پرسشنامه پرخاشگری آیزنگ و گلین ویلسون

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل11 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پرسشنامه پرخاشگری آیزنگ و گلین ویلسون

روش تفسیر و نمره گذاری

این پرسشنامه یک ابزار 30 سوالی است که میزان پرخاشگری را می سنجد. جدول 1، شیوه نمره گذاری را مشخص می کند. در مقابل اعداد 1 تا 30، که در واقع شماره سوالات 1 تا 30 است، علایم + و -  می بینیم، اگر علامت سوال + باشد و آزمودنی نیز پاسخ مثبت (بلی) بدهد، دو نمره دریافت خواهد کرد. اما اگر پاسخ منفی بدهد نمره نخواهد گرفت. یعنی اگر به پاسخی که علامت مثبت دارد، پاسخ نمی دانم بدهد، یک نمره دریافت خواهد کرد. در مورد سوالاتی هم که علامت منفی دارند، به این شیوه عمل خواهد شد. یعنی، اگر پاسخ سوال منفی باشد و آزمودنی نیز پاسخ منفی بدهد، دو نمره خواهد گرفت. اگ پاسخ مثبت بدهد نمره نخواهد گرفت و اگر پاسخ نمی دانم بدهد، یک نمره دریافت خواهد کرد.

حداکثر نمره در این آزمون 60 و حداقل آن صفر خواهد بود. بنابراین، می توان گفت که نمره 30، 25 تا 35، پرخاشگری در حد متوسط را نشان خواهد داد. استفاده کنندگان می توانند، بر حسب موارد، نمرات را طبقه بندی کنند. مثلا بالاتر از 45 را نشانه پرخاشگری در نظر بگیرند و...

 

3-5- پایایی و روایی

خانم یاره زمانی (1390)، دانشجوی دوره کارشناسی ارشد رشته روانشناسی، در پایان نامه خود، اعتبار آزمون را از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ محاسبه کرده است. او آزمون را در یک گروه 50 نفری، متشکل از پسران 12 تا 16 ساله پرورشگاه های شیراز اجرا کرده و ضریب آلفا برای کل آزمون را 74/0 به دست آورده است.

روایی این مقیاس از نوع روایی محتواست. در تعیین روایی محتوا، تک تک سوالات و آنچه را که آنها به کار می گیرند به حساب می آورند. منظور از روایی محتوا این است که سوالات باید جنبه های مختلف پرخاشگری را شامل شوند. روایی این آزمون را خود آیزنگ تعیین کرده است. بدین ترتیب که آن را، برای انجام دادن کارهای کلینیکی تهیه و روی بیش از 120000 زن، مرد، کودک، افراد بالغ، بهنجار، عصبی، بیمار روانی، تبهکار و ضمنا 2000 زوج دوقلو و علاوه بر آن تعداد زیادی افراد بالغ و کودک نیز، که در تهیه الگوهای اولیه هنجارها از آنها استفاده شده بود، اجرا کرده است (آیزنگ، 1975 ؛  به نقل از گنجی، 1391).

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:33 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پرسشنامه سلامت اجتماعی مبتنی بر آموزه های اسلامی

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل31 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پرسشنامه سلامت اجتماعی مبتنی بر آموزه های اسلامی

پرسشنامه سلامت اجتماعی مبتنی بر آموزه های اسلامی

پایایی[1] (ثبات یا همسانی)  و روایی[2](اعتبار)

پاسخگویی به پرسشنامه سلامت اجتماعی مبتنی بر آموزه های اسلامی برا ساس طیف  لیکرت و از صفر تا چهار نمره گذاری میشود در این پرسشنامه سوالات تقریبا نیمی از سؤالها بصورت معکوس و رو به عقب نمره گذاری میشود...

