پیشینه ومبانی نظری تحقیق مسئولیت پذیری (فصل دوم پایان نامه)

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل39 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه ومبانی نظری تحقیق مسئولیت پذیری (فصل دوم پایان نامه)

توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مسئولیت حالتی كه طی آن شخص نقش و اثر خود را در عوارض  و نتایج یك اقدام، فعالیت یا رفتار می پذیرد. شرایط فرد بزرگسالی كه قادر است مقررات ، آداب ، رسوم، و معیارهای اخلاقی ، اجتماعی ، شغلی و  . . . را رعایت كند و در صورت عدم رعایت ، عوارض و نتایج نامطلوب آن را نیز پذیرا می باشد. یكی از ویژگی های فرد این است که نقش های اجتماعی خود را می پذیرد و در جهت انجام وظایف خود تلاش می كند (ساعتچی ، 1377). فردی كه مسئولیت كاری را بر عهده می گیرد می پذیرد كه یك سری فعالیت هایی را انجام دهد یا برای انجام این كارها توسط دیگران نظارت داشته باشد(سرتو  ، 2004، به نقل از اونگرانو،2012).

گاف (1968) معتقد است که مسئولیت پذیری به معنای در نظر داشتن پیامد رفتار خود و قابل اعتماد و اطمینان بودن در رفتار، و احساس تعهد به ساختار اجتماعی بزرگتر می باشد.

مسئولیت پذیری، یکی از ابعاد شخصیت سالم و ویژگی بسیار مهمی در کلاس درس و زندگی روزمره است و والدین، مشاوران و معلمان، نقش مهمی برای کمک به دانش آموزان در کسب مسئولیت پذیری مدرسه، خانواده و اجتماع بر عهده دارند. برای ایجاد حس مسئولیت پذیری، روش ها و راهکار هایی تدوین شده است که معلم می تواند آن ها را در کلاس خود اجرا نماید(حسین پور، درویشی و سودانی،1389).

مسئولیت‌پذیری یعنی قابلیت پذیرش پاسخ‌گویی و به عهده گرفتن کاری که از کسی درخواست می‌شود و شخص حق دارد که آن را بپذیرد و یا رد کند. مسئولیت با وظیفه تفاوت دارد، وظیفه کاری است که یک نفر به دیگری محول می‌کند و باید حتما انجام بگیرد. در واقع مسئولیت انتخابی آگاهانه است. کودکی که از ابتدا امکان استقلال به او داده شده باشد، آمادگی بیش‌تری برای پذیرفتن مسئولیت خواهد داشت. مسئولیت‌پذیری بخشی از رشد شخصیت کودک است. کودک از سن دو تا سه سالگی نیاز دیگران و اهمیت دادن به آن و نیز انتظارات دیگران از خویش را درک می‌کند و این روند، حس مسئولیت‌پذیری را در او ایجاد می‌کند. پدر و مادر باید الگوی این مسئولیت‌پذیری را به او بیاموزند، زیرا اگر پروسه‌ی مسئولیت‌پذیری به درستی در تربیت فرد شکل نگیرد، بعد از هجده سالگی، زمانی که شخصیت فرد شکل گرفت، دیگر نمی‌توان او را تغییر دارد، در این صورت یا باید خانواده خود را با او وفق بدهد یا او را مجبور کند که با محیط خانواده سازگار شود و اگر این شخص نتواند خود را با خانواده هماهنگ کند بهتر است از خانواده جدا شود و زندگی مستقلی برای خویش تدارک ببیند(احمدی و رمضانی،1386).

الف: نقش والدین در مسئولیت پذیری نوجوانان  

جامعه شناسان بر این باورند که سپردن مسئولیت به نوجوانان و شرکت دادن آنها در تعاملات اجتماعی برای رشد انسانی آنها و ورودشان به دوره ی جوانی و بزرگسالی ضرورتی است. کارکردن نیاز هر انسان سالم است و بهترین درمان برای خیال پردازی های دوره ی نوجوانی ست. نوجوانی که به دنیای کار وارد می شود، فشارهای ناشی از هیجانات نوجوانی را بهتر تحمل می کند و رشد اجتماعی، فکری و عاطفی اش سرعت می گیرد. مهمتر این که مسئولیت پذیری فرصتی ست برای نوجوان فراهم می سازد تا ایده های خود را در جریان کار به مرحله آزمایش بگذارد. اینها به نوجوان کمک می کند تا راه رشد خود را به تدریج گسترش دهد و طرح مناسبی برای ایفای نقش های شغلی و اجتماعی و در کل برنامه زندگی اش تعیین کند. محققین معتقدند اگر همه افراد به مسئولیت های خود عمل کنند و خود را متعهد به انجام آن بدانند جامعه پیشرفت بیشتری خواهد داشت و از بسیاری جرم و جنایت ها کاسته خواهد شد. در این میان خانواده به عنوان اولین نهادی که فرد از بدو تولد بسیاری از ابعاد شخصیتی خود را از آن می گیرد، نقش مهمی در ایجاد مسئولیت پذیری افراد دارد. در یک سال اول تولد، نوزاد بی قید و شرط نیازمند مراقبت و خدمات پدر و مادر است، اما از یک سالگی به بعد بایستی کم کم برخی کارها را به خود کودک واگذار کرد(صاحبی،1390b).

