پرسش نامه آمادگی برای تغییر دونهام و همکاران

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل40 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پرسش نامه آمادگی برای تغییر دونهام و همکاران

ابزار استفاده‌شده برای ارزیابی آمادگی کارکنان واعضای هیات علمی دانشگاه آزاداسلامی منطقه 17 برای تغییر، پرسش‌نامه استاندارد ۸ ۱ سئوالی گرایش به سوی تغییردونهام و همکاران (۱۹۸۹) هست. این ابزار ترکیبی از سه مؤلفه است: مؤلفه شناختی، مؤلفه احساسی و مؤلفه رفتاری. مؤلفه شناختی یک گرایش، اطلاعاتی است که یک شخص درباره شخص یا چیزی دارد. این اطلاعات منجر به شکل‌گیری مؤلفه احساسی می‌شود. مؤلفه احساسی، احساسی است که شخص در برخورد با یک موضوع پس از ارز یایی آن دارد و اغلب به صورت تمایل یا عدم تمایل به آن موضوع بیان می‌شود. مؤلفه رفتاری، رفتار و منشی است که شخص در برابر موضوع گرایش برمی‌گزیند. هر یک از این مؤلفه‌ها در این ابزار، شامل شش سئوال است و در این پرسش‌نامه دربرگیرنده ۱۸ سئوال باشد. هر کدام از سئوالات، با مقیاس هفت امتیازی از طیف لیکرت ارزیابی شده است ( ۱-کاملا مخالف، ...، 7-کاملا موافق). امتیازات در هر یک از این سه مؤلفه، با یکدیگر جمع شده و سپس تقسیم بر شش می‌گردد. بدین ترتیب میانگین امتیازات در هر مؤلفه به دست می‌آید. برای به دست آوردن امتیاز کلی این متغیر، امتیازات میانگین سه مؤلفه بایکدیگر جمع شده و سپس تقسیم بر سه می‌گردد. ضریب اعتبار آلفای نسخة اصلی این ابزار، 88/۰ به دست آمده است.(پاک نژاد و همکاران،1390) جدول (3-1)به بعدهاوسطوح پرسشنامه ابعاد سازمان یادگیرنده ونگرش نسبت به تغییر می‌پردازد .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:35 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پرسشنامه کانو فازی به منظور طبقه بندی مؤلفه ها

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل12 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پرسشنامه کانو فازی به منظور طبقه بندی مؤلفه ها

پرسش­نامه­ی كانو، به دلیل عدم اطمینان پاسخ­های مشتریان، به­طور دقیق نمی­تواند خواسته­های مشتریان را در مورد ویژگی­های محصول بیان كند. در پرسش­نامه­ی سنتی كانو، افراد مجبور می­شوند كه از میان گزینه­های موجود، تنها یك گزینه را انتخاب كنند كه این مطلب، مسئله­ی عدم اطمینان در تفكر افراد را نادیده می­گیرد. (چن و سو[1]، 2006)

در هر دو پرسشنامه­های کانو فازی و سنتی از مدل عملکردی و غیرعملکردی برای پاسخ دادن به احساسات مشتریان درباره محصول، استفاده می­شود. اما، بزرگترین تفاوت در این است که در پرسشنامه کانو سنتی جواب­دهنده، تنها مجاز به دادن یک پاسخ است و تنها می­تواند احساسات سطحی درباره آن محصول را بیان کند. (آذر و شریعتی­راد، 1391) برای نمونه، از مشتریان خواسته می­شود كه با انتخاب یكی از گزینه­های «من این ویژگی را دوست دارم[2]» ، «این ویژگی باید باشد[3]» ، «برای من فرقی نمی­کند[4]» ، «می­توانم با آن کنار بیایم[5]» ، «ترجیح می­دهم این ویژگی نباشد[6]»  نظر خود را در مورد ویژگی ذكر شده، بیان كنند. اما انتخاب تنها یك گزینه می­تواند برای مشتریان مشکل باشد. در­حالی­که پرسشنامه کانو فازی دارای انعطاف­پذیری بیشتری است و می­توان بیش از یک گزینه پاسخ داد و از این راه می­توان اطلاعات بیشتری درباره آن محصول به دست آورد. چنانچه پاسخ­دهندگان بتوانند در بیان احساسات خود، هر یك از گزینه­ها را بر اساس تابع عضویت فازی امتیاز دهند، پاسخ­های بیان شده­ی آن­ها به تفكرات انسانی نزدیك­تر خواهد بود. بنابراین استفاده از منطق فازی منطقی­تر به­نظر می­رسد. (لی و همکاران، 2008)

