تحقیق اندازه گیری با كولیس (گوناگون)

دسته بندیگوناگون
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات32
حجم فایل40 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اندازه گیری با كولیس

حدود 300 سال قبل یعنی در سال 1631 میلادی یك مهندس ریاضیدان فرانسوی به نام پیر ورنیه (1637-1580 میلادی) وسیله ای برای اندازه گیری طراحی كرد كه بر اساس اختلاف بین دو تقسیم بندی كار می كرد. این وسیله بعدها به نام مخترع آن ورنیه نامگذاری شد. اساس آن به این صورت بود كه اگر دو طول برابر به تقسیمات مساوی تقسیم كنیم و آنها را در مجاورت و انطباق با هم قرار دهیم تمام خطوط تقسیمات در امتداد همدیگر قرار می گیرند ولی چنان چه تقسیمات با هم مرتبط نباشد، خطوط در امتداد همدیگر واقع نخواهند شد.

قبل از ورنیه دانشمند پرتغالی به نام پدرونونیوس (1555-1492 میلادی) نیز طرح مقدماتی این‌وسیله را ارائه داده بود كه به‌نام خودش‌نونیوس معروف‌است.

به‌وسیله ورنیه خواندن كسری از تقسیمات اصلی خط كش امكان پذیر می‌شود.

دقت وسایل اندازه گیری مجهز به ورنیه رابطه مستقیم با روش تقسیم بندی آن دارد.

 


كولیس ورنیه دار Nernier caliper:

كولیس به دلیل داشتن تنوع و سهولت در اندازه گیری یكی از مهم ترین ابزارهای اندازه گیری می باشند كه تشكیل شده از دو قسمت ثابت و متحرك كه قسمت ثابت آن یك خط كش مدرج به فك و شاخك ثابت و قسمت متحرك شامل كشویی است كه به فك و شاخك متحرك و همچنین برای كم كردن لقی از ضامنی كه در زیر كشو نصب شده است استفاده می شود.

 

نكاتی كه در استفاده از كولیس باید رعایت كرد:

1- قبل از به كار بردن كولیس آن را با پارچه مخصوص (تنظیف) تمیز كنید و اطمینان حاصل كنید كه قسمت های متحرك كولیس به راحتی حركت كنند.

2-   به كولیس فشار زیاد وارد نكنید چون باعث از دست دادن دقت آن می‌شود.

3-   با بستن فكها و آزمایش، فاصله بین فكها در برابر نور، موازی بودن فكها قابل بررسی است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:48 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

درباره انتخاب رشته (گوناگون)

دسته بندیگوناگون
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات78
حجم فایل39 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

به جای مقدمه:

 یک انتخاب ، یک زندگی

بی شک در هر کشوری یکی از اساس ترین پایه های رشد و توسعه نظام آموزش عالی می باشد . اما در کشور ما رشد غیر قابل کنترل متقاضیان ورود به دانشگاه ، کاهش کیفیت آموزشی ، عدم اشتغال فارغ التحصیلان در بازار و... سبب آن گردیده که هشداری جدی پیشرفت جامعه را تهدید نماید . به گونه ای که ما هر ساله شاهدیم که نزدیک به 30% از دانشجویان کشور در ترمهای اول و دوم تقاضای تغییر رشته را دارند . که متاسفانه از این افراد فقط تعداد بسیار اندکی با شرایطی بسیار بسیار سخت قادر به انجام این مهمند . مابقی این دانشجویان یا مجبور به انصراف هستند و یا ادامه تحصیل در رشته ای که به آن علاقه ندارند. که ماحصل آن در حالت خوشبینانه چیزی نیست جز گرفتن یک مدرک دانشگاهی بی کاربرد و یا حتی شاید به دلیل دلزدگی از آن رشته و عدم علاقه به ادامه تحصیل در آن رشته سبب اخراج از دانشگاه گردد. بسیاری از کارشناسان مسائل آموزشی بر این باورند که مهمترین علت مشکل علمی دانشجویان عدم توجه به یک انتخاب رشته منطقی ناشی از اضطراب زیادی است که در صورت عدم قبولی در کنکور بر آن تحمیل می شود، بگونه ای که داوطلب می گوید فقط شوم و هر رشته که شد مهم نیست. غافل از آنکه برخی نمی دانند تحصیل در رشته ای که به آن علاقه ندارند چه کابوس هولناکی است.

