست خوردند و یك نفر از یونانی‌ها فاصله 40 كیلومتری را دوید تا خبر پیروزی یونانیان را برساند: این فاصله 40 كیلومتری را ”ماراتون” نامیدند و امروز آن را به یك نماد تبدیل كرده‌اند تا سابقه این پیروزی ماندگار شود .

امروزه بازی‌ها و ورزش‌ها طوری نامگذاری شده كه به طور كلی رویكرد غربی دارد. حتی كلمه ”المپیك“ رویكرد غربی دارد. برای غربی‌ها خیلی مهم است به دیگران تفهیم كنند كه ما در گذشته تمدن ارشد بوده‌ایم. آن قدر این گزاره‌ها برای غربی‌ها مهم است كه به یكی دو نمونه آن اشاره می‌كنیم .

جمهوری اسلامی ایران در سال 1373 در ساختار نیروی دریایی، سه ـ چهار كلاس شناور تعریف كرد و عناوین ارزشی نظیر ذوالفقار، ذوالجناح و تندر برای آن‌ها انتخاب نمود. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:41 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق وسایل شیفت فاز الكترومكانیكی (مکانیک)

دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات44
حجم فایل52 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

وسایل شیفت فاز الكترومكانیكی

علاوه بر شیفت دهنده های فاز الكترونیكی، وسایل الكترومكانیكی برای تغییر فاز در رادارهای آرایه فازی، مخصوصاً در مدلهای اولیه به كار گرفته شده بودند. گرچه شیفت دهنده های الكترومكانیكی در حال حاضر كاربرد وسیعی ندارند، برای بازگویی تنوع وسایلی كه در آنتن های آرایه ای به كار گرفته می شوند این نوع شیفت دهنده ها در این مبحث تشریح می شوند.

یكی از اولین و ساده ترین شیفت دهنده های فاز الكترومكانیكی، یك خط انتقال است كه طولش به صورت مكانیكی و توسط یك بخش تلسكوپی تغییر می كند. این وسیله، خط كشنده نامیده می شود. بخش تلسكوپی ممكن است به شكل U باشد، و. طول خط توسط روشی شبیه به ساز بادی تغییر می كند. خط كشنده (linestretcher) اغلب در كابل كواكسیال به كار گرفته می شود. یك خط كشنده مكانیكی شیفت فاز بیشتری را نسبت به خط كشنده متداول در شیفت دهنده فاز خط مارپیچ می دهد. سرعت فاز در یك خط انتقال مارپیچ به میزان قابل توجهی كمتر از سرعت نور است. به این دلیل یك حركت مكانیكی مطلوب، تغییر فاز بیشتری را نسبت به یك خط كشنده در خط انتقال متداول تولید می كند. بنابراین یك شیفت دهنده فاز كوتاهتر، مخصوصاً در باندهای فركانسی VHF و UHF مفید می باشد. كاهش در طول ابعاد معادل با ضریب پایانی از مارپیج می باشد، كه این ضریب برابر با نسبت محیط به ارتفاع حلقه می باشد.

ضرایب پایانی مارپیچ در طرحهای عملی بین 10 تا 20 می باشند. نه كابل كواكسیال و نه خط كشنده مارپیچی، هیچ كدام برای فركانسهای بالاتر مایكروویو مناسب نمی باشند. یك وسیله موجبری متناسب برای فركانسهای بالا، متناظر با خط كشنده است، كه این خط كشنده همانند T جادوئی عمل می كند. یك تغییر در طول خط، یا یك تغییر متناظر در فاز، در T جادوئی و توسط مدارات كوتاه قابل تنظیم در بازوهایی كه روی یك خط قرار دارند، تولید می شود. استفاده از مدارات كوتاه قابل تنظیم در هایبرید شكاف كوتاه تا حدی برای آرایش مكانیكی مناسب تر است. شیفت دهنده فاز الكترومكانیكی دیگری كه در آرایه رادار به كار گرفته شده است، شیفت دهنده فاز مكانیكی بازوی چرخان می باشد. این شیفت دهنده شامل تعدادی خط انتقال هم مركز می باشد. هر خط، یك میان موج سه پهلو همراه با یك رسانای عایق بندی شده می باشد.