 

 


[1] chen & su

[2] Like

[3] Must-be

[4] Neutral

[5] Live-with

[6] Dislike

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:35 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پرسشنامه تئوری خاکستری جهت پالایش مؤلفه ها

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پرسشنامه  تئوری خاکستری جهت پالایش مؤلفه ها

پرسشنامه یکی از ابزار­های رایج تحقیق و روشی مستقیم برای کسب داده­های تحقیق است. پرسشنامه مجموعه­ای از سؤال­ها (گویه­ها) است که پاسخ­دهنده با ملاحظه آن­ها پاسخ لازم را ارائه می­دهد. این پاسخ­ها، داده­های مورد نیاز پژوهش­گر را تشکیل می­دهد. به­منظور طراحی پرسشنامه پژوهش، پس از بررسی مطالعات کتابخانه­ای و مصاحبه با خبرگان، 26عامل مؤثر بر رضایت مشتری شرکت­های بیمه تعیین گردید. در این پژوهش 2 نوع پرسشنامه تهیه گردیده است.

پرسشنامه در خصوص وضعیت عملکرد موجود می­باشد. در این پرسشنامه مجموعه­ای از 26 گویه در قالب مقیاس لیکرت[1] که دارای هفت گزینه "کاملا موافقم، موافقم، تاحدودی موافقم، نظری ندارم، تا حدودی مخالفم، مخالفم، کاملا مخالفم" می­باشد، استفاده شده است. مقیاس­ها عبارت­هایی هستند که تحت قوانینی امکان تخصیص حرف یا نمره را برای افراد، نگرش و رفتار­های آن­ها فراهم می­اورد. هر حرف یا نمره­ای که منظور می­شود نماینده میزان مالکیت فرد از آن چیزی است که مقیاس برای اندازه­گیری آن است. مقیاس­ها انواع گوناگونی دارند که برخی از آن­ها عبارتند از :مقیاس لیکرت، مقیاس ترستون (فواصل برابرنما)، مقیاس گاتمن (تجمعی)، مقیاس بوگاردوس، مقیاس اوزگود، که همانطور که اشاره شد مقیاس لیکرت در این پرسشنامه مورد استفاده قرار گرفته است. در مقیاس لیکرت[2] پاسخگو مقیاسی را که بین دو حد نهایی محصور است را بر حسب شدت یا ضعف نگرش خود بر­میگزیند.

در تعیین ارجحیت وزنی گزینه­ها می­توان از بازه­ای بین 0-1 با استفاده از اعداد خاکستری در یک مقیاس هفت­گانه بهره گرفت که در این حالت نیز، گزینه­ای که خیلی ضعیف ارزیابی می­شود متناظر عدد خاکستری [1/0،0] و گزینه­ای که خیلی خوب باشد با عدد خاکستری [0/1، 9/0] تعریف می­شود.

 


[1] Likert Scale

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:35 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پرسشنامه استراتژی های ارزیابی عملکرد

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل21 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 پرسشنامه استراتژی های ارزیابی عملکرد

ابزار مهم دیگری که برای جمع آوری اطلاعات بکار گرفته شده، پرسشنامه است. پرسشنامه‌ یكی از ابزارهای رایج تحقیق و روش مستقیم برای كسب‌داده‌های تحقیق است. پرسشنامه مجموعه‌ای از سؤال‌ها (گویه‌ها)[1] است كه پاسخ‌دهنده با ملاحظه آنها پاسخ لازم را می‌دهد. این پاسخ، داده مورد نظر پژوهشگر را تشكیل می‌دهد. سؤال‌های پرسشنامه را نوعی محرك ـ پاسخ می‌توان محسوب كرد. از طریق سؤال‌های پرسشنامه می‌توان دانش، علایق، نگرش و عقاید فرد را مورد ارزیابی قرار داد(بازرگان و سرمد، 1376؛ فرهی،1381؛350). در این تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است.