به هر صورت در این راهنما مجال آن نیست که بخواهیم به تمام جوانب و حواشی روحی و روانی انتخاب رشته بپردازیم اما به داوطلبان کنکور 86 پیشاپیش این وعده را می دهیم که با انتشار کتاب، دانشگاه و انتخاب رشته آگاهانه می توانند با تمام ظرافتهای یک انتخاب رشته علمی و دقیق آشنا گردند همچنین به داوطلبان کنکور 85 نیز توصیه می کنیم بعد از مطالعه این راهنما و کتاب آشنایی با رشته های دانشگاهی سازمان سنجش که هر دو در موسسه فرزانه سازان قابل تهیه است وشرکت در جلسات توجیهی انتخاب رشته حداکثر بهره وری در انتخاب رشته را داشته باشند. و به انتخابی پویا همت گمارند. ان شاءا...

صدیق پور- عظیمی فر

 

 

 

داوطلبان گرامی :

همگی خوب می دانیم که با اطلاع رسانی کامل سازمان سنجش در دفترچه های 2و3 همچنین مقالات منتشره در نشریه پیک سنجش اطلاعات و امکان عادلانه ای برای انتخاب رشته مناسب در سراسر کشور فراهم می آید . اما متاسفانه به علت فرصت زمان محدودی که برای انتخاب رشته توسط سازمان سنجش در نظر گرفته شده داوطلبان فرصت کافی برای مطالعه و فهم دفترچه ندارند بنابر این به انتخابی متکی به دانش کامپیوتری و اطلاعات دیگران می پردازند . اما موسسه فرزانه سازان با همکاری نشریه وزین شادکامی و موفقیت همچون سنوات گذشته بنابر وظیفه آموزشی خود سعی می نماید با برگزاری همایشهای ویژه انتخاب رشته و انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته پویا مسئولیت خطیر خود را به انجام برساند

                                                                           من ا.. توفیق

                                                                   مدیریت فرزانه سازان

                                                                             آقا رفیعی

تذکر: اطلاعات منتشره در این راهنما بر منبای دفترچه های انتخاب رشته سازمان سنجش در سالهای قبل صورت گرفته چون در زمان انتشار آن هنوز دفترچه های مربوط به کنکور 85 توزیع نگردیده باید بعد از مطالعه این راهنما دفترچه انتخاب رشته مربوط به سال 85 را نیز با دقت مطالعه کنید تا اگر تغییراتی در انتخاب رشته کنکور امسال نسبت به سنوات گذشته اتفاق افتاده آگاه باشید (احتمال این تغییرات بسیار کم است) 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:47 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق آموزش بهداشت جامعه (عمومی)

دسته بندیعمومی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات80
حجم فایل40 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

آموزش بهداشت جامعه

مقدمه

در هر موردی كه از لزوم دگرگون سازی انسانها در زمینه مسایل تندرستی سخن می رود، فوراً موضوع آموزش بهداشت مطرح می شود. همه می گویند باید مردم را در باره موضوعات مختلف بهداشتی آموزش داد. اما كمتر می گویند چگونه؟ و اینكه چه اصول و قواعدی بر عملكردهای آموزش بهداشت حاكم است و عوامل تقویت و یا تضعیف كننده رفتارهای مورد تایید علوم بهداشتی كدامها هستند؟ و چگونه می توان دگرگونیهای مورد نظر را در رابطه با سلامت انسانها تا آنجا كه به وی و محیط زندگیش مربوط می شود، بوجود آورد؟ و این بحثی است كه در این مجموعه، در جریان بررسی مسایل مختلف آموزش بهداشت به آن پرداخته شده و نحوه دستیابی به زندگی سالم در پرتو توجهات لازم به امر آموزش بهداشت و پذیرش رفتارهای بهداشتی را بازگو كرده ایم.