 

 


[1].  Reliability

 

[2] . Validity

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:33 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پرسشنامه آزمون آندره ری

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل107 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پرسشنامه آزمون آندره ری

آزمون «تصاویر هندسی درهم» (حافظه دیداری) را پروفسور آندره ری در سال 1942 به منظور سنجش نوع فعالیت ادراکی حافظه دیداری مراجعه کنندگان به کلینیک های روانشناسی و روانپزشکی ابداع کرد. این آزمون متشکل از دو کارت B و A است که هر کارت به طور مجزا و متناسب با موقعیت انتخاب شده و اجرا می گردد. کارت A متشکل از 18 جزء ادراکی است و در مورد افراد 4 سال به بالا کاربرد دارد. کارایی مؤثر این کارت برای افراد، از 7 سال به بعد است و برای نوجوانان و بزرگسالان عملاً کاربرد بیشتری دارد. کارت B از 11 جزء هندسی تشکیل شده، مکمل کارت A است و برای کودکان زیر 8 سال ساخته شده است. پربودن و دشواری کارت A برای بسیاری از کودکان مسئله آفرین است و به همین دلیل، توصیه می شود که کارت B برای آن ها به کار گرفته شود. همچنین، از این کارت برای بزرگسالانی که عقب ماندگی ذهنی شدید دارند نیز استفاده می شود. اجرای آزمون بعد از انتخاب هر کارت در دو نوبت انجام می شود؛ در نوبت اول، کارت (A یا B) در جهت مناسب جلوی آزمودنی گذاشته می شود و به او پیشنهاد می گردد که مشابه آن را روی یک کاغذ سفید بی خط رسم کند. در نوبت دوم و در حالی که کارت از جلوی آزمودنی برداشته شده و سه دقیقه نیز گذشته است، از او خواسته می شود این بار به طور حفظی تصویر مشاهده شده ی قبلی را با دقت ترسیم کند (بهرامی، 1377).

قضاوت درباره آزمودنی با توجه به مقایسه کارکرد او در هر مرحله ترسیم انجام می شود. معمولاً مرحله نخست ترسیم به حساب توان رشد ترسیمی و ساخت یابی ادراکی آزمودنی گذاشته می شود و مرحله ی دوم، با توجه به کمّیت و کیفیت ترسیم مرحله نخست، سطح کارکرد حافظه دیداری او را نشان خواهد داد (بهرامی، 1377). پناهی (1383) به منظور هنجاریابی آزمون حافظه دیداری آندره ری پژوهشی را روی دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شهر تهران انجام داده است. به منظور بررسی روایی ملاکی، همبستگی بین نمره های مرحله دوم آزمون آندره ری و نمره های مرحله ی سوم آزمون کیم کاراد[1] محاسبه، و برای برآورد اعتبار[2] از روش بازآزمایی[3] استفاده شده است. ضریب روایی ملاکی برابر 5/0 و ضریب اعتبار 62/0 به دست آمده که هر دو ضریب ذکر شده از نظر آماری در سطح 01/0 معنادار گزارش شده است. ناظری (1383) نیز به منظور هنجاریابی این آزمون، پژوهشی بر روی دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی شهر تهران انجام داده است. ضریب روایی ملاکی در این پژوهش (با استفاده از ملاک مشابه پژوهش پناهی) برابر 59/0 و ضریب اعتبار بازآزمایی 60/0 گزارش شده است. همچنین، این آزمون توسط میرهاشمی در تهران هنجاریابی گردید، جهت تعیین میزان روایی آزمون از خرده آزمون عددی وکسلر استفاده شده و ضریب 25/0 به دست آمده است و برای محاسبه ضریب پایایی از روش بازآزمایی استفاده گردید و ضریب پایایی 62/0 به دست آمده و نتیجه گرفتند که آزمون از روایی و پایایی لازم برخوردار است (میرهاشمی، 1374؛ به نقل از جانه و همکاران، 1391).

 

 


[1]- Kim karad visual memory test

[2]- reliability

[3]- test-retest

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:33 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پرسشنامه آزمون هوشی وکسلر کودکان

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل5.148 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پرسشنامه آزمون هوشی وکسلر کودکان