این پرسشنامه شامل دو قسمت بود که عبارتند از:

الف) پرسشنامه مربوط به استراتژی های ارزیابی عملکرد : این پرسشنامه را کارکنان و مدیران پاسخ گفته اند و توسط محققان طراحی شده است و 4 استراتژی انسان محور(8 گویه)، استراتژی فرآیند محور(8 گویه)، استراتژی نتیجه محور(6 گویه) و استراتژی بستر محور(6 گویه) را می سنجد.  

ب) پرسشنامه مربوط به عملکرد سازمانی: این پرسشنامه را کارکنان و مدیران پاسخ گفته اند. این پرسشنامه توسط محققان طراحی شده است که چهار بعد رشد و یادگیری(2 گویه)، مشتریان(2 گویه)، فرآیندهای داخلی(3 گویه) و مالی(2 گویه) را می سنجد.

پرسشنامه های مذکور شامل 2 بخش عمده می‌باشند:

1)                        نامه همراه : در این قسمت هدف از گردآوری داده‌ها به وسیلة پرسشنامه و ضرورت همکاری پاسخ دهنده در عرضة داده‌های مورد نیاز ، بیان شده است. برای این منظور بر با ارزش بودن داده‌های حاصل از پرسشنامه تأکید گردیده تا پاسخ دهنده به طور مناسب پاسخ سوالها را عرضه کند.

2)                         سوال‌های(گویه‌ها) پرسشنامه: این بخش از پرسشنامه شامل 2 قسمت است:

الف) سوالات عمومی(جمعیت‌شناختی):

در سوالات عمومی سعی شده است که اطلاعات کلی و جمعیت شناختی در رابطه با پاسخ دهندگان جمع‌آوری گردد.

ب) سوالات تخصصی:

     پرسشنامه استراتژی های ارزیابی عملکرد دارای 28 گویه و پرسشنامه عملکرد سازمانی نیز دارای 9 گویه می‌باشند. در حقیقت، تعداد کل سئوالات پرسشنامه 37 می باشند. در طراحی این قسمت سعی گردیده است که سئوالات پرسشنامه تاحد ممکن قابل فهم باشد. برای طراحی این بخش از طیف پنج گزینه‌ای لیکرت استفاده گردیده است که یکی از رایج‌ترین مقایسهای اندازه‌گیری به شمار می‌رود. شکل کلی و امتیاز بندی این طیف برای سئوالات مثبت به صورت ذیل می‌باشد.

شکل کلی :            کاملاً مخالفم – مخالفم – نظری ندارم – موافقم – کاملاً موافقم

     امتیاز بندی :                    1            2               3             4            5

 


[1]- Statements

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:35 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پرسشنامه ترکیبی مشتری مداری و رضایت مشتری و وفاداری مشتری

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل23 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 پرسشنامه ترکیبی مشتری مداری و رضایت مشتری و وفاداری مشتری

پرسشنامه برای جمع آوری اطلاعات، از منابع متعددی می توان استفاده نمود، روشهای مختلفی نیز وجود دارد که با توجه به نوع و هدف تحقیق، موضوع مورد تحقیق و خصوصیات جامعه آماری انتخاب می شوند. بطور کلی روش های جمع آوری داده ها به دو دسته تقسیم می شود:

الف ) روش های مستقیم: مانند مشاهده، مصاحبه، پرسشنامه و غیره.

ب) روش های غیر مستقیم: نظیر استفاده از اسناد و مدارک.