 


 - responsibility

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 21:20 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پیشینه ومبانی نظری تحقیق جهت گیری هدف پیشرفت (فصل دوم پایان نامه)

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل98 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه ومبانی نظری تحقیق جهت گیری هدف پیشرفت (فصل دوم پایان نامه)

توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

بیش از دو دهه است که اکثر کارهای نظری و تجربی جهت گیری های انگیزشیبر انگیزش پیشرفت تمرکز یافته است. پیشینه پژوهش بر روی انگیزش پیشرفت در سال های اخیر به سمت چارچوب مفهومی گسترده تری برای سازماندهی مولفه های شناختی و عاطفی انگیزش جهت یافته است (ایمز،1992). تئوری جهت گیری هدف از جمله نظریه های انگیزش پیشرفت و اهداف پیشرفت آمده است یا جهت گیری های دو بخشی هستند و یا بصورت سه بخشی مطرح شده است. خاستگاه جهت گیری های انگیزشی به میزان زیادی برخاسته از کارهای دینر و دوک (1978، 1980)، ایمز و آرچر (1987، 1988)، نیکولز (1984)، دودا و نیکولز(1992)، ایمز(1992)، تورکیدسن و نیکولز(1998)، دوک و لگت(1998) و همچنین روبرتز، تریشر و کاواسانیو(1997) و مارش(1994) است.

 

الف: مفاهیم و تنوع جهت گیری های هدف

تئوری ها و مدل های متعددی در بحث از جهت گیری هدف مطرح شده است. اما هسته مفهومی همه آنها این است که چه قصد و نیتی برای فعالیت و رفتارهای مرتبط با پیشرفت وجود دارد. مفهوم جهت گیری هدف را باید از مفاهیمی مانند هدف گذاریو رویکرد هدف- محتویتفکیک نمود. تئوری های هدف گذاری مانند تئوری لوکی و لاتم(1990) بر دستیابی به اهداف خاص و نهایی مانند حل ده مساله بصورت صحیح تاکید دارد. لیکن تئوری جهت گیری هدف این بحث را مطرح می سازد که چرا فرد می خواهد ده مساله را صحیح حل نماید و چگونه به حل این مسایل مبادرت می ورزد. تفاوت این دو با رویکرد هدف- محتوی مانند تئوری فورد(1992) در این است که رویکرد هدف-محتوی تاکید بر اهدافی دارد که منجر به هدایت رفتار می شود. در حالی که جهت گیری هدف بر مقصد و نیت برای پیشرفت در تکالیف تاکید دارد (پنتریچ و شانک، 2002).

جهت گیری هدف الگوی یکپارچه ای از عقاید است که به گزینش روش های مختلف روی آوری و پاسخ دهی به موقعیت های پیشرفت منجر می شود (ایمز، b1992). از نظر یوردن(1997) جهت گیری هدف استدلال فرد درباره این موضوع است که چرا تکالیف پیشرفت را دنبال و پیگیری می نماید. پنتریچ (a2000، b2000،c2000) معتقد است که جهت گیری هدف تنها اهداف و استدلال های فرد برای پیشرفت را پوشش نمی دهد بلکه نوعی معیار (درونی و بیرونی) را نیز نشان می دهد که فرد بر اساس آن موفقیت یا شکست خویش را در دستیابی به آن هدف مورد قضاوت قرار می دهد. الیوت(1997) نیز جهت گیری هدف را روشی می داند که فرد بر اساس معیارهای برجسته شایستگی خویش را مورد قضاوت قرار می دهد. تعریفی که تاکید بر ماهیت استدلال ها و مقاصد برای انجام تکلیف دارد، وقتی با معیارهای ارزشیابی عملکرد تلفیق می شود- که این موضوع در تعریف جهت گیری هدف مورد استفاده قرار گرفته است- بیش از باور اهداف به تنهایی می تواند نیروزا باشد (پنتریچ و شانک،2002).