در خاتمه از استاد محترم سركار خانم پارسی نیا كه پیوسته ما را در امر آموزش یاری رساندند تشكر و قدردانی می نماییم.

اعضاء گروه

زمستان 83

 

 


فصل 1

تعاریف و كلیات

آموزش بهداشت دعوتی است عام برای بالا بردن كیفیتها و استانداردهای زندگی و مشاركت مردم در فعالیتهای جسمی، روانی و اجتماعی. بدین ترتیب كه مردم به نیازها و تمایلاتی گسسته یا پیوسته آشنایی پیدا می كنند و از ورای دیوار بلند سختی ها، باورهای نادرست یا ناآگاهی ها به دشت دانش و آگاهی می رسند و به زندگی خود رنگی تازه می بخشند. بهداشت راهی تازه برای زیستن نیست اما راهی تازه را برای بهتر زیستن هدیه می كند.

از آنجا كه هر موضوع علمی، تعاریف، مفاهیم و اصطلاحات و موضوعات خاص خود را دارد لذا در فصل آغازین تحقیق به ذكر كلیاتی در زمینه آموزش بهداشت پرداخته و مسایل گوناگونی چون: تعریف، تاریخچه، اهداف، مبانی و اصول آموزش بهداشت، طرح و تنظیم برنامه ها و فعالیتهای آموزش بهداشت و مراحل مختلف آن، نقش مربیان بهداشت، مسایل و مشكلات آموزش بهداشت، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

 


تعریف آموزش بهداشت

اگرچه آشكار است كه هیچ كس نمی خواهد مریض باشد، ولی گاهی بروز بیماری غیرقابل اجتناب می باشد و احتمال اینكه در حال و آینده به بیماریهای مختلفی دچار شویم همواره وجود دارد. در زمانهای پیش از تاریخ، زندگی افراد بشر، شباهت زیادی به زندگی حیوانات داشت. همه چیز به طبیعت واگذار شده بود و آگاهی بشر در مورد بروز بیماری و غلبه بر آن بسیار اندك بود. لیكن با گذشت زمان و با پیشرفت های علمی، بشر كوشیده است كه بیماری را رفع كند و تا جائی كه امكان دارد زنده بماند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:47 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق آمار جمعیت (آمار)

دسته بندیآمار
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات32
حجم فایل276 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

كیفیت وكمیت جمعیت، عوامل مهم در فرآیند توسعه صنعتی هستند، لذا پیگیری و تجزیه و تحلیل دقیق آماری مربوط به میزان جمعیت، نرخ رشد و طبقه بندی آن بر اساس گروه های سنی ، جنس، تحصیلات و مهارت، حیاتی ترین ابزا برای برنامه ریزان محسوب می شوند.

آمارهای جمعیت به برنامه ریزان امكان می دهد تا توان بالقوه منابع انسانی موجود را برآورد نمایند و با آموزش مناسب، ظرفیتهای جدیدی را برای نیازهای آینده فراهم آورند.

ژاپن از گذشته تا حال:

كشور ژاپن در حقیقت از چند جزیره كوچك و بزرگ تشكیل شده در منتهی الیه خاور دور قرار گرفته و با وسعتی كم جمعیتی بالغ بر یكصد و چهل میلیون نفر را در خود جای داده است.

پس از جنگ جهانی اول و شكست آلمان ژاپنیی ها برای صنعتی شدن و تبدیل به یك ابرقدرت منطقه یا تلاش زیادی را مصروف داشتند و با گرفتن دانش فنی از آلمان، و دیگر كشورهای اروپایی به سرعت تبدیل به یك قدرت منطقه ای از لحاظ اقتصادی، نظامی گردید كه به علت سیاست آن دوران تجاوزاتی را به كشورهای همسایه نظیر كره و چین انجام دادند تا اینكه قبل از جنگ جهانی دوم به همراه همكاری تكنولوژیكی با آلمان تبدیل به متحد یكدیگر شده و پس از شروع جنگ جهانی دوم به عنوان یكی از شركای مهم در كنار آلمان – ایتالیا در خاور دور به جنگ با متفقین وارد شدند كه همانطور كه همگان می دانند با انفجار دو بمب اتمی در شهرهای هیروشیما و ناكازاكی ژاپن توسط قوای آمریكایی، ژاپن بلافاصله تسلیم و با پذیرش شكست، تسلیم قراردادهای بی قید و شرط ایالات متحده آمریكا شد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:47 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق الیاف پتروشیمی (عمومی)