یك بازوی محرك تماس را با هر تجمع دایروی حاصل می كند. بازوها به منظور تولید یك تغییر پیوسته و یكنواخت از فاز در عرض المانهای آرایه می چرخند. زمانی كه فاز در یك سر خط هم مركز افزایش می یابد، در سر دیگر خط فاز كاهش می یابد. در نتیجه یك خط میتواند توسط دو المان، تغییر فاز لازم را ایجاد كند، كه این دو المان می توانند در دو طرف مركز آرایه جای گیرند. تعداد 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:41 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق مکانیک سیالات روغن کاری (مکانیک)

دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات86
حجم فایل664 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تاریخچه

 

از زمانی که سازندگان خودروهای شخصی و مسافربری دارای موتور درونسوز مجبور به تولید موتورهایی کوچکتر، با کاربرد بهتر سوخت، آلایندگی کمتر و بادوام تر شده اند، نیاز موتورها به روغنکاری نیز به طور چشمگیری تغییر کرده است. این تغییرات در موتور موجب تولید روغن موتورهایی شد که برای موتورهایی با پیچیدگی بیشتر، دمای بالاتر و دور موتور سریعتر مناسب باشند. ‌

این نوع روغنها دارای مواد افزودنی هستند که به خصوص هنگام روشن کردن موتور از فرسودگی آن جلوگیری میکند، چسبندگی بین قطعات را حفظ کرده و با معلق نگهداشتن دوده و مواد آلاینده حاصل از احتراق، به عبور و شسته شدن آنها از بخشهای داخلی موتور کمک میکند. این خواص موجب می شوند که فاصله بین دو تعویض روغن افزایش یابد.

کار روغن موتور چیست؟

 

وظایف اصلی روغن موتور عبارت است: روان سازی قسمت‌های متحرک موتور، به حداقل رساندن اصطکاک و فرسایش، کمک به کاهش حرارت و جذب ذرات معلق و رسوبات لجنی حاصل از احتراق. از آنجا که روغن موتور باید این چند کار را به طور همزمان انجام دهد، فرمولاسیون شیمیایی پیچیده‌ای را می‌طلبد اما برای آگاهی از عملکرد روغن موتور چگونگی رده‌بندی آن و انتخاب نوع صحیح روغن موتور برای خودرویتان، نیازی نیست شیمیدان یا مهندس شیمی باشید بلکه کافی است با انواع مختلف روغن موتور، رده‌بندی و علائم و اختصارات آن آشنا شوید.

وظایف عمده روغن

 

    ایجاد فیلم روغن بین سطوحی که روی هم می لغزند.

نظیر رینگ و پیستون روی سطح سیلندر و یا میل لنگ روی سطح یاتاقان.

 

فیلم روغن عبارت است از یک لایه نازک روغنی که بین سطوح قرار گرفته و از تماس دو سطح با یکدیگر جلوگیری می نماید.برای مثال دو قطعه شیشه را اگر بخواهیم روی هم حرکت دهیم ، این کار به سختی صورت می گیرد و دو سطح روی هم اثر تخریبی و خش خواهند گذاشت ولی با استفاده از فیلم روغن بین دو سطح می توان از تماس آنها جلوگیری کرد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:41 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق گشتاور پیچشی (فنی و مهندسی)

دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات15
حجم فایل59 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

گشتاور پیچشی :

حالت اول: زمانی كه بازو حركت می كند و پایه ثابت است. این حالت به دو زمان قابل تفكیك است. زمانی كه بازو شتاب  دارد و زمانی كه بدون شتاب با سرعت زاویه ای ثابت  در حال حركت است. ما می توانیم با تجسم حركت باز و متوجه شویم كه وقتی در آغاز حركت بازو قرار داریم و شتاب زاویه ای بازو را بسمت بالا می برد، در پایان این شتاب گیری كه هم  و هم  مقادیری غیر صفر دارند. بیشترین مقدار لنگر به بازو وارد می شود. در معادلات تقدیم ناپایای بدست آمده مقدارگذاری می كنیم.

 

 

 

این دو مقدار بدست آمده گشتاور در مختصات xyz می باشد كه باید به این امر توجه شود.