 


 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 21:19 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پیشینه ومبانی نظری تحقیق منظور از افسردگی (فصل دوم پایان نامه)

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل93 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه ومبانی نظری تحقیق منظور از افسردگی (فصل دوم پایان نامه)

توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

پاسخ دادن به این پرسش بسیار مشكل است؛ زیرا جواب این پرسش تا حد زیادی به فردی بستگی دارد كه از او سؤال می شود. كلمه دپرسیون در زبان انگلیسی، برای توصیف وضعیت آب و هوا، كاهش بهای سهام در بورس، فرو رفتگی زمین، و البته برای توصیف وضعیت خلقی به كار برده می شود. افسردگی صرفاً به معنای احساس دلتنگی و غمگینی نیست بلكه بسیار فراتر از آن است. در حقیقت افسردگی نه تنها بر چگونگی احساس ما، بلكه بر نحوه تفكر ما درباره چیزها، سطوح انرژی، تمركز حواس، خواب و حتی علایق جنسی ما تأثیر می گذارد(گیلبرت، ترجمه جمالفر،1389). از آنجا كه طبقه بندی افسردگی آسان نیست و تعریفی كه بتواند مورد پذیرش همه متخصصان و پژوهشگران قرار گیرد، غیر ممكن به نظر
 می رسد در سطوری كه در پی می آید به برخی تعاریف عمده افسردگی اشاره می شود:

در معنای محدود پزشكی، افسردگی، به منزله یك بیماری خلق و خوی یا اختلال كنش خلق وخواب است(لولو،1991).

در سطح معمول بالینی، افسردگی نشانگانی است كه تحت سلطه خلق افسرده است. بر اساس بیان لفظی یا غیر لفظی عواطف غمگین، اضطرابی و یا حالت های برانگیختگی نشان داده می شود(بلاك برن و كوترو،1990، نقل از دادستان،1376).

افت گذرا یا دوام تنود عصبی - روانی كه به صورت یك مؤلفه روانی(سردردها، خستگی پذیری بی اشتهایی، بی خوابی، پیوست، كاهش فشار خون و جز آن) و یك مؤلفه روانی احساس به پایان رسیدن نیرو، كهتری، ناتوان مندی، غمگینی، و جز آن نمایان می شود(لافون،1973، نقل از دادستان،1376).

افسردگی اساسی برحسب یك یا چند دوره افسردگی اساسی مشخص می شود. یعنی وجود خلق افسرده به مدت حداقل دو هفته یا از دست دادن علاقه همراه با حداقل چهار نشانه اضافی(انجمن روانپزشكی آمریكا، 2000).

در یك جمع بندی كلی مفهوم افسردگی به سه گروه متفاوت به كار رفته است:

به منظور مشخص كردن احساس های بهنجار غمگینی، یأس، ناامیدی و جز آن و بروز آن ها به عنوان نشانه یك اختلال.

به منظور توصیف اختصاری نشانگان كه شامل نشانه های عاطفی، شناختی، حركتی، فیزیولوژیكی و غدد مترشحه است.

برای مشخص كردن اختلال های افسرده وار در چهار چوب اختلال های روانی كه دارای پاره ای از علل و گونه ای از تحول هستند و به پاره ای از درمانگری ها پاسخ می دهند(هوبر،1993، نقل از دادستان،1376).

خلق افسرده و بی علاقگی یا بی لذتی علایم كلیدی افسردگی است.

 

2-16- سبب شناسی افسردگی

در تببین علل افسردگی نظریه های متفاوتی مطرح شده اند. افسردگی علل چندگانه دارد. به این معنی كه، شماری از عوامل مختلف می توانند آن را بوجود آورند. این رویكردها می توانند زیست شناختی، روان پویشی، هستی گرایی، شناختی – رفتاری، نظریه های سیستمی و مدل مفهومی باشند. ممكن است افسردگی در بعضی از مردم به دلیل وجود اشكال در یكی از این زمینه ها باشد. اما به احتمال زیاد تركیبی از عوامل در همه زمینه ها در شكل گیری افسردگی دخالت دارند. نظریه های زیست شناختی افسردگی بر نقش عوامل ژنتیك، عدم تنظیم انتقال دهنده های عصبی، بدكاری سیستم ایمنی و غدد درون ریز در بروز افسردگی تأكید دارند. تعارضات و فقدان ها در روابط میان فردی می توانند در ایجاد افسردگی دخیل باشند. از سویی عوامل رفتاری نظیر افزایش استرس و كاهش تجارب مثبت و لذت بخش نیز در این زمینه مؤثرند. عوامل شناختی، شیوه های فكری تحریف شده و غیر انطباقی را شامل می شود و نظریه های سیستمی بر اهمیت تنیدگی، حمایت و نگرش خانواده تأكید می كنند كه بر این اساس الگوهای تعامل در خانواده در علت شناختی و نگهداری افسردگی نقش دارند(کار،1999).

