پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان (CERQ)

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان (CERQ) 

     پرسشنامه­ی تنظیم شناختی هیجان توسط گارنفسكی، گرایچ و اسپینهاون (2002) تدوین شده است. این پرسشنامه، پرسشنامه­ای چندبعدی است كه جهت شناسایی راهبردهای مقابله­ای شناختی افراد پس از تجربه كردن وقایع یا موقعیت­های منفی مورد استفاده قرار می­گیرد. برخلاف سایر پرسشنامه­های مقابله­ای كه به صورت آشكار بین افكار فرد و اعمال واقعی وی تمایز قائل نمی­­­شوند، این پرسشنامه افكار فرد را پس از یك تجربه­ی منفی یا وقایع آسیب­زا ارزیابی می­كند.

     این پرسشنامه خود یك ابزار خودگزارشی است كه فرم بلند آن دارای 36 ماده است كه در تحقیق حاضر از فرم كوتاه آن كه 18 ماده­ای است استفاده شد. اجرای این پرسشنامه خیلی آسان است و برای افراد 12 سال به بالا (هم افراد بهنجار و هم جمعیت­های بالینی) قابل استفاده می­باشد. پرسشنامه­ی تنظیم شناختی هیجان 9 راهبرد شناختی ملامت خویش، پذیرش، نشخوارگری، تمركز مجدد مثبت، تمركز مجدد بر برنامه­ریزی، ارزیابی مجدد مثبت، دیدگاه­پذیری، فاجعه­پنداری و ملامت دیگران را ارزیابی می­كند. هر یك از زیر مقیاس­های این پرسشنامه 2 گزینه دارد که از طریق جمع بستن نمرات داده شده به هر عبارت نمره ی هر خرده مقیاس به دست می آید. هرچه نمره­ی كسب شده بیشتر باشد، آن راهبرد توسط فرد بیشتر استفاده شده است.گار­نفسكی و همكاران (2002) اعتبار و روایی مطلوبی را برای این پرسشنامه گزارش كرده­اند. تحقیقات روی راهبردهای تنظیم شناختی هیجانات نشان داده­اند كه تمامی زیر مقیاسهای این آزمون از همسانی درونی خوبی برخوردارند (گارنفسکی و همکاران، 2002). اعتبار پرسشنامه در فرهنگ ایرانی را یوسفی (1385) با استفاده از ضریب آلفای كرونباخ 82/0 گزارش كرده است. روایی پرسشنامه از طریق همبستگی میان راهبردهای منفی با نمرات مقیاس افسردگی و اضطراب پرسشنامه 28 سؤالی سلامت عمومی بررسی شده و به ترتیب ضرایبی برابر 35/0 و 37/0 بدست آمده كه هر دو ضریب در p<0/0001 معنی دار هستند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:32 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پرسشنامه تحریف های شناختی

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل13 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پرسشنامه تحریف های شناختی

الف)معرفی پرسشنامه: پرسشنامه حاضر توسط عبداله زاده وسالار درسال1389 با هدف دست یابی به ابزاری آسان برای آگاهی از تحریف های شناختی استفاده شده در زندگی روزمره ساخته شده است.پرسشنامه حاضر می تواند به عنوان یک ابزار، درخدمت اهداف آموزشی ،پژوهشی،بهداشتی درمانی،در رابطه با کار و روابط انسانی،مدیریت وسازماندهی وسیاست گذاری مورد استفاده قرار گیرد.این پرسشنامه بر مبنای تحریف های شناختی الیس ساخته شده است و به سنجش 10تحریف شناخته شناسایی شده توسط البرت الیس می پردازد

ب) روش اجرا ونمره گذاری: این پرسشنامه شامل20 سوال 5گزینه ای است  که براساس مقیاس لیکرت نمره گذاری می شود.این پرسشنامه10بعد را به شرح زیر می سنجد: که به شیوه زیرتقسیم بندی ونمره گذاری می شود

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:31 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

مقیاس طرحواره های هیجانی لیهی

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل14 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقیاس طرحواره های هیجانی لیهی