حالت دوم:

زمانی كه پایه حركت می كند. در این حالت بازو ثابت است. این حركت نیز دو حالت بدون شتاب با سرعت زاویه ای ثابت پایه و زمان شتاب گیری پایه دارد كه حالت اول بدلیل ثابت بودن  و  و  به حالت تقدیم پایا تبدیل می شود.

حالت شتابدار حركت پایه در زمانی كه سرعت پایه نیز به مقدار نهایی خود رسیده است یعنی لحظة رسیدن به . در این حالت هم  و  غیر صفرند.

 

 

 

 

یعنی M در جهت منفی x عمل می كند. این از قانون دست راست در مورد حركت تقدیمی هم قابل آزمون است.

 

 

=1618N.m

حالت سوم:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:41 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق کمک فنر (مکانیک)

دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات8
حجم فایل6 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

به نام خدا

کمک فنر:

کمک فنر وسیله ای است هیدرو لیکی  لوله مانند یا کپسولی که در کنار  هر چرخ  خود و بکار رفته است و کار اصل کمک فنر جلوگیری از نوسانات و ارتعاشات فنرها می باشد. به طور کلی که ما به خودی خود یک فنر را تنها نمی توانیم درخودرو بکار  بریم. چون وقتی ما کمک فنر نداشته باشیم باعث می شود خودروی ما موقع عبور از سرعت گیرها یا دستندازها باعث بازی یا حرکت بیش از اندازه اتاق خودرو شود که برای جلوگیری از این اتفاق مانه می توانیم از فنر سفت و سخت استفاده کنیم چون باعث خشکی خودروی ما خواهد شد و نه فنری که نرم و انعطاف پذیر که باعث نوسانات بیش از حد می شود که در نتیجه ما باید فنری متوسط از لحاظ نرمی و سفتی انتخاب کرده و وسیله ای را برای جلوگیری از نوسانات فنر به مجموعه فنر اضافه کنیم که به نام کمک فنر می باشد.

در واقع از اسم کمک فنر باید ما بدانیم که کمک فنر یک وسیله ای است که برای بهتر کردن فنرها استفاده می شود و می تواند بهتنهایی یا مجموعه فنر و کمک فنر بکار رود.

انواع کمک فنر:

1- کمک فنر روغنی

2- کمک فنر روغنی گازی

3- کمک فنر معین

4- کمک فنر بادی و تنظیم پذیر.

کمک فنر پژو 405

اینجانب در مورد کمک فنر 405 مطالبی را جمع آوری کردم که احتمالاً بدون اشتباه نبوده است. این کمک فنر که بروی پژوی 405 نصب می شود و اکثراً ساخت شرکت خوشآوران می باشد از نوع روغنی بوده که یک نمونه از آن را شکافته و برای پروژه درسی خود مهیا کرده ام.

اجزای تشکیل دهنده کمک فنر پژو 405

1- پوسته کمک فنر

2- پیستون

3- سیلندر داخل پوسته

4- سوپاپ یا شیر دیسکی و بوش نگهدارند میل کمک

5- آبند یا کاسه نمد.

1- پوسته کمک فنر : شکل 1

این قطعه تشکیل شده است از یکلوله کپسولی مانند که از مقاومت خاصی در برابر ضربه ها و نوسانات می باشد که در قسمت میانه آن یک بشقابکی تعبیه شد که نشیمنگاه فنر می باشد و در قسمت پایینی آن زایده قرار گرفته تا بصورت صحیح در داخل سگدست چرخ قرار بگیرد و درپوشی در بالاترین نقطه سر کمک فتر برای جلوگیری از ضربه خوردن به کاسه نمد و نشیمنگاه ضربه گیر  (نوعی پلاستیک سفت است) تعبیه شده است.

2- پیستون و شافت یا میل کمک فنر شکل 2

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:41 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق کلاچ و ترمز (فنی و مهندسی)

دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات21
حجم فایل16 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

هدف و طرز کار کرد کلاچ و ترمز:

کلاچ و ترمز هیدرولیکی ترکیبی از قسمتها برای پرسها هستند که ویژگیهایشان اشغال فضای کم، زمان اندک توقف، سرعت بالا و در گیر شدن و آزادشدن ایمن و نگهداری و تعمیرات تاحدودی زیادی راحت می باشد. درواقع نوع ساختار multiplate ( دوبشقابی) آنها قادر است تامقدار دوران بالایی را حتی با وجود بارهای گرمایی بالا و زیاد منتقل کند.