 

 

 

2-17- افسردگی از دیدگاه نظریه های زیست شناختی

این نظریه ها فرض می كنند علت افسردگی یا در ژن ها و یا در بعضی كاركردهای ناقص فیزیولوژیایی است كه احتمال زیربنای فطری داشته باشد یا نداشته باشد. یافته های بدست آمده از بررسی دوقلوها نشان می دهد عناصر وراثتی در بعضی موارد افسردگی نقش دارند. بستگان افرادی كه یك دوره افسردگی اساسی را قبل از20 سالگی تجربه كرده اند در مقایسه با بستگان افراد عادی8 بار بیشتر احتمال دارد افسرده شوند(کار[6]،1999).

افسردگی از دیدگاه روان پویشی:

   نظریه پردازان روان پویشی به سه علت بر افسردگی تأكید می كنند:

1.خشمی كه متوجه خود شده است.

2.وابستگی بیش از اندازه به دیگران برای عزت نفس.

3.درماندگی در رسیدن به هدف ها.

 


1.Depression

2.Loo & Loo

3.Black burn & Cottraux

4.Lafon

1.Huber

1.Carr

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 21:19 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پیشینه ومبانی نظری تحقیق تحلیل محتوا(فصل دوم پایان نامه)

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل39 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه ومبانی نظری تحقیق تحلیل محتوا(فصل دوم پایان نامه)

توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تحلیل محتوا از تکنیک‌های مربوط به روش اسنادی در پژوهش علوم اجتماعی می‌باشد. روش اسنادی به کلیه متدهایی گفته می شود که در آن ها هدف پژوهش با مطالعه،‌ تحلیل و بررسی اسناد و متون برآورده می‌شود.

چنانچه از نام تحلیل محتوا پیداست، این تکنیک به تحلیل و آنالیز محتوا می پردازد و می کوشد با استفاده از تحلیل داده‌هایی را در مورد متن استخراج کند. با این حال آنچه تحت نام تحلیل محتوا نامیده شده است، گونه خاصی از تحلیل است که با شیوه های دیگری که می کوشند یافته‌هایی را از متن استخراج کنند، تفاوت دارد. هیژمن 8 نوع تحلیل محتوا را شناسایی کرده و توضیح داده است، که عبارتند از: تحلیل معانی بیان، تحلیل اسطوره و روایت، تحلیل گفتمان، تحلیل ساختاری یا نشانه شناختی، تحلیل تفسیری، تحلیل محاوره، تحلیل انتقادی و تحلیل نرماتیو.

گاهی اوقات این گونه های تحلیل محتوا تحت عنوان تحلیل محتوای کیفی به کار می‌روند، به این معنی که می خواهیم آنچه که در محتوای موضوعاتی در متن قرار گرفته است با دیدگاه و بررسی های علمی و سابقه دیرینه و تحلیل و تفسیر ما بعنوان پژوهشگر چگونه است .

2-7 تعریف تحلیل محتوا 

از تحلیل محتوا تعاریف گوناگونی به عمل آمده که بخشی از اختلاف به تاریخچه این تکنیک و روند تکاملی آن بر      می گردد و بخشی دیگر از آن مربوط به تفاوت در حوزه گسترده این تکنیک است.

کریپندورف تحلیل محتوا را تکنیکی پژوهشی معرفی می کند که به منظور استنباط تکرارپذیر و معتبر از داده ها در مورد متن آنها بکار می رود (کریپندروف، 1378: 25). او هدف این تحلیل را همانند سایر تکنیک های پژوهشی فراهم آوردن شناخت، بینشی نو، تصویر واقعیت و راهنمای عمل   می داند.

برلسون- از پیشگامان تحلیل محتوا- این تکنیک را «پژوهشی برای توصیف عینی، سیستماتیک و کمی محتوای آشکار پیام» معرفی می کند (1959، 18، به نقل از کریپندورف، 1378، 26)‌.