دسته بندیعمومی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات28
حجم فایل28 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

همانطوریكه استحضار دارید الیاف مصنوعی یكی از كالاهای ضروری در جامعه می باشد و در دنیا به عنوان یكی از كالاهای استراتژیك محسوب می شود. با توجه به این دیدگاه دولت و بخش خصوصی صنایع در فكر احداث واحدهای تولید الیاف مصنوعی می باشند و طرح فوق جزء یكی از طرحهای اولویت دار وزارت صنایع و معادن جهت مصرفی به بانكهای عامل می باشد. قبل از هر چیز لازم است تا روند رو به رشد صنایع پتروشیمی ایران را از زبان آقای مهندس نعمت زاده مدیرعامل شركت پتروشیمی ایران در همایش اخیر رسانه و اقتصاد به شرح زیر بازگو نماییم.

1- تولید محصولات پتروشیمی در سال 82

9 میلیون تن

- تولید محصولات پتروشیمی در سال 83

14 میلون تن

- تولید محصولات پتروشیمی در سال 85

25 میلیون تن

2- سهم صادرات محصولات پتروشیمی ایران در خاورمیانه در سال 80

9%

- سهم صادرات محصولات پتروشیمی ایران در خاورمیانه در سال 83

13%

- سهم صادرات محصولات پتروشیمی ایران در خاورمیانه در سال 85

30%

3- سهم صادرات محصولات پتروشیمی ایران در صادرات جهانی در سال 81

7%

- سهم صادرات محصولات پتروشیمی ایران در صادرات جهانی در سال 85

3%

4- سهم صادرات محصولات پتروشیمی در اقتصاد ملی در سال 68

3%

-سهم صادرات محصولات پتروشیمی در اقتصاد ملی در سال 85

30%

5- ارزش افزوده محصولات پتروشیمی ایران بین 80-40% و متوسط بین
65-58% بوده است.

6- تولید محصولات پتروشیمی جهت مصارف نساجی در سال 85 به شرح زیر می باشد

- پلی استر 3000 تن در روز (یزد و بوشهر)

- پلی پروپیلن 000/600 تن در سال (اراتك – بندر امام – تبریز – كرمانشاه و غیره)

- پلی آمید 000/120 تن در سال (اراك – تبریز – كرمانشاه – و غیره)

 

با توجه به حجم سرمایه گذاریهایی كه در بخش پتروشیمی كشور شده، سرمایه گذاری در بخش صنایع پائین دستی نیز جزو ضروریات لاینفك این بخش بوده و و ارزش افزوده محصول را تا حدودی افزایش داده و در ضمن به مشكل استنسال نیز كمك های زیادی خواهد كرد. سهامداران این شركت نیز در راستای چنین توجیهاتی اقدام به تأسیس واحد تولید الیاف مصنوعی نموده اند كه جز صنایع پایین دسای پتروشیمی بوده و با توجه به اینكه این نوع محصول تا به حال در ایران تولید ندشه و تولید آن بخصوص در صنایع بهداشتی كشور از رشد قابل قبولی برخوردار خواهد بود لذا بر آن شدین تا با استفاده از تكنولوژی جدید (Bicom Ponent-Fiber – الیاف دو جزئی) و به دلیل كارآیی اقتصالدی آن همراه با كاهش هزینه ها و ارائه كیفیت بالاتر در محصولات تولید و نهایی و هم چنین تولید محصولات جدید كه بسیار نیز مورد توجه قرار گرفته است 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:47 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق آلیاژهای سرامیکی (فنی و مهندسی)

دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل9 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

آلیاژهای تجارتی و سرامیکها

لازم است که گفته شود بیشتر آلیاژهای تجارتی در قسمتهای ساده تر نمودارهای فازی واقع است. مثلا 99 درصد آلیاژهای برنج در ناحیه تک فازی واقعند.