 به دلیل اینکه توسط یک پوشش و قاب عایق پوشیده شده اند موجب پیدایش هیچگونه آلودگی نمی شوند از قبیل آلودگی هوای محیط اطراف، گردوغبار، لنت ها و روغن ریزیها.

 بنابراین حتی بدون عایقبندی صوتی، هنگام در گیری و آزادشدن کلاچ فقط سروصدای اندکی تولید می کند( حدود 85dB )

ترمزگرفتن:

 فنرها1 پیستون بار 2 یا در نوع دوبل ترمز دو پیستون داخل سیلندر در نتیجه یک تماس اصطکاکی بین صفحات ترمز و ترمز از این راه بوجود می آید.

 

 درگیر کردن کلاچ:

 روغن هیدرولیک 3 پیستون را حرکت می دهد و یا در سیستم دوبل ترمز دو پیستون در مقابل نیروی فنر، درنتیجه صفحه های ترمز 4 آزاد می شوند و یک تماس اصطکاکی بین صفحات کلاچ بوجود می آید.

اجزای متشکله  ترمز و کلاچ توسط یک پوشش و قاب محفوظ شده اند. در کل صفحات ترمز قبلاً هم مرکز و هم ردیف شده اند.

 حمل و نقل:

از اصابت ضربه سخت در حین حمل ونقل جلوگیری کنید زیرا ممکن است باعث تغییر و اختلال در صف بندی و هم مرکز بودن صفحه های ترمز شود.

 Fig3 :

شما می توانید وسایل کمکی به حمل ونقل را در زیر مشاهده کنید:

 برای بستن پیچ( قلاب) دو سوراخ برای حمل ونقل در هر طرف در نظر گرفته شده است.

 انواع مختلف:

قسمت های متشکله ترمز کلاچ از سری 0-123 در چهار نوع مختلف وجود دارد و می توانند با یکدیگر ترکیب هم شوند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:40 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق کلاج (فنی و مهندسی)

دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات9
حجم فایل33 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

کلاچ:

 

بنابراین واحدهای مدرن از طرح   موثرتری برای انتقال درایو از فلای ویل به صفحه فشار استفاده می کنند.  در طی درگیری کلاچ، نیروی منتقل شده به صفحه متحرک لازم است که بتدریج بکار برده شود.

 چون هر حرکت صفحه فشار یک اثر برجسته تری را در چرخهای جاده ایجاد می کند، فلای ویل صفحه فشار باید پرهیز شود یا عمل لغزش_گیر ایجاد شده توسط اصطکاک در این نقطه (لحظه) محدود شود. کلاچ شکل         از این عیب رنج می برد که در زمانی  آشکار است که صفحه فشار به سمت فلای ویل حرکت می کند و گشتاور حرکتی سعی دارد تا نسبت به این حرکت محوری مقاومت کند.

کلاچ صفحه امروزه  در اکثر ماشین های  سفری   بکار می رود و کامیون های سبک. وقتی که مجموعه  متحرک حاوی یک دیسک کلاچ باشد کلاچ به کلاچ صفحه واحد معروف است. این کار دارای مزیت تولید یک رهایی سریع می باشد.

 کلاچ صفحه دوبل اساساً با کلاچ تک صفحه ای یکسان است غیر از اینکه دیسک متحرک دیگری و یک

 دیسک محرک میانی اضافه می شوند.

دیسکهای متحرک هر دو بر روی یک توپی نصب می شوند یا دو توپی ممکن است بکار برود.دیسک محرک و صفحه فشار به فلای ویل توسط پین های موازی وصل می گردد. مکانیزم عملیاتی یکسان باقی می ماند. کلاچ چند صفحه ای دارای بیش از سه دیسک است. بدلیل ناحیه اصطکاک بیشتر درصفحات، این کلاچ  ظرفیت بشتری برای انتقال نیرو دارد، که شامل دیسک های محرک و متحرک (سیلندری) است.