الف) معرفی پرسشنامه: لیهی (1390 )درتلاش برای سنجش طرحواره های هیجانی افراد اقدام به ساختن مقیاس طرحواره های هیجانی کرد.در این مقیاس ما می توانیم میزان طرحواره های هیجانی را در افراد مختلف مورد سنجش قرار دهیم.فرم28 سوالی آن در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفته است.مفاهیمی که توسط این مقیاس سنجیده می شوند،اختصاص به سن،گروه،یا بیماری خاصی ندارند. به علاوه، اگر چه این مدل با ترکیب مولفه های شناختی و هیجانی، مدلی جدید به نظر می رسد اما این مدل صرفاً حاصل ترکیب دو مدل شناختی بک- فریمن وطرحواره های شناختی یانگ است که با مدل های تنظیم هیجانی مارشا لینهان درآمیخته شده است.در این مقیاس ما می توانیم 14 نوع طرحواره هیجانی را بسنجیم.این پرسشنامه تا کنون در کشورهای زیادی مورد استفاده قرار گرفته است ومقبولیت فراوانی یافته است.

ب)روش اجرا ونمره گذاری:این مقیاس به روش لیکرت وبه صورت6جوابی می باشد.این مقیاس دارای28 عبارت است که14 زیرمقیاس را در حیطه طرحواره هیجانی می سنجد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:31 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پرسشنامه یادگیری درس علوم

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل28 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پرسشنامه یادگیری درس علوم

این پرسشنامه دارای 31 سوأل در پیش آزمون و33 سوأل در پس آزمون می باشد. هر سوال بر اساس یک مقیاس لیکرت 5 درجه‌ای«کاملاً مخالفم»، «مخالفم»، «نظری ندارم»، «موافقم»، «کاملاً موافقم» پاسخ داده می شود. این گزینه ها به ترتیب نمره 1،2،3،4 و5 می گیرند.سوال هایی که به صورت منفی اند برعکس نمره گذاری می شوند. این پرسشنامه با همکاری معلم نمونه مورد مطالعه، به صورت یک آزمون (پرسشنامه) محقق ساخته بر اساس جدول مشخصات هدف - محتوا، برای درس های10 ، 11 و12درس علوم تجربی پایه‌ی دوم ابتدایی با توجه به سطوح مختلف حیطه شناختی بلوم طراحی و تدوین گردید. می دانیم که به منظور روایی محتوایی آزمون یادگیری، گفته می شود آزمونی رواست که سؤالات آن نمونه کاملی از هدفها و محتوا باشد. در این پژوهش آزمون یادگیری درس علوم با توجه به جدول مشخصات هدف- محتوا تدوین گردید. همچنین روایی محتوایی ابزار با استفاده از نظر متخصصین و صاحبنظران مورد تأیید قرار گرفت. به منظورتعیین پایایی آزمون، نمرات 33 نفر از آزمودنیها بر اساس روش باز آزمایی محاسبه گردید و ضریب بازآزمایی73/0 به دست آمد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:31 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پرسشنامه نگرش به یادگیری علوم اکپینر و همکاران (2009)

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل9 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پرسشنامه نگرش به یادگیری علوم اکپینر و همکاران (2009)

این پرسشنامه دارای21 سوال است. هر سوال بر اساس یک مقیاس لیکرت 5 درجه ای«کاملاً مخالفم» «مخالفم»، «نظری ندارم»، «موافقم»، «کاملاً موافقم» پاسخ داده می شود. این گزینه ها به ترتیب نمره 1،2،3،4 و5 می گیرند. سوال هایی که به صورت منفی اند بر عکس نمره گذاری می شوند. پایایی این پرسش نامه از طریق آلفای کرونباخ 89/0 گزارش شده است. روایی پرسشنامه نیز به صورت صوری و با استفاده ازنظر متخصصین و صاحبنظران تایید شده است. پرسشنامه ذکر شده چهار خرده مقیاس را به این شرح می سنجد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:31 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پرسشنامه تعارض كار و خانواده

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل14 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پرسشنامه تعارض كار و خانواده

برای سنجش تعارض كار و خانواده از پرسشنامه 18 گویه ای چند بعدی تعارض كار و خانواده ، كارلسون[1] و همكاران (2000)  استفاده شده این مقیاس ابعاد ششگانه تعارض كار و خانواده را مورد ارزیابی قرار می دهد . ماده های این پرسشنامه هجده ماده ای به شش مقوله سه ماده ای تقسیم می شوند . به این صورت كه سه ماده اول ، تعارض كار وخانواده مبتنی بر زمان ، سه ماده دوم تعارض خانواده كار مبتنی بر زمان ، سه ماده سوم تعارض كار وخانواده بر مبنای توان فرسایی ، سه ماره چهارم تعارض خانواده كار مبتنی بر توان فرسایی ، سه ماره پنجم تعارض كار و خانواده مبتنی بر رفتار و سه ماده ششم  تعارض خانواده كار مبتنی بر رفتار را می سنجند .