همچنین برنزهای متداول کمتر از 10% قلع دارند و در سیستم    cu -sn(14-9) از نظر تجارتی به ناحیه هایی که ظاهر پیچیده تری دارند توجه چندانی نمی شوند.

در فصل 11 به آلیاژهایی مانند    0 Al- 10mg, 90 mg -10Al,95 Al-5Cu  9 توجه خاصی مبذول می شود زیرا هرکدام از آنها درد های تک فازی هستند ولی در حین سرد شدن از منحنی حد حلالیت می گذرد.

با کنترل کردن سرعتی که فاز دوم جدا می شود می توان استحکام آلیاژ را تا حدود زیادی افزایش داد و این از نظر مهندس بسیار با ارزش است.

سیستم A1-S1 اساس تصفیه نیمه ها و مواد مربوطه را از نظر تجارتی فراهم        می سازد. در دو بخش بعد ، الیاژهای ( اهن- کربن ) با جزئیات آنها مورد مطالعه قرار می گیرند. زیرا اولا در هر تمدن صنعتی فولاد بزرگترین آلیاژ است .

و ثانیا فولادها را بعنوان نخستین نمونه برای عملیات حرارتی می توان بکار برد. کنترل ساختمان میکروسکوپی و در نتیجه خواص آلیاژها از طریق عملیات حرارتی با کاربرد نمودارهای فازی میسر است.

در مورد سرامیکها نیز نمودارهای فازی بهمان اندازه مهم است . با وجود این در این کتاب فقط سه نمودار سرامیکی بحث و بررسی خواهد شد.

اولین نمودار مربوط به سرامیکهایی است که اساس آنها خاک رس است . خاکهای رس با کیفیت بهتر بعد از عمل تقریبا شامل  40Al2O3-60SiO2     هستند.

نمودار  Fe-O   تغییرات بدون نسبت وزنی  را برای  Fe-O   که در فصلهای قبلی بحث شد نشان می دهد.

نمودار    Feo-mgo  نشان می دهد که محلول جامد Mgo ,FeO پایین تر از دمای حد جامد ، با هر ترکیبی وجود دارد و با سیستمCu-Ni که شامل مواد فلزی است قابل مقایسه می باشند.

 

- سیستم " آهن کربن "

فولاد ( STELL) که نخستین آلیاژ آهن و کربن است می تواند اکثر واکنشها و ساختمانهای میکروسکوپی متداول بمنظور تغییر خواص مواد را در برگرفته و توصیف نماید.

همچنین آلیاژهای آهن و کربن بعنوان اساسی ترین مواد مهندسی ساختمان بکار می روند.

قابلیت تغییر فولادها بعنوان مواد مهندسی را از فولادهای متنوع بسیاری که تولید شده اند می توان دریافت. از یک طرف فولادهای بسیار نرم برای کاربردهایی چون سپر اتومبیل و صفحه اجاق وجود دارد و از طرف دیگر فولادهایی سخت و سفت برای تیغه های مولد بکار می روند.

بعضی فولادها باید مقاومت زیادی در برابر خوردگی داشته باشند. برخی فولادها که در مبدلهای الکتریکی بکار می روند باید مشخصات مغناطیسی معینی دارا بوده تا در هر ثانیه چندین بار و با اتلاف کمی انرژی ، مغناطیسی و غیر مغناطیسی بشوند و برخی دیگر کاملا غیر مغناطیسی باشند. تا در مواردی چون ساعتهای مچی بکار آیند.

نمودارهای فازی برای توضیح هریک از خواص فوق می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

وضع ساختمانی آهن خالص در دمای محیط آهن یا فریت نامیده می شود. فریت یا خلوص تجارتی کاملا نرم و انعطاف پذیر بوده و دارای استحکام کششی کمتر از 45000 ( 310) می باشد.