مقیاس هوش وکسلر برای کودکان در سال 1949 به وسیله دیوید وکسلر به منظور سنجش هوش کودکان تهیه شده است. این مقیاس در سال 1974 تجدید نظر شد و پس از هنجاریابی، مقیاس هوشی تجدید نظر شده وکسلر کودکان نام گرفت. این مقیاس از 12 خرده ‌آزمون (شامل مقیاس کلامی و مقیاس عملی) تشکیل شده است (پاشاشریفی، 1384). این آزمون، در سال های 1363 و 1364، زیر نظر یک گروه از متخصصان روانشناسی و علوم تربیتی به سرپرستی سیما شهیم در دانشگاه شیراز ترجمه و انطباق داده شد. به منظور تعیین پایایی مقیاس، پایایی دوباره سنجی[1] آزمون ها و هوشبهر ها و ضرایب پایایی تنصیفی آزمون های این مقیاس مورد بررسی قرار گرفت. در پایایی دوباره سنجی، ضرایب ضرایب پایایی آزمون ها از 44/0 تا 94/0 (میانه ضرایب پایایی 73/0 است) و در پایایی تنصیفی، ضرایب پایایی آزمون ها از 42/0 تا 98/0(میانه ضرایب پایایی 69/0 است) متغیر بود. در بررسی اعتبار همزمان این مقیاس با مقیاس ویپسی[2]، ضرایب همبستگی هوش بهرهای کلامی، عملی و کل دو مقیاس به ترتیب 84/0، 74/0 و 85/0 به دست آمد (شهیم، 1383).  در این پژوهش به منظور ارزیابی بازداری پاسخ و حافظه کاری به ترتیب، از خرده آزمون های عملی تنظیم تصاویر و حافظه عددی معکوس وکسلر استفاده شده است.


[1]- test-retest reliability

[2]- The Wechsler Preschool and Primary Scale of Intelligence

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:33 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پرسشنامه مقیاس BAS/BIS

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پرسشنامه مقیاسBAS/BIS

این مقیاس شامل ٢٤ پرسش خود گزارشی است که توسط کارور و وایت در سال ١٩٩٤ تهیه شده است. زیر مقیاس BIS در این پرسشنامه شامل هفت آیتم است که حساسیت سیستم بازداری رفتاری یا پاسخدهی به تهدید و احساس اضطراب هنگام رویایی با نشانه های تهدید را اندازه می گیرد. مقیاس BAS نیز شامل ١٣ آیتم بوده و حساسیت سیستم فعال ساز رفتار را اندازه می گیرد. این زیر مقیاس شامل سه زیر مقیاس دیگر است که عبارتند از: سائق (شامل ٤ آیتم)، پاسخدهی به پاداش (شامل ٥ آیتم) و جستجوی شادی و سرگرمی (شامل ٤ آیتم). پاسخدهی به پاداش، درجه ای را که پاداشها به هیجانهای مثبت منجر می­شوند، اندازه می­گیرد. در حالی که سائق، تمایل فرد به تعقیب فعالانه اهداف مطلوب را اندازه گیری می­کند و زیر مقیاس جستجوی لذت، تمایل فرد به تعقیب اهداف مطلوب و تمایل فرد به پاداشهای جدید و روی آوردن به رویدادهای بالقوه پاداش دهنده در تحریک لحظه ای را اندازه می­گیرد. چهار آیتم اضافی به عنوان آیتم های پوششی در مقیاس آورده شده اند و نقشی در ارزیابی BIS، BAS ندارند(عبدالهی مجاریشن، ١٣٨۹). به گزارش کارور و وایت (١٩٩٤)، ثبات درونی زیر مقیاس BIS، ٧٤/0 است و ثبات درونی سه زیر مقیاس پاسخدهی به پاداش، سائق و جستجوی سرگرمی به ترتیب ٧٣/0، ٧٦/0 و ٦٦/0 می باشند(عبدالهی مجاریشن، ١٣٨۹).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:33 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پرسشنامه راهبردهای مقابله با استرس(اندلر وپارکر)

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل15 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پرسشنامه راهبردهای مقابله با استرس(اندلر وپارکر)