 

سنجش  روایی  و پایایی

روایی پرسشنامه  تعارض

کارسون و همکارانش (1999) روایی این پرسشنامه را در پژوهشی 71/0 گزارش کرد .همچنین نیاگری (2001)نیز روایی باز آزمایی این پرسشنامه را 784/0 اعلام نمود .

پایایی :

كارلسون و همكارانش برای این آزمون میزان پایایی آلفای كرونباخ  را بین 78/0 تا 87/0 را گزارش كردند . همچنین در مطالعات واتایی و همكاران روایی و پایایی ابزار در شش خرده مقیاس را بین 77/0 تا 92/0 گزارش كرده اند.

همچنین متشرعی (1389) در پژوهش خود، ضریب آلفای 91/0 برای این پرسشنامه گزارش کرده است. در پژوهشی دیگر، توتل[2] (2006) میزان ضریب پایایی مقیاس تعارض کار-خانواده مبتنی بر زمان را 83/0 و مقیاس تعارض کار-خانواده مبتنی بر توان فرسایی را 87/0 گزارش کرده است، که برای همین ابعاد کارلسون (2000) به ترتیب مقادیر آلفای، 79/0 و 87/0 را بدست آورده است. 

 


[1] - Karlson

[2] - Tuttle

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:31 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پرسش نامه فرسودگی شغلی مزلچ

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل13 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پرسش نامه فرسودگی شغلی مزلچ

این پرسش نامه را مزلچ (1986) ، از گروه پالوآتو در کالیفرنیا تهیه کرده است ( عزیزی ، فیض آبادی ، صالحی ، 1387) و رایج ترین ابزار اندازه گیری فرسودگی شغلی است . که از 22 گویه برای اندازه گیری فراوانی و شدت این پدیده در ابعاد سه گانه ، خستگی عاطفی ، مسخ شخصیت وفق دادن موفقیت فردی به کار می رود. تعداد و شماره گویه های مربوط به هر یک از مولفه های پرسش نامه فرسودگی شغلی مزلچ در جدول 3-5 آورده شده است .

 


 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:31 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

خرده مقیاس الگوگیری از خودجرحی همسالان

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل7 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

خرده مقیاس الگوگیری از خودجرحی همسالان

این خرده مقیاس از 5 سوال تشکیل شده است که برخی به صورت بله- خیر و برخی به صورت کم، گاهی و زیاد نمره گذاری می­شود. سوال­های این مقیاس درباره فراونی خودجرحی در همسالان، گفت و گو با همسالان درباره خودجرحی و نقش خودجرحی در شروع و تداوم خودجرحی است. سوالات این خرده مقیاس برگرفته بخشی ازسیاهه خودجرحی اتوا[1] (کلایتر، نیکسون ،2003 به نقل از برویر، مارتین،فرینت، پویریر،لافنتی و کلایتر،2010) است. این سیاهه از چهار بخش شامل بررسی انواع خودجرحی، انگیزه های خودجرحی، شیوه آشنایی با خودجرحی و شیوه های درمان و مقابله خودجرحی است. نمره بالاتر در این خرده مقیاس به معانی تاثیر بیشتر الگوگیری از خودجرحی همسالان است. دامنه نمره ها از 0 تا 7 است. در پژوهش بین فرهنگی مقایسه خودجرحی در آلمان و آمریکا از این پرسشنامه استفاده شده است و شاخص های روانسنجی آن قابل قبول گزارش شده است (پلنر، لیبال، کلر،فگرت،میوهلکامپ،2010). در این پژوهش ابتدا سوال های این بخش به فارسی ترجمه شد و روایی صوری و محتوایی آن با متخصصین بررسی شد سپس از آن استفاده شد.   