یک تحقیق باید هر دو روش را بکار گیرد، یعنی هم خود پدیده را مستقیماً ببیند و تحلیل کند و هم از طریق داده های جمع آوری شده توسط دیگران (کتاب­ها، اسناد و...) آن را مورد شناسایی قرار دهد (ساروخانی، 1381). داده ها و اطلاعات مربوط به این تحقیق به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اوّل اطلاعات مربوط به ادبیّات موضوعی و تحقیقات انجام شده در حوزه مربوطه می باشد. در این خصوص محقق با مراجعه به منابع کتابخانه ای شامل کتب، انتشارات مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، پایان نامه های تحصیلی و رساله های تحقیقی مرتبط و مقالات لاتین، بخش نظری و ادبیات تحقیق را، جمع آوری، بررسی و تدوین نمود. دسته دوّم شامل اطّلاعات مربوط به فرضیات و متغیرهای تحقیق بوده است که علاوه بر منابع ادبیاتی، با استفاده از ابزار پرسشنامه جمع آوری گردید. پرسشنامه مورد نظر ترکیبی از سه پرسشنامه مشتری مداری و رضایت مشتری (محقق ساخته) و وفاداری مشتری زهیر و همکارانش[1] (2011) حاوی 38 گویه یا سوال است که سئوالات آن در 4 بخش به شرح زیر تقسیم بندی شده است


[1]

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:35 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پرسشنامه سنجش میزان اشباعیت بازار

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل24 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 پرسشنامه سنجش میزان اشباعیت بازار

از مهم‌ترین مراحل انجام یک تحقیق تهیه ابزار سنجش می­باشد. شاخص­های مورد سنجش در این تحقیق، پیش از آنکه در قالب پرسشنامه به نظرسنجی گذاشته شود، در معرض قضاوت اساتید راهنما و مشاور قرار گرفت و نهایتاً پرسشنامه مورد توافق به عنوان ابزار جمع­آوری داده­ها استفاده شد. این پرسشنامه در مجموع شامل 38 سؤال می­باشد که در ابتدا مقدمه­ای برای مشخص نمودن موضوع مورد پرسش آورده شد و پس از آن سؤالات تخصصی مطرح گردید. این بخش که به فرضیه‌های تحقیق اختصاص دارد، شامل 38 سؤال است. در طراحی این قسمت سعی شده است که سئوالات پرسشنامه تا حد ممکن قابل‌فهم باشند. 18 سؤال در خصوص عناصر مسئولیت اجتماعی است که شامل مسئولیت تجاری (6 سؤال)، مسئولیت اخلاقی (6 سؤال) و مسئولیت در جامعه (6 سؤال) می­باشد. همچنین 8 سؤال در خصوص ترفیع که شامل تبلیغات (کیفیت ادراکی، 4 سؤال) و تبلیغات (کمیت ادراکی، 4 سؤال) می­باشد. همچنین این پرسشنامه شامل 12 سؤال برای سنجش تصمیم­گیری به قصد خرید می­باشد که شامل 3 سؤال برای سنجش اعتماد، شامل 3 سؤال برای سنجش رضایت، شامل 3 سؤال برای سنجش وفاداری و در نهایت شامل 3 سؤال برای سنجش قصد خرید است. برای طراحی این سؤالات از طیف پنج گزینه­ای لیکرت استفاده گردیده است.

علت استفاده از مصاحبه نیز در این تحقیق آن است که مصاحبه باعث می­شود مصاحبه شونده یا پاسخگو به خوبی نسبت به اهداف و اغراض و مقاصد پرسش­ها و نیز تحقق آگاه شود. بنابراین امکان درک، کشف و دریافت پاسخ­های مناسب که محقق را برای دستیابی به حقیقت و واقعیت و کشف مجهول کمک نماید، فراهم می­شود(حافظ­نیا،ص 175 1384). لذا در زمان پاسخگویی به پرسشنامه­های این تحقیق، پژوهشگر از طریق مصاحبه ابهامات پاسخ­دهندگان را رفع نمود و از این­رو تمامی پرسشنامه­ها قابلیت استفاده را داشتند.