این پرسشنامه توسط اندلر و پارک(1990؛ نقل از محمدخانی و همکاران، 1387)، تهیه وبه وسیله اکبر زاده (1376)ترجمه شده است. در این پژوهش، برای این پژوهش  از فرم 48 سؤالی پرسشنامه مقابله با موقعیت­های استرس زا (CISS) كه توسط محمدخانی (1387) ترجمه و انطباق داده شده است، استفاده شده. این پرسشنامه برای ارزیابی سه راهبرد مقابله ای مقابله عملی[1] یا مسأله مدار(برخورد فعال با مساله در جهت مدیریت وحل آن.)، مقابله هیجانی[2](یا تمرکز بر پاسخ های هیجانی به مساله ) و مقابله اجتنابی[3](فرار ازمسئله) طراحی شده است (محمدخانی، 1387).دامنه تغییرات سه نوع رفتار رویاروی به این شکل است که نمره ی هر یک از رفتارهای رویایی سه گانه یعنی مسئله مدار ،هیجان مدارواجتنابی از 16تا 80است به عبارتی شیوه رویاروی غالب فرد با توجه به نمره ای که در آزمون کسب می کند مشخص می شود .یعنی هر کدام از رفتارها نمره ی بالاتری را کسب کند، آن رفتار به عنوان شیوه رویارویی فرد در نظر گرفته می شود (اندلروپارکر 1990،به نقل از حاجت بیگی 1379). پایایی كل این پرسشنامه با استفاده از روش آلفای كرونباخ 84/0 و برای هریک از راهبردها عملی یا مساله مدار، هیجانی و اجتنابی به ترتیب 81/0، 83/0 و 87/0 گزارش شده است(محمدخانی و همکاران، 1387).

 


[1] - Task coping

[2] - Emotional coping

[3] - Avoidance coping     

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:32 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پرسشنامه منبع کنترل درونی- بیرونی راتر

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پرسشنامه منبع کنترل درونی- بیرونی راتر

      پرسشنامه منبع کنترل راتر توسط راتر برای سنجش انتظارات افراد درباره ی منبع کنترل تدوین و دارای 29 ماده است که هر ماده دارای یک جفت سوال (الف و ب) می باشد. این آزمون ارتباطی با هوش و جنسیت ندارد و برای سنجش منبع کنترل در بزرگسالان تهیه شده است. از 29 ماده این پرسشنامه، 6 ماده به صورت خنثی است (ماده های 27، 24، 19، 14، 8 و 1) که منظور از آزمودن را برای آزمودنی پوشیده نگه می دارند. 23 ماده کلیدی در این آزمون عقاید و باورهای فرد درباره ی ماهیت و طبیعت جهان را اندازه می گیرند. برای نمره گذاری علامت ها یا ضربدرهایی را که در 23 ماده کلیدی این مقیاس در مقابل گزینه های مربوط به کنترل درونی زده شده است را شمارش می کنیم، حاصل نمره کل هر فرد نشان دهنده میزان کنترل درونی است و نمره کنترل بیرونی حاصل تفریق نمره کل درونی از 23 (تعداد مواد اصلی) است. ضریب روایی این مقیاس در نمونه های ایرانی با روش کورد – ریچاردسون 7/0 بوده است (غضنفری، 1371؛ به نقل از خدیوی و وکیلی مفاخری، 1390).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:32 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پرسشنامه ابراز وجود شرینگ

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پرسشنامه ابراز وجود شرینگ

 آزمون ابراز وجود شرینگ (1980) برای سنجش میزان ابراز وجود ساخته شده است. این آزمون یک نوع پرسشنامه پنج گزینه ای است که دارای 32 سوال می باشد. نمره گذاری این آزمون بر اساس مقیاس لیکرت انجام می گیرد. ضریب همبستگی پایایی در باز آزمایی 88/0 بدست آمده است. بنابراین آزمون مذکور از نظر پایایی در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و برای تعیین میزان جرأت ورزی آزمون مناسبی است. شرینگ (1980) پایایی این آزمون را از طریق ضریب آلفا و ضریب کورد ریچاردسون 90/0 ، و از طریق باز آزمایی 77/0 گزارش کرده است (خلعتبری، قربان شیرودی، رهبر، کیخای فرزانه، 1389).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:32 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پرسشنامه دلبستگی کولینز و رید

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل8 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پرسشنامه دلبستگی کولینز و رید