در تعریفی دیگر تحلیل محتوا تکنیکی پژوهشی دانسته شده که برای استنباط‌هایی برحسب شناسایی نظام روز و عینی ویژگیهای خاصی در یک متن بکار می رود.

لورنس باردن نیز به نقل از لانذری می نویسد:

«تحلیل محتوا فنی است که توصیف های ذهنی و تخمینی را تلطیف و تصفیه می کند و ماهیت و قدرت نسبی محرک هایی را که به شخص داده می شود، به صورت عینی آشکار می سازد (باردن، 1374، 35)‌.

دانیل رایف تحلیل محتوا را بطور خلاصه چنین تعریف      می کند:

 «قراردادن قاعده و محتوای ارتباطات در طبقات (مقوله های)‌ خاص براساس قواعد، و تحلیل روابط بین آن مقوله ها با استفاه از آزمون های آماری» (رایف، 1381، 4)‌.

کاپلان در این زمینه اظهار داشته که «روش تحلیل محتوا، معناشناسی آماری مباحث سیاسی است» (کاپلان، 1943، 230، به نقل از: هولستی، 1373، 13).

بارکوس معتقد است که تحلیل محتوا به معنای تحلیل علمی پیام های ارتباطی است. از نظر وی این روش کاملاً‌ علمی است و با وجود جامع بودن، از نظر ماهیت نیازمند تحلیلی دقیق و منتظم است. (بارکوس، 1959، 8). پسیلی بر این است که تحلیل محتوا مرحله ای از جمع آوری اطلاعات است که در آن محتوای ارتباطات از طریق بکارگیری عینی و منتظم قواعد مقوله بندی به اطلاعاتی که می توانند خلاصه و با هم مقایسه شوند، تغییرشکل می یابد. 

استمپل (1981)، تحلیل محتوا را سیستمی رسمی برای انجام کاری می داند که همه ما بطور غیر رسمی آن را انجام    می دهیم، یعنی استخراج نتیجه ناشی از مشاهده محتوا.

وبر (1991) نیز در رابطه با تحلیل محتوا می گوید «روش تحقیقی است برای گرفتن نتایج معتبر و قابل تکرار از داده های استخراج شده از متن.

کرینجر (1973) نیز آن را روش مطالعه و تحلیل ارتباطات به شیوه ای قاعده مند، عینی و کمی به منظور بخش متغیرها می داند. با این حال، از بیشتر تحلیل های محتوا برای مشخص کردن تاکید یا فراوانی انواع مختلف پدیده های ارتباطی استفاده می شود، نه برای پی بردن به مفاهیم مهم نظری.

نئوندورف نیز در اثری جدید تحلیل محتوا را چنین تعریف می کند:

تحلیل سیستماتیک، عینی و کمی ویژگی های پیام که شامل بررسی دقیق تعاملات انسانی، تحلیل ویژگی تصاویر در آگهی های تجاری تلویزیون، فیلم ها و رمان ها، بررسی کامیپوتری کاربرد کلمات در اخبار منتشره و سخنرانی های سیاسی و بسیاری چیزهای دیگر می شود( نرودف،2002،1).

هولستی نیز تحلیل محتوا را فنی برای یافتن نتایج (پژوهش) از طریق تعیین عینی و منتظم ویژگی های شخصی پیام ها می داند. او معتقد است که این تعریف سه معیار را به هم پیوند می دهد: اینکه روش تحلیل محتوا باید عینی و منتظم باشد و اگر قرار است از بازیافت اطلاعات، فهرست بندی یا اقدامات مشابه متمایز شود، باید پشتوانه نظری داشته باشد. هولستی در تعریف خود به کمی کردن اشاره نمی‌کند، چرا که معتقد است قائل شدن تمایز شدید میان کیفی و کمی برای مستثنی کرد، نه بررسی های معین، همچون نمونه های تحلیل منتظم اسنادی، یا فقط برای افزایش یا کاهش اعتبار روش تحلیل محتوا، امری غیر مجاز است. همچنین این تعریف شرط محدود کردن روش تحلیل محتوا را به توصیف ویژگی های آشکار پیام ها می پذیرد. هر چند تنها ویژگی های آشکار متن را می توان رمزگذاری کرد، ولی استخراج دوباره معانی پنهان پیام ها مجاز است، اگرچه باید این استنباط ها با مدارک مستقل تایید شود (هولستی، 1373، 38).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 21:19 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پیشینه ومبانی نظری تحقیق اضطراب(فصل دوم پایان نامه)

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل74 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه ومبانی نظری تحقیق اضطراب(فصل دوم پایان نامه)

توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

یافتن تعریفی جامع برای اضطراب مانند بسیاری از حالات عاطفی کار مشکلی است و متخصصان هر یک تعریف خاصی را ارائه نموده اند شاید بتوان گفت که بیشترین تحقیقات انجام شده درباره اضطراب توسط روان شناسان انجام گرفته است و آنان از بین حالات عاطفی انسان بیش از هر حالت دیگری به مطالعه اضطراب پرداخته اند . پروفسور راس  دلیل دشوار بودن توصیف حالات عاطفی را اینگونه بیان می کند معمولآ شیوه یادگیری لغات در دوران کودکی یک تجربه درونی و کاملآ اتفاقی است از این طریق فرد برای رویدادها ، برچسب های مقتضی و مناسبی را پیدا می کند .  به این ترتیب گنجینه ای از لغات گوناگون برای بیان احساساتش فراهم می سازد . لذا تعجبی ندارد که افراد برای بروز عکس العمل های خود در موقعیت های یکسان ، اصطلاحات مختلفی را به کار می برند . همین امر تعریف هیجانات را به شکلی که مورد قبول همه ی صاحب نظران باشد مشکل می سازد .  به گفته ساربین واژه اضطراب نخست در سالهای 1930 در نوشته های فروید دیده شد و از آن پس بسیار مورد استفاده قرار گرفت و مصطلح گردیده اکثر روان شناسان اضطراب را با اندکی تفاوت از ترس متمایز می نمایند . از دیدگاه آنها هر چند اضطراب و ترس شامل نشانه های بالینی هستند ولی بر خلاف ترس ، اضطراب پاسخی در مقابل خطرناآشکارو مبهم است به عبارت دیگر اضطراب احساس ناخوشایند بیمناکی و ترس ناراحتی کننده ای ازپیش بینی خطری است که منشا آن مشخص نیست (آتش پور و شفتی، 1377 ).اضطراب عبارت است از پاسخ عاطفی و فیزولوژیکی به احساس خطر همه جانبه ی درونی که به سادگی کنار می رود اضطراب عمدتا" اختلال افراد جوان است که شروع آن معمولآ در اواسط دهه سوم عمر است اضطراب با علائم بدنی خاصی همراه است ( سلطانی، 1387) . اضطراب یک علامت هشدار دهنده است که خبر از خطری قریب الوقوع می دهد و شخص را برای مقابله آماده می سازد ترس علامت هشدار دهنده ی مشابه ، از اضطراب با خصوصیات زیر تفکیک می شود : ترس واکنش به تهدیدی معلوم ، خارجی و از نظر منشا بدون تعارض است. اضطراب واکنش در مقابل خطر نامعلوم ، درونی،مبهم وازنظرمنشاهمراه باتعارض است(سادوک وهمکاران،1996،به نقل ازپورافکاری ،1389).

 تعارض بین فرایند های گوناگون شخصیت معمولا موجب نوعی عذاب روانی می شود که فروید آنرا اضطراب نامید. اضطراب می تواندهشیار یا نا هشیارباشد و وجود آن همیشه علامت آن است که تعارض ایجاد شده است . زمانی که تعارض باعث می شود که فرد احساس کند درمانده است و قادر به کنار آمدن نیست ، اضطراب ایجاد می شود . شدت اضطراب تجربه شده به پیامدهای انتظار رفته برای خود بستگی دارد(روزنهان ، 1995).تجربه اضطراب و حتی پیش بینی آن ، تجربه ناراحت کننده ای است که مردم می کوشند فورا"آنرا برطرف کنند . انسانها به ویژه از راهبردهای خوبی برای بر طرف کردن اضطراب بهره مندند . غیراز غلبه کردن برترس مثل زمانی که دوچرخه سواری را یاد می گیریم،یا گریختن ازصحنه  به هنگامی که دشمنان نیرومندی ما را تعقیب می کنند ، انسانها می توانند در ذهنشان معنی و اهمیت سایقها و تکانه های مشکل آفرین را تغییر دهند . آنها این تغییرات را با استفاده از راهبردهای کنار آمدن یا دفاع ها انجام می دهند که رایج ترین آنها به عنوان نمونه ، دفاع هایی چون سرکوبی و فرا فکنی ، همانند سازی و دلیل تراشی هستند (روزنهان ، 1995).واژه ی اضطراب هم به یک حالت روانی و عاطفی اشاره دارد که ممکن است ازیک احساس ناراحتی کوچک به ترس یاوحشت حاد ادامه یابد . اضطراب طولانی یا شدید ممکن است منجربه بروز نشانگان جسمانی مثل تعریق ، لرز ، تهوع واحساس گیجی می شود . اضطراب عموما"واکنشی است که در شرایط ترس آور رخ می دهدو با افکار منفی و هراس آور تشدیدمی شود.