فریت در دمای پایین تر از 170 ماده ای آهنربایی است.

ساختمان فریت مکعب مرکز دارا است بهمین دلیل فضاهای بین اتمی اش کوچک بوده و کاملا کروی نیستند و نمی توانند حتی اتم کروی و کوچک کربن را براحتی در خود جای دهند. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:47 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق آلیاژهای تجارتی و سرامیکها (فنی و مهندسی)

دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات9
حجم فایل8 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

آلیاژهای تجارتی و سرامیکها

لازم است که گفته شود بیشتر آلیاژهای تجارتی در قسمتهای ساده تر نمودارهای فازی واقع است. مثلا 99 درصد آلیاژهای برنج در ناحیه تک فازی در شکل (13-9) واقعند.

همچنین برنزهای متداول کمتر از 10% قلع دارند و در سیستم    cu-snشکل (14-9) از نظر تجارتی به ناحیه هایی که ظاهر پیچیده تری دارند توجه چندانی نمی شوند.

در فصل 11 به آلیاژهایی مانند   cu 5- Al95 ، Al  10- mg   90 وmc  10-Al 90           شکلهای ( 15-9 و 16-9 ) توجه خاصی مبذول می شود زیرا هرکدام از آنها درد های تک فازی هستند ولی در حین سرد شدن از منحنی حد حلالیت می گذرد.

با کنترل کردن سرعتی که فاز دوم جدا می شود می توان استحکام آلیاژ را تا حدود زیادی افزایش داد و این از نظر مهندس بسیار با ارزش است.

سیستم A1-S1 شکل (19-9) اساس تصفیه نیمه ها و مواد مربوطه را از نظر تجارتی فراهم      می سازد. در دو بخش بعد ، الیاژهای ( اهن- کربن ) با جزئیات آنها مورد مطالعه قرار می گیرند. زیرا اولا در هر تمدن صنعتی فولاد بزرگترین آلیاژ است .

و ثانیا فولادها را بعنوان نخستین نمونه برای عملیات حرارتی می توان بکار برد. کنترل ساختمان میکروسکوپی و در نتیجه خواص آلیاژها از طریق عملیات حرارتی با کاربرد نمودارهای فازی میسر است.

در مورد سرامیکها نیز نمودارهای فازی بهمان اندازه مهم است . با وجود این در این کتاب فقط سه نمودار سرامیکی بحث و بررسی خواهد شد.

اولین نمودار مربوط به سرامیکهایی است که اساس آنها خاک رس است . خاکهای رس با کیفیت بهتر بعد از عمل تقریبا شامل     40 Al2O3-60SIO2    هستند.

نمودار   Fe-O   تغییرات بدون نسبت وزنی               (      را برای                     ( در شکل 17-9) که در فصلهای قبلی بحث شد نشان می دهد.

نمودار             نشان می دهد که محلول جامد پایین تر از دمای حد جامد ، با هر ترکیبی وجود دارد و با سیستم ( شکل 7-9) که شامل مواد فلزی است قابل مقایسه می باشند.

6-9 سیستم " آهن کربن " 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:46 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق آلومینیوم‌ (عمومی)

دسته بندیعمومی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات131
حجم فایل112 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فصل‌ 1:

مقدمه‌

با كاربرد بیشتر مواد آلومینیومی‌ و یا آلیاژهای‌ آلومینیوم‌ در قطعات‌ مختلف‌ ازجمله‌ قعات‌ خودرو،روشهای‌ مورد نیاز برای‌ تولید این‌ قطعات‌ نیز گسترده‌تر شده‌اند، از جملة‌ این‌ روشها دایكاست‌، ریژه‌،ریخته‌گری‌ و... می‌باشد.