     این مقیاس شامل خود ارزیابی از مهات های ایجاد روابط و خود توصیفی شیوه ی شکل دهی روابط دلبستگی نسبت به نگاره های دلبستگی نزدیک است و مشتمل بر 18 ماده بوده و از طریق علامت گذاری بر روی یک مقیاس 5 درجه ای از نوع لیکرت (به هیچ وجه با خصوصیات من تطابق ندارد = 1، تا کاملاً با خصوصیات من تطابق دارد = 5) سنجیده می شود. نتایج تحلیلی عاملی، سه زیر مقیاس را در این پرسشنامه نشان می دهد: (1) وابستگی (دلبستگی ایمن) : میزانی که اعتماد آزمودنی را به دیگران      می سنجد. (2) نزدیک بودن (دلبستگی اجتنابی) : میزان آسایش در رابطه با صمیمیت و نزدیکی هیجانی را اندازه گیری می کند. (3) اضطراب (دلبستگی دوسوگرا) : ترس از داشتن رابطه را در ارتباط ها        می سنجد. اجرای پرسشنامه به صورت فردی و گروهی است (مالینکرودت و همکاران، 1995؛ به نقل از پاکدامن، 1380). ضریب اعتبار این پرسشنامه نیز با استفاده از شیوه ی بازآزمایی بر روی 105 دختر و پسر در شهر تهران 97/0 گزارش شده است. روایی این پرسشنامه نیز مناسب گزارش شده است (پاکدامن، 1380).

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:32 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان (CERQ)

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان (CERQ) 

     پرسشنامه­ی تنظیم شناختی هیجان توسط گارنفسكی، گرایچ و اسپینهاون (2002) تدوین شده است. این پرسشنامه، پرسشنامه­ای چندبعدی است كه جهت شناسایی راهبردهای مقابله­ای شناختی افراد پس از تجربه كردن وقایع یا موقعیت­های منفی مورد استفاده قرار می­گیرد. برخلاف سایر پرسشنامه­های مقابله­ای كه به صورت آشكار بین افكار فرد و اعمال واقعی وی تمایز قائل نمی­­­شوند، این پرسشنامه افكار فرد را پس از یك تجربه­ی منفی یا وقایع آسیب­زا ارزیابی می­كند.

     این پرسشنامه خود یك ابزار خودگزارشی است كه فرم بلند آن دارای 36 ماده است كه در تحقیق حاضر از فرم كوتاه آن كه 18 ماده­ای است استفاده شد. اجرای این پرسشنامه خیلی آسان است و برای افراد 12 سال به بالا (هم افراد بهنجار و هم جمعیت­های بالینی) قابل استفاده می­باشد. پرسشنامه­ی تنظیم شناختی هیجان 9 راهبرد شناختی ملامت خویش، پذیرش، نشخوارگری، تمركز مجدد مثبت، تمركز مجدد بر برنامه­ریزی، ارزیابی مجدد مثبت، دیدگاه­پذیری، فاجعه­پنداری و ملامت دیگران را ارزیابی می­كند. هر یك از زیر مقیاس­های این پرسشنامه 2 گزینه دارد که از طریق جمع بستن نمرات داده شده به هر عبارت نمره ی هر خرده مقیاس به دست می آید. هرچه نمره­ی كسب شده بیشتر باشد، آن راهبرد توسط فرد بیشتر استفاده شده است.گار­نفسكی و همكاران (2002) اعتبار و روایی مطلوبی را برای این پرسشنامه گزارش كرده­اند. تحقیقات روی راهبردهای تنظیم شناختی هیجانات نشان داده­اند كه تمامی زیر مقیاسهای این آزمون از همسانی درونی خوبی برخوردارند (گارنفسکی و همکاران، 2002). اعتبار پرسشنامه در فرهنگ ایرانی را یوسفی (1385) با استفاده از ضریب آلفای كرونباخ 82/0 گزارش كرده است. روایی پرسشنامه از طریق همبستگی میان راهبردهای منفی با نمرات مقیاس افسردگی و اضطراب پرسشنامه 28 سؤالی سلامت عمومی بررسی شده و به ترتیب ضرایبی برابر 35/0 و 37/0 بدست آمده كه هر دو ضریب در p<0/0001 معنی دار هستند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:32 ] [ آریا برومندی ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 صفحه بعد

دیگر امکانات