اضطراب طبیعی :

هر کس دچار اضطراب می شود و آن تشویش فراگیر و ناخوشایند و مبهم است که اغلب علائم دستگاه خودکار (( اتونوم )) نظیر سر درد ، تعریق ، تپش قلب ، احساس تنگی در قفسه سینه و ناراحتی مختصر معده نیز با آن همراه است . فرد مضطرب ممکن است احساس بی قراری هم بکند که نشانه اش این است که نمی تواند به مدت طولانی یک جا بایستد یا بنشیند . مجموعه علائمی که در حین اضطراب وجود دارد اغلب در هر فرد به گونه ای متفاوت از دیگران است .

مؤلفه های اضطراب

با توجه به تعریف اضطراب می توان این حالت را مستقیمآ در ارتباط با آینده و فاقد یک عامل عینی و مشخص دانست که در عین حال می توان سه جنبه اصلی را در آن مشخص نمود :

الف ) جنبه فیزیولوژیکی

ب ) جنبه حرکتی

ج ) جنبه شناختی و روانی

 جنبه فیزیولوژیکی اضطراب مربوط به برانگیختن سیستم عصبی است که آنرا به صورت یک هیجان معرفی می کند ، جنبه فیزیولوژی شامل پدیده های قابل مشاهده است که معمولآ هم بروز نمی کنند مانند افزایش ضربان قلب ، افزایش تنفس ، مقاومت الکتریکی پوست ، تعریق ، حالت تهوع و اسهال . جنبه حرکتی شامل ارتعاشات عضلانی بیش فعالی به هم خوردن نظم و ترتیب و حرکات و پایین آوردن آستانه ی پاسخ های حرکتی (از جا پریدن ) می گردد.جنبه شناختی-روانی اضطراب به طور یقین تلقی نامطلوبی از رفتار مبهم و تهدید آمیز در آینده و احساس دلهره و نگرانی است که فرد نمی تواند آنها را توصیف کند . بنابراین اضطراب دارای اجزاء یا مؤلفه هایی است که با یکدیگر آمیخته اند و در یکدیگر اثر گذاشته و از یکدیگر تأثیر می پذیرند و به شکلی همگی در تعریف و شناخت اضطراب مؤثرند . کاتسن و تورسن (1974)حالات سه گانه فوق را که به خوبی منجرواکنش اضطراب می شوند به شکل زیر ترسیم نموده اند :(آتش پور و شفتی ، 1377 ).

 


 - Ross

 - Sarbin

 - Rosenhan

 - Catsen & therosen

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 21:19 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پروپوزال حمایت از طرف ضعیف قرارداد در قراردادهای پیش فروش آپارتمان

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل61 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

الف- عنوان تحقیق

1- عنوان به زبان فارسی:

حمایت از طرف ضعیف قرارداد در قراردادهای پیش فروش آپارتمان

 

2-  عنوان به زبان انگلیسی/(آلمانی، فرانسه، عربی):

                                  Support from the weak contractual arrangements before sale

تذكر: صرفاً دانشجویان رشته‏های زبان آلمانی،‌فرانسه و عربی مجازند عنوان پایان‏نامه خود را به زبان مربوطه در این بخش درج نمایند و برای بقیه دانشجویان، عنوان بایستی به زبان انگلیسی ذكر شود.

 

ب تعداد واحد پایان‏نامه:

 

ج- بیان مسأله اساسی تحقیق به طور كلی (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبه‏های مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از تحقیق) :

اصطلاح پیش فروش در لغت عبارت از « فروختن مال قبل از مهیا شدن ، یا بها ستاندن پیش از تحویل مال می باشد و به عبارت دیگر فروختن کالایی است که هنوز موجود نیست و فروشنده پولی می گیرد که بعد آن را تحویل بدهد.

در قوانین و مقررات ما، تعریف کلی از قرارداد پیش فروش ارائه شده است ؛ اما در ماده 1 قانون پیش فروش ساختمان مصوب 1389 ، قرارداد پیش فروش ساختمان چنین تعریف شده است : « هر قراردادی با هر عنوان که به موجب آن ، مالک رسمی زمین ( پیش فروشنده ) متعهد به احداث یا تکمیل واحد ساختمانی مشخص در آن زمین شود و واحد ساختمانی مذکور با هر نوع کاربردی از ابتدا یا در حین احداث و تکمیل یا پس از اتمام عملیات ساختمانی به مالکیت طــرف دیگر قرارداد ( پیش خریدار) در آید. از نظر مقررات این قانون « قرارداد پیش فروش ساختمان » مصوب می شود.