كه‌ از میان‌ این‌ روشها روش‌ دایكاست‌ یا تزریق‌ با استفاده‌ از فشار فرایند اجرا می‌شود. ولی‌ در ریژه‌ كه‌ ازروشهای‌ Low presure می‌باشد از فشار استفاده‌ نمی‌شود و با توجه‌ به‌ وزن‌ مذاب‌ تمام‌ قالب‌ پرمی‌شود.

در تمام‌ این‌ روشها ممكن‌ است‌ با توجه‌ به‌ جنس‌ آلومینیوم‌ و یا عوامل‌ چدن‌ كاپیتاسیون‌ گاز داخل‌ قالب‌،وارد شدن‌ مواد خارجی‌ با لایه‌های‌ اكسید و انقباض‌های‌ داخلی‌ در درون‌ قطعات‌ و یا در سطح‌ آنهاخوات‌ وسكهایی‌ بوجود می‌آید.

ایجاد این‌ خوات‌ در قطعه‌ این‌ قطعات‌ به‌ قطعات‌ دورریز یا بلااستفاده‌ تبدیل‌ می‌كند كه‌ این‌ امر درتولیدات‌ قطعات‌ در تیراژ بالا از لحاظ‌ اقتصادی‌ برای‌ تولید كننده‌ مقرون‌ به‌ صرفه‌ نمی‌باشد.

بنابراین‌ افزایش‌ ضایعات‌ تولدیكنندگان‌ به‌ سوی‌ راههای‌ كاهش‌ این‌ ضایعات‌ هدایت‌ می‌كند. از جمله‌روشهایی‌ كه‌ در این‌ راه‌ مثمر ثمر واقع‌ شده‌ است‌ روش‌ Impregnation یا نشت‌بندی‌ قطعات‌ می‌باشد.در این‌ روش‌ كه‌ بعدها در توضیحات‌ بطور تفصیل‌ در مورد آن‌ صحبت‌ خواهیم‌ كرد، با استفاده‌ از خلا وموادی‌ به‌ نام‌ رزین‌ این‌ خوات‌ پر خواهند گشت‌ و به‌ این‌ ترتیب‌ ضایعات‌ تولیدی‌ به‌ مراتب‌ كمتر خواهدشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:46 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

درمورد آلودگی هوا (جزوه)

دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات62
حجم فایل411 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

آلودگی هوا

 

آلودگی هوا عبارت است از حضور مواد نامطلوب در هوا به مقداری که بتواند اثرات مضر ایجاد کند. اگر چه در حالت عادی تنها به اثرات سوء وارد بر انسان توجه می شود، اما این تعریف، آلودگی هوا را تنها به این اثرات محدود نمی نماید. مواد نامطلوب می توانند، بر انسان و گیاه، مواد و اشیاء یا محیط زیست جهانی تأثیر گذاشته و یا با مه آلود کردن هوا وایجاد بوهای نامطلوب مناظره جلوه های نامناسب ایجاد نمایند. بسیاری از این مواد مضر از طریق  مناسبی که در حال حاضر تحت کنترل انسان نمی باشد، وارد اتمسفر می شوند، در عین حال در اکثر مناطق با تراکم جمعیت زیاد، خصوصاً کشورهای صنعتی، منشاء اصلی این آلاینده ها فعالیت های انسانی می باشد. بطوریکه امروزه شدت آلودگی در سطح جهانی به حدی رسیده است، که بالقوه می تواند برای زمین بحرانی باشد. حوادث ناگوار ناشی از آلودگی هوا مانند حادثه لندن که باعث مرگ بیش از 4000 نفر در سال 1952 در شهر لندن در اثر مه دود فتوشیمیایی، گرم شدن کره زمین، تخریب لایه ازن،  ریزش باران های اسیدی، تغییرات شدید اقلیمی و بسیاری از عوارض دیگر، نتیجه ورود آلودگی ها به اتمسفر می باشد. که حیات موجودات را بیش از پیش مورد تهدید قرار می دهد. لذا بایستی، نسبت به کاهش و کنترل آلاینده های تصمیمات جدی تر و عملی تر اتخاذ گردد.