 بررسی روایی و پایایی ابزار سنجش

یک آزمون خوب باید از تعدادی ویژگی مطلوب مانند عینیت، سهولت اجرا، عملی بودن، سهولت تعبیر و تفسیر، روایی و پایایی برخوردار باشد. مهم‌ترین موارد ذکرشده در این ویژگی­ها، روایی و پایایی است. (مؤمنی، 1386) که در اینجا به بررسی این دو مورد پرداخته می­شود. اگر پرسشنامه دارای این دو معیار باشد این بدان معنی است که میزان یا درصد اشتباه محقق در اندازه­گیری ملاک­ها و عوامل مورد نظر، اگر صفر نباشد به حداقل ممکن می­رسد. به طوری که هر چه میزان اشتباه محقق در مورد ملاک­ها و عوامل اندازه­گیری کمتر باشد اعتبار و قابلیت آن در اندازه­گیری بیشتر می­باشد. اعتبار در اندازه­گیری را روایی و قابلیت اعتماد را پایایی می­گویند. ابزار سنجش باید از روایی و پایایی برخوردار باشد تا محقق بتواند داده­های مناسب با تحقیق را گردآوری نماید، ابزار سنجش و آزمون­های استاندارد و میزان شده معمولاً از روایی و پایایی مناسبی برخوردارند(سرمد و همکاران، ص 169، 1385).

روایی[1] پرسشنامه

مفهوم اعتبار به این سوال پاسخ می­دهد که ابزار اندازه­گیری تا چه حد خصیصه مورد نظر را می­سنجد. اعتبار یک تحقیق، میزان دقت شاخص­ها و معیاهایی است که در راه سنجش پدیده موردنظر (اندازه­گیری به طور غیرمستقیم) تهیه شده­اند. بدون آگاهی از اعتبار ابزار اندازه­گیری نمی­­توان به دقت داده­های حاصل از آن اطمینان داشت. روش­های متعددی برای تعیین اعتبار ابزار اندازه­گیری وجود دارد(سرمد، ص 171، 1385). در این تحقیق از روش روایی صوری برای این پژوهش مورد استفاده قرار گرفته است. بدین صورت که از تعدادی از صاحب­نظران و محققان در زمینه تحقیق، در رابطه با میزان درستی و شفافیت سؤالات پرسشنامه نظرخواهی به عمل می­آید که بدین ترتیب از متخصصان صاحب­نظر در این رشته از جمله استاد راهنما و استاد مشاور نظرخواهی به عمل آمد که آن‌ها اعتبار پرسشنامه را تأیید کردند. در این پرسشنامه هدف‌دار بودن سؤالات، کوتاه بودن پرسشنامه و پاسخگویی آسان آن لحاظ گردید. همچنین مقدمه کوتاه در ابتدا هر پرسشنامه همراه با توضیحات شفاهی جهت روان و ساده‌تر کردن مفهوم سؤالات انجام شد.

پایایی[2] پرسشنامه

قابلیت اعتماد یکی از ویژگی­های فنی ابزار اندازه­گیری است(سرمد، ص 166، 1385). مقصود از قابلیت اعتماد یک ابزار اندازه­گیری، آن است که اگر خصیصه مورد سنجش را با همان وسیله(یا وسیله مشابه و قابل مقایسه با آن) تحت شرایط مشابه دوباره اندازه بگیریم، نتایج حاصل تا چه حد مشابه، دقیق و قابل اعتماد است؟ یک وسیله معتبر آن است که دارای ویژگی تکرارپذیری و باز پدیدآوری باشد، یعنی بتوان آن­را در موارد متعدد بکار برد و در همه موارد نتایج یکسان تولید نماید. اگر روش­های اندازه­گیری فاقد اعتبار کافی و معقول باشد اجرای پژوهش تجربی، بی­معنا خواهد بود(هومن، ص 228، 1374).