دیسک های محرک به فلای ویل از طریق یک هوزینگ استوانه ای با شیارهای داخلی متصل می شوند که بادندانه های مربوط بر روی حاشیه(دوره) دیسک ها درگیر می شود. دیسک های متحرک به محور کلاچ از  ها وصل می شود. کلاچ چند صفحه ای با سیستم های انتقال خودکارترجیح داده می شود.گا spline  طریق

هی اوقات، بر روی ماشین های سفری گران قیمت و روی کامیون ها بکار می رود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:40 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق کاربرد چدن (مکانیک)

دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات51
حجم فایل561 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه :

 

  کاربرد چدن ها اعم از آلیاژی و غیر آلیاژی روز به روز افزون می گردد. موقعیت استثنایی

 

این آلیاژ کاربرد آنها را در کلیه ی جنبه های مهندسی افزایش داده است . در حال حاضر شرایط ایجاب می نماید که مهندسین و طراحان به اصول متالورژیکی در رابطه با کاربرد وانتخاب این مواد آگاهی کامل داشته باشند. در این خصوص کاربرد و نقش چدن نشکن حائزاهمیت می باشد چرا که این نوع چدن با داشتن گرافیت های کروی ، از تمرکز تنش که در نوک گرافیت های لایه ای در چدن خاکستری وجود دارد ، کاسته و نیز قابلیت پذیرفتن انواع عملیات حرارتی جهت بهبود خواص مکانیکی را دارد .از جمله کاربردهای چدن می توان ساخت میل لنگ ها ، چرخ دنده ها ، گلوله های آسیاب و ... را نام برد .

شرکت پارس متال با بیش از 32 سال سابقه در زمینه ی ریخته گری چدن های نشکن منگنز دار، چدن های پر کروم برای گلوله های آسیاب و همچنین تولید لوله و اتصالات  تأسیسات  فاضلاب یکی از پر سابقه ترین تولیدکنندگان در ایران بوده است.

   قسمت های مختلف این کارخانه عبارتند از :

     ریخته گری دستی ، خطوط دیزاماتیک و گیزاگ ، لوله ریزی و اتصالات ، کوره های ذوب ، تکمیل و کوره های عملیات حرارتی ، ماهیچه گیری ، تعمیرات کوره و کیفی آزمایشگاه ها . 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تاریخچه کارخانه :

 

    شرکت پارس متال تهران در سال 1343 واقع در کیلومتر 7 جاده مخصوص تأسیس گردید و در سال 1347 به بهره برداری رسید . فعالیت های کارخانه در حال حاضر در زمینه تولید گلوله های آسیاب ، لوله و اتصالات تأسیسات فاضلاب و سفارش های بیرون می باشد .

     این شرکت دارای 34000 مترمربع زمین که 14000 مترمربع ان به عنوان انبار مواد اولیه از قبیل آهن قراضه ، فرو آلیاژها و ... می باشد. 20000 مترمربع آن سوله های تولید و قسمت های اداری و ساختمان آن را تشکیل می دهد. این شرکت دارای 1030پرسنل می باشد که در قسمت های تولید و اداری مشغول به کار هستند.

 این شرکت با تولید متوسط روزانه 70تن و اتصالات و غیره  ، بزرگترین شرکت ریخته گری فعال در کشور می باشد کلیه ی تولیدات شرکت در داخل به فروش می رسد و هیچ گونه صادراتی ندارد و هیچ گونه نیازی به واردات این گونه محصولات به داخل کشور را نداریم.

 

آدرس: 5 کیلومتر قبل از ساوه، شهرک صنعتی کاوه، بلوار اصلی، خیابان اقاقیا، نبش خیابان دریای سوم، شرکت لوله سازی دریا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:40 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق سیستم انتقال نیرو (مکانیک)

دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات54
حجم فایل32 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سیستم انتقال نیرو

انتقال نیرو

موتور اتومبیل به تنهایی قادر نیست در تمام شرایط رانندگی نیرو و سرعت لازم را برای چرخها فراهم نماید.زیرا قدرتی که بتواند جوابگوی احتیاجات خودرو باشد در زمانهای مختلف بطور وسیعی تغییر می کند. برای انتقال قدرت تولیدی موتور به چرخهای محرک دستگاهها و مکانیزمهای متعددی بکار گرفته می شوند. این مجموعه که در فاصله موتور و چرخهای محرک جای دارند خط نیرو نامیده می شوند

  به خط نیرو اعمال  مختلف ازجمله موارد زیر را می توان نسبت داد:

  1- دوران موتور بدون حرکت اتومبیل را ممکن می سازد.