 


[1] Ottawa self-injury inventory

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:30 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

مقیاس احتمال خودکشی

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقیاس احتمال خودکشی

از 36 سوال و چهار خرده مقیاس ناامیدی،افکار خودکشی،خصومت-پرخاشگری و خودارزیابی منفی تشکیل شده است. سوالات بر اساس یک مقیاس چهار درجه­ای نمره­گذاری می­شوند، پس از نمره­گذاری به هر سوال به صورت جداگانه نمره وزن دار تعلق می­گیرد که این کار با هدف بالا بردن احتمال تشخیص خطر خودکشی انجام می­شود. آلفای کرونباخ نمره کل در این مقیاس 93/0 و برای خرده مقیاس­ها هم در دامنه­ای از 62/0 تا 89/0 گزارش شده است و همچنین مشخص شده است که مقیاس به خوبی افراد خودکشی­گرا را از غیر خودکشی مجزا می­کند(کال و گیل،2002). نمره بین 75-100 به معنای خطر بالای خودکشی، نمره 50-74 خطر متوسط و نمره 25-49 به معنای خطر کم خودکشی است. در گروه­های نوجوانان هم از این مقیاس استفاده شده است و ساختار چهار عاملی آن تایید شده و اعتبار به روش آلفای کرونباخ برای کل سوالات 91/0 گزارش شده است (التز و همکاران،2007) . در ایران در یک مطالعه بر روی نوجوانان از این مقیاس استفاده شده است و مشخص شده بین نمره این آزمون و نشانه­های افسردگی  و اضطراب همبستگی وجود دارد و توانایی متمایز کردن نوجوانان مستعد خودکشی را دارد(شریفیان، غلامعلی لواسانی، اژه­ای، طارمیان، امرانی، 2011). در این پژوهش آلفای کرونباخ برای نمره کل 86/0 بود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:30 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پرسشنامه قلدری/ قربانی آلوئوس

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل11 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پرسشنامه  قلدری/ قربانی آلوئوس

پرسشنامه قلدری/قربانی آلوئوس[1] یک پرسشنامه 39 سوالی است که انواع مختلف رفتارهای قلدری را در دانش آموزان مدرسه اندازه گیری می­کند. در این پرسشنامه  فراوانی انواع مختلف رفتارمورد قلدری قرار گرفتن و قلدری کردن را اندازه گیری می­شود. این رفتارها شامل بدنام شدن از جانب همسالان، طرد شدن، اذیت و آزار کلامی و فیزیکی،مسخره شدن، شایعه پراکنی در مورد یک فرد، اذیت و آزار از طریق رسانه های الکترونیکی مثل پیغام کوتاه و اینترنت می باشند. همچنین سوالاتی در ارتباط با مکان و زمان انجام این رفتار از دانش آموز پرسیده می شود. سوالاتی که انواع مختلف رفتارهای قلدری کردن یا مورد قلدری قرار گرفتن را می سنجند به صورت لیکرتی از 0= در طی چند ماه گذشته این اتفاق برایم نیافتاده تا 4= چندین بار نمره گذاری می شود ( آلوئوس، 1989 به نقل از سوئلز و آلوئوس،2003). همچنین سوالاتی درباره محل و زمان قلدری کردن یا مورد قلدری قرار گرفتن پرسیده می شود. در مطالعه خارجی آلفای کرونباخ برای زیر مقیاس قلدری 76/0 و برای زیر مقیاس قربانی شدن 77/0 بر آورد شده است (کریگ،1998 به نقل از سوئلز و آلوئوس،2003). در ایران شهریاری فر(1389) این پرسشنامه را هنجاریابی کرده است. در این پژوهش از خرده مقیاس های مرتبط با فراوانی انواع رفتارهای قربانی شدن استفاده شد و سوالات مرتبط با قربانی­شدن از طریق رسانه حذف شد.

 

بسمه تعالی

نوجوانان عزیز سوال های جدول­های زیردرباره رفتارهایی است که به آنها خود آسیب رسانی گفته می شود. منظور از خود آسیب رسانی رفتارهایی مانند بریدن،سوزاندن،خراشیدن،گاز گرفتن و....است که ممکن است با اهداف مختلفی روی بدن انجام شوند یا رفتارهایی که خطرهای جسمی یا روانی برای شما داشته باشند. هدف سوالات زیر شناسایی ویژگی­های این گروه از نوجوانان و یافتن راه هایی برای کمک به آنها می­باشد. پرسش ها شامل 7 جدول می­باشد که سوالاتی درباره رفتارها،مسائل زندگی، افکار، احساس­ها و شخصیت­تان می­باشد. از همکاری شما بسیار سپاسگزارم.(کسانی که مایل به اطلاع از نتایج هستند می توانند اطلاعات تماس .......................... خود را بنویسند


[1] .Olweus Bullying/Victimization Questionnaire

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:30 ] [ آریا برومندی ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 صفحه بعد

دیگر امکانات