 


[1] . Validity

[2] . Reliability

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:34 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پرسشنامه پرخاشگری باس و پری (1992)

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل13 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پرسشنامه پرخاشگری باس و پری (1992)

نسخه جدید پرسشنامه پرخاشگری که نسخه قبلی آن تحت عنوان پرسشنامه خصومت بود، توسط باس و پری (1992)، مورد بازنگری قرار گرفت. این پرسشنامه یک ابزار خودگزارشی است که شامل 29 عبارت و چهار زیر مقیاس است، که عبارتست از پرخاشگری بدنی، پرخاشگری کلامی، خشم و خصومت آزمودنی ها به هر یک از عبارات در یک طیف 5 درجه ای از کاملاً شبیه من است (5)، تا حدودی شبیه من است (4)، نه شبیه من است نه شبیه من نیست (3)، تا حدودی شبیه من نیست (2)، کاملاً شبیه من نیست (1). دو عبارت 9 و 16 بطور معکوس نمره گذاری می شود. نمره کل برای پرخاشگری با مجموع نمرات زیر مقیاس ها به دست می آید.

روش نمره گذاری و تفسیر

پرخاشگری بدنی (9 عبارت): 2-5-8-11-13-16-22-25-29

پرخاشگری کلامی (5 عبارت): 4-6-14-21-27

خشم (7عبارت): 1-9-12-18-19-23-28

خصومت (8 عبارت): 3-7-10-15-17-20-24-26

پایایی و روایی

پرسشنامه پرخاشگری دارای اعتبار و روایی قابل قبولی است. نتایج ضریب بازآزمایی برای چهار زیر مقیاس (با فاصله 9 هفته) 80  تا 72 و همبستگی بین چهار زیر مقیاس 38 تا 49 به دست آمده است. جهت سنجش اعتبار درونی مقیاس، از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد، که نتایج نشانگر همسانی درونی زیر مقیاس پرخاشگری بدنی 82، پرخاشگری کلامی 81، خشم 83 و خصومت 80 بود (باس و پری[1]، 1992).

 


[1] . Buss & Perry

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:34 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

کتابچه مدیریت پسماند

دسته بندیپزشکی
فرمت فایلdoc
حجم فایل533 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست

مقدمه:                                                 4

كتابچه مدیریت پسماندهای بیمارستانی:        5

فصل اول –اهداف :                                  5

فصل دوم – تعاریف :                                 5

فصل سوم – حدود واختیارات..                     5

فصل چهارم- طبقه بندی پسماندهای پزشكی:  6

فصل پنجم تفكیك ، بسته بندی وجمع آوری:      6

فصل ششم : نگهداری..                             9

فصل هفتم : حمل ونقل.                            10

فصل هشتم: بی خطر سازی وتصفیه وامحاء.   12

پیوست(1)                                             14 

جدول طبقه بندی پسماندهای پزشكی ویژه:    14

شرح انواع پسماندهای پزشكی ویژه :            15

پیوست2:                                               19

ضوابط ومعیارهای روشهای عمده تصفیه و دفع. 19

2- ضوابط ومعیارهای روش ماكروویو.              20

3- ضوابط ومعیارهای دفن بهداشتی.             21

4- روش محفظه سازی..                           21

دفع پسماندهای مواد شیمیایی اشتعال زا :   22

*دفع پسماند مواد شیمیایی سمی*.           22

سم زدایی اتیدیوم بروماید و ژل های این محلولها 22

دفع پسماندهای مواد شیمیایی سرطانزا         22

دفع پسماندهای مواد خطرناک زیست محیطی: 23

دفع پسماندهای مواد رادیو اکتیو :                 23

مواد شیمیایی واکنش گر.                          24

دفع پسماندهای مواد شیمیایی خورنده :       25

دستگاههای امحاء زباله.                           26

شیوه های محاسبه متوسط حجم سطلهای زباله وترالی زباله: 28

نوع دستگاههای بی خطر سازی موجود در بیمارستان امام خمینی جیرفت(ره) 29

تجهیزات جانبی پسماندهای بیمارستان: 29

تجهیزات موجود در بخشها:                 30

مقدار زباله تولیدی بیمارستان امام خمینی جیرفت(ره) 31

زمانهای جمع آوری زباله زیر مجموعه های بیمارستان در طول 24ساعت.. 32

نقش مدیران بیمارستان در مدیریت پسماندهای بیمارستان. 33

*(طرح مدیریت پسماند در ایمنی بیمار)*. 33

مقدمه:                                          33

وظایف رئیس بیمارستان:                     34

وظایف مدیر پسماند بیمارستان :            35

وظایف مسئول بخش در مدیریت پسماند: 37

وظایف مترون بیمارستان در مدیریت پسماندها: 38

مدیر مسئول كنترل عفونت:                  39

مدیر پشتیبانی وتداركات:                    40

نقش مسئول بهداشت:                      41

كمیته مدیریت پسماند بیمارستان:          41

انواع زباله های تولیدی در بخش های مختلف بر اساس طبقه بندی سازمان جهانی بهداشت: 42