2- در شرایطی که سرعت دوران موتور زیاد است اجازه می دهد اتومبیل با سرعت کم حرکت کند.

3- در حالیکه موتور فقط در یک جهت دوران می نماید امکان حرکت وسیله نقلیه را به سمت جلو یا عقب فراهم می سازد.

اسامی دستگاههائی که در خط نیروی اتومبیل های معمولی می توان یافت عبارتند از:

 1- کلاچ  2- جعبه دنده( گیربکس) 3- اوردارایو  4-  گاردان   5- دیفرانسیل

در دنباله مطلب بطور مفصل ساختمان، طرز کار، عیب یابی هر یک از این اجزاء می پردازیم.( شکل 2)

کلاچ

اتصال جعبه دنده به موتور معمولاً بوسیله کلاچ صورت می گیرد. در لحظه شروع حرکت بخاطر وجود مقاومت های زیاد در برابر خودرو احتیاج به نیروی فراوانی داریم که این نیرو بوسیله موتور تأمین می گردد. برای اینکه کلیه نیروی موتور به یکباره به جعبه دنده و از آنجا به قسمت های بعدی موجود در خط نیرو منتقل نشود و در اتومبیل حرکت ناگهانی ایجاد نکند این نیرو بایستی بتدریج به خط نیرو منتقل گردد. کلاچ سبب می شود که اولاً اتومبیل به یکباره از جا کنده نشود و در ثانی شروع حرکت اتومبیل آرام و بدون ضربه باشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:40 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق سنگ گردسائی (مکانیک)

دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات16
حجم فایل16 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بسمه تعالی

 

سنگ گردسائی

ماشینهای سنگ و سنگ سنباده

یکی دیگر از ماشینهای ابزار ماشینهای سنگ وسنگ سنباده می باشند.

این گروه از ماشینهای ابزار مخصوصا برای تکمیل کردن وپرداخت نمودن قطعات بابرداشتن مقدار فلز کمی از روی سطح کاردرنظر گرفته می شود .

مقدار باربرداشته شده در حدود دهم میکرون می باشد . در این صورت سطح تولید شده کاملا پرداخت و در حدود N1 تا  N4کاملا پرداخت خواهد می باشد .

معمولا از ماشینهای سنگ برای سنگ زدن قطعاتیکه قبلا بوسیله سایرماشینهای ابزار براده برداری شده است استفاده می گردد .اصولا مقدار باریکه برای سنگ زدن درنظرگرفته می شود بستگی به اهمیت ومقداردقت واندازه قطعه خواهد داشت .همچنین می بایستی نوع عملیات قبلی را که صورت گرفته است مورد اهمیت قرار داد .

توسعه ماشینهای سنگ اززمان بسیار دور تا کنون سبب شده است تاازسنگهائی بزای تولید زیاد در حالتهای مختلف ازقبیل خشن تراشی وپرداخت کاری بجای استفاده از ماشینهای تراش – وسایرماشینهای ابزار که مورد استفاده می گردد دربعضی ازمواقع ازماشینهای سنگ برای سنگ زنی قطعات بطوردقیق استفاده می شود .

ماشینهای سنگ رابرای انجام عملیات زیر درنظرمی گیرند .

الف – خشن تراشی وبرش قطعات

ب – سنگ زدن سطوح صاف بادقت زیاد – سطوح دوار – منحنی دندانه ها – دندانه پیچها وسایرسطوح مارپیچ

ج – تیزکردن انواع ابزارهای برش – تیغ فرزها – برقووقلاویزها

سنگ گردسائی :

برا ی سنگ زدن سطوح گرد – استوانه ای – دوار – مخروطی – فرم دار برای سنگ زنی داخلی اجسام دوار بکار می رود .

ماشینهای سنگ گردسائی 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:40 ] [ آریا برومندی ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 صفحه بعد

دیگر امکانات