 ترکیب هوا:

اجزای اتمسفر را می توان در یک تقسیم بندی کمابیش اختیاری به تشکیل دهنده های عمده، غیرعمده و ناچیز تقسیم کرد. مقدار این اجزاء در هوای خشک و پاک در سطح زمین در جدول(4-1) نمایان است. علاوه بر اجزای مذکور در جداول، هوا ممکن است. حاوی 5-1/0 درصد حجمی آب باشد مقدار عادی آب در اتمسفر 3-1 درصد است. تحت اثر قوانین گازها و جاذبه چگالی اتمسفر با افزایش ارتفاع به شدت کاهش می یابد. بیش از 99% کل جرم اتمسفر در فاصله 30 کیلومتری از سطح زمین یافت می شود. جرم کل اتمسفر در حدود تن برآورد شده است.این عدد هرچند بزرگ است ولی فقط حدود یک میلیونیم جرم کل زمین را تشکیل می دهد. خصوصیات اتمسفر با تغییر ارتفاع، تغییر می کند. سایر عوامل مؤثر در این تغییرات عبارتند از: فصل، عرض جغرافیایی، زمان و حتی فعالیت خورشیدی، دمای اتمسفر ممکن است. مقادیر بسیار کم مانند 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:46 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

تحقیق آلودگی هوا و بارانهای اسیدی (آموزشی)

دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات22
حجم فایل32 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

آلودگی هوا و باران های اسیدی
 مقدمه:

یکی از مشکلات جدی محیط زیست که امروزه بشر در اکثر نقاط جهان با آن درگیر است، باران اسیدی می‌باشد. باران اسیدی به پدیده‌هایی مانند مه اسیدی و برف اسیدی که با نزول مقادیر قابل توجهی اسید از آسمان همراه هستند، اطلاق می‌شود.
باران هنگامی اسیدی است که میزان PH آب آن کمتر از 5،6 باشد. این مقدار PH بیانگر تعادل شیمیایی بوجود آمده میان دی‌اکسید کربن و حالت محلول آن یعنی بی‌کربنات ( HCO3 ) در آب خالص است.
باران اسیدی دارای نتایج زیانبار اکولوژیکی می‌باشد و وجود اسید در هوا نیز بر روی سلامتی انسان اثر مستقیم دارد. همچنین بر روی پوشش گیاهی تأثیرات نامطلوبی می‌گذارد.
دید کلی
در چند دهه اخیر میزان اسیدیته آب باران ، در بسیاری از نقاط کره زمین افزایش یافته و به همین خاطر اصطلاح باران اسیدی رایج شده است. برای شناخت این پدیده سوالات زیادی مطرح گردیده است که به عنوان مثال می‌توان به این موارد اشاره کرد: چه عناصری باعث تغییر طبیعی باران می‌شوند؟ منشا این عناصر چیست؟ این پدیده در کجا رخ می‌دهد؟

معمولا نزولات جوی به علت حل شدن دی‌اکسید کربن هوا در آن و تشکیل اسید کربنیک بطور ملایم اسیدی هستند و PH باران طبیعی آلوده نشده حدود 5.6 می‌باشد. پس نزولاتی که به مقدار ملاحظه‌ای قدرت اسیدی بیشتری داشته باشند و PH آنها کمتر از 5 باشد، باران اسیدی تلقی می‌شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تاریخچه
پدیده باران اسیدی در سالهای پایانی دهه 1800 در انگلستان کشف شد، اما پس از آن تا دهه 1960 به دست فراموشی سپرده شد. « اسمیت » در سال 1873 واژه باران اسیدی را برای اولین بار مطرح کرد. او پی برد که ترکیب شیمیایی باران تحت تاثیر عواملی چون جهت وزش باد ، شدت بارندگی و توزیع آن ، تجزیه ترکیبات آبی و سوخت می‌باشد. این محقق متوجه اسید سولفوریک در باران شد و عنوان نمود که این امر ، برای گیاهان و اشیا واقع در سطح زمین خطرناک است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 1 دی 1396 ] [ 15:46 ] [ آریا برومندی ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 صفحه بعد

دیگر امکانات