منبع:                                             43

 

 مقدمه:

حفظ بهداشت جامعه و افراد آن از جنبه های مختلف یعنی بهداشت فردی ،بهداشت عمومی و بهداشت محیط زیست قابل بررسی است. افراد جامعه باید بدین باور برسند که علاوه بر رعایت موازین بهداشت فردی ملزم به حفظ بهداشت محیط پیرامون خود هستند زیرا در صورت عدم رعایت این موضوع سلامت آنها و سلامت سایرافراد جامعه در مخاطره خواهد افتاد.یکی از موارد مهم در زمینه حفظ و ارتقای سلامت افراد و جامعه دفع زباله و مواد زائد از راه های صحیح است.مراکز بهداشتی درمانی که زباله های پزشکی،شیمیایی یا رادیولوژی را تولید می کنند تعهد اخلاقی و قانونی دارند که این زباله ها را به نحوی که کمترین خطرات زیست محیطی را بر جای گذارد، دفع نمایند.در این مبحث ضوابط وروشهای مدیریت اجرایی پسماندهای پزشكی و پسماندهای وابسته آورده شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:34 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پرسشنامه مقیاس عزت نفس روزنبرگ

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل9 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 پرسشنامه مقیاس عزت نفس روزنبرگ

روزنبرگ (1965)، نخستین مطالعات علمی را در زمینة عزت نفس انجام داد. وی تأثیر  متغیرهای اجتماعی، نژاد، مذهب، ترتیب تولد و ارتباط بین والدین را بر عزت نفس گروه زیادی از نوجوانان مورد بررسی قرار داد و با انجام این کار موجب رواج یافتن مقیاس های اندازه گیری عزت نفس شد. مقیاس عزت نفس روزنبرگ برای اندازه گیری عزت نفس تهیه شده که یکی از پر استفاده ترین ابزار ها در این زمینه بوده و دارای اعتبار و روایی بالایی است و شامل 10 عبارت است که 5 عبارت آن به شکل مثبت (گویه های شماره 1 تا 5) و 5 عبارت دیگر به صورت منفی (گویه های شماره 6 تا 10) ارائه شده است.

روش نمره گذاری و تفسیر

شیوه نمره گذاری این مقیاس به این ترتیب است: سوالات 1 الی 5، کاملاً مخالفم = صفر، مخالفم= 1، موافقم=2 و کاملاً موافقم دارای نمره 3 می باشد. همچنین در سؤالات 6 الی 10، کاملاً موافقم = صفر، موافقم= یک، مخالفم=2 و کاملاً مخالفم دارای نمره 3 می باشد.

پایایی و روایی

روزنبرگ (1965)، رابطه بین عزت نفس فردی و جمعی را در یک نمونه 82 نفری از دانش آموزان با 01p>./ ، 34r=./ به دست آورد. ضریب آلفای کرونباخ در مطالعه ای که بر روی دانشجویان دختر انجام گرفته بود، 93/0 بدست آمد و در بررسی پایایی بازآزمایی آزمون[1] 85r=./ بود (روزنبرگ، 1965؛ شاینا، آنیتا و برونو[2]، 2004؛ اومن[3]، 2007). رجبی و بهلول (1386)، در یک بررسی مقطعی 129 دانشجو که به روش تصادفی ساده از بین کلیه دانشجویان سال اول ساکن در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه شهید چمران برگزیده شدند با استفاده از مقیاس عزت نفس روزنبرگ، مورد مطالعه قرار گرفتند. نتایج ضرایب همسانی درونی ماده در کل نمونه دانشجویی 84/.، در دانشجویان پسر 87/. و در دانشجویان دختر80/. به دست آورد. ضرایب همبستگی بین هر یک از ماده های مقیاس با نمره کل ماده ها از 56/. تا 72/. متغیر و همگی در سطح 001/.>p، معنادار بود. تحلیل عاملی با استفاده از عامل یابی محور اصلی (چرخش پروماکس) در مقیاس فوق دو عامل (صلاحیت و شایستگی شخصی و رضامندی از خود) که 83/53/. واریانس مقیاس را تبیین نمود، به دست داد. با توجه به پایایی و روایی مقیاس فوق، می توان از آن برای فعالیت های بالینی و پژوهشی استفاده کرد.

 


[1] . test-retest

[2] . Shayna, Anita & Bruno

[3] . Aumen

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:34 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پرسشنامه مقیاس تاکتیک های حل تعارض پدر و مادر

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پرسشنامه مقیاس تاکتیک های حل تعارض پدر و مادر


هدف: سنجیدن خرده مقیاس های استدلال، پرخاشگری کلامی، و خشونت (پرخاشگری فیزیکی) در خانواده می باشد. خرده مقیاس استدلال مشخص می کند که چه میزان پدر و مادر در حل تعارضات خود از منطق و استدلال استفاده می کنند. خرده مقیاس پرخاشگری کلامی، مشخص می کند که چه میزان پدر و مادر در حل تعارضات خود از کلام تند، فحش و ناسزا استفاده می کنند. خرده مقیاس پرخاشگری فیزیکی، مشخص می کند که چه میزان پدر و مادر در حل تعارضات خود از خشونت، زد و خورد و درگیری فیزیکی استفاده می کنند.

روش نمره گذاری و تفسیر

پرسشنامه تاکتیکهای تعارض یک ابزار 15 سوالی است که برای سنجش سه تاکتیک حل تعارض (استدلال، پرخاشگری کلامی و پرخاشگری فیزیکی) بین والدین خانواده تدوین شده است. چندین شیوه برای نمره گذاری این پرسشنامه وجود دارد، از جمله نمرات مقیاس گاتمن، نمرات تراکمی، نرخهای تاکتیکهای تعارض و توپولوژی پرخاشگری. نمرات مزمن بودن تاکتیک های تعارض که کاربرد بالینی دارد، با جمع نمرات پرسشها بدست می آید. نمرات زیرمقیاس «استدلال» در هر یک از مقیاس های تاکتیک های تعارض از پرسشهای A تا E بدست می آید. نمرات «پرخاشگری کلامی» با جمع پرسشهای F تا J و «پرخاشگری فیزیکی» با جمع پرسشهای K تا O بدست می آید. نمرات مربوط به تاکتیک های تعارض والدین، به طور جداگانه محاسبه می شوند. دامنه نمرات 0 تا 15 است که نمرات بالاتر به معنی استفاده بیشتر از یک تاکتیک بخصوص است.

پایایی و روایی

بنابر اطلاعات موجود، شش کار تحقیقاتی همسانی درونی زیرمقیاسهای استدلال، پرخاشگری کلامی و پرخاشگری فیزیکی را تأیید می کنند. دامنه 12 ضریب آلفا برای زیرمقیاس استدلال از 42/0 تا 76/0 است. برای زیر مقیاس پرخاشگری کلامی 16 ضریب آلفا موجود است که دامنه آنها از 62/0 تا 88/0 است. برای زیرمقیاس پرخاشگری فیزیکی 17 ضریب آلفا موجود است که دامنه آنها از 42/0 تا 96/0 است. روایی این مقیاس بارها مورد تأیید قرار گرفته است، و این که چندین کار تحقیقی ساختار عواملی استدلال، پرخاشگری کلامی و پرخاشگری فیزیکی را تأیید می کنند. همچنین اطلاعات زیادی در مورد روایی سازه در اختیار است که از آن جمله: همبستگی بین نمرات تاکتیکهای تعارض و عوامل ریسک خشونت خانواده، سطح محبت بین والدین می باشد (ثنایی، 1387).

 


 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 20:34 ] [ آریا برومندی ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 صفحه بعد

دیگر امکانات