پیش فروش مسکن راه حلی دو طرفه است که هم به خریدارانی که توان مالی خرید مسکن به صورت نقدی و یکجا را ندارند کمک می کند تا با پرداخت تدریجی مسکن مورد نظر خود را بخرند و هم به سازندگان کمک می کند تا با استفاده از آورده متقاضیان به ساخت و ساز بپردازند. سالهاست که پیش فروش آپارتمان یکی از شیوه های رایج و مناسب تأمین مسکن است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 21:19 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پایان نامه بررسی ارتباط استرس شغلی و فرسودگی شغلی در پرسنل پرستاری بیمارستان تامین اجتماعی

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
حجم فایل980 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بررسی ارتباط استرس شغلی و فرسودگی شغلی در پرسنل پرستاری بیمارستان تامین اجتماعی .........

فهرست مطالب

فصل اول. 7

مقدمه. 8

بیان مساله. 10

ضرورت و اهمیت تحقیق. 12

پیشینه پژوهش... 16

اهداف کلی تحقیق. 18

اهداف ویژه تحقیق. 18

سوالات پژوهش... 18

فرضیات پژوهش... 18

متغیرهای تحقیق. 19

ابزار سنجش و گردآوری اطلاعات.. 19

جنبه جدید و نوآوری بودن تحقیق. 21

فصل دوم. 22

مفاهیم و ادبیات پژوهش... 22

مقدمه. 23

تعاریف و مفاهیم. 25

تعریف استرس شغلی. 25

آسیب و فرسودگی شغلی. 27

تاثیرات، عوارض و آسیب های فرسودگی شغلی. 27

دلایل آسیب های فرسودگی شغلی. 28

ویژگی های افراد مستعد فرسودگی و آسیب های شغلی. 28

شیوه های مواجهه و مقابله با آسیب ها و تنش های شغلی. 29

اثرات و پیامدهای استرس.. 29

بیماریهای تنیدگی یا استرس.. 30

عوامل استرس زای در کارکنان. 31

محیط طبیعی. 31

خود فرد 31

محیط كار یا محل شغلی افراد 32

عوامل فردی و اجتماعی مقاومت در برابر تنیدگی یا استرس.. 34

ویژگی های موقعیت استرس زا 34

ویژگی های روانشناختی و زیست شناختی فردی و اجتماعی آسیب های شغلی. 35

نقش محیط اجتماعی در آسیب های شغلی کارکنان. 36

راهکار های کاهش موقعیت های تنش زا در کارکنان. 38

آموزش كنترل استرس.. 41

مراحل تغییرات فیزیولوژیکی ناشی از استرس.. 43

عوامل استرس زا و کار. 44

عوامل استرس زای داخلی. 46

واکنش های جسمانی موقعیت های تنش زایی در میان کارکنان. 47

عوامل به وجود آورنده استرس شغلی. 49

ناامنی شغلی. 49

فرهنگ محیط کار. 50

علایم و نشانه‌های استرس شغلی. 50

پیامدهای تنیدگی شغلی ناشی از آسیب های شغلی در کارکنان. 51

آثار و عوارض استرس در دوران اشتغال کارکنان. 51

عوامل تنیدگی شغلی پرسنل پرستاری.. 54

ویژگیهای سازمانی افزایش دهنده تنیدگی شغلی در پرسنل پرستاری.. 54

اثرات فشار روانی مشاغل پرستاری در محیط خانواده 55

راهکارهای فردی کاهش تنیدگی شغلی در میان پرسنل پرستاری.. 55

راهکارهای سازمانی کاهش اسیب های شغلی در میان پرسنل پرستاری.. 56

فصل سوم. 57

مواد و روش... 57

روش تحقیق و مراحل آن. 58

روش تحقیق. 58

متغیرهای تحقیق. 58

قلمرو مكانی پ‍ژوهش... 59

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 59

روش نمونه گیری.. 60

ابزار سنجش و گردآوری اطلاعات.. 60

فصل چهارم. 62

تجزیه و تحلیل داده ها 63

نتایج آماره های تک متغیره و توصیفی. 63

سوال اول: 67

سوال دوم. 68

سوال سوم. 69

سوال چهارم. 70

سوال پنجم. 71

سوال ششم. 72

سوال هفتم. 73

سوال هشتم. 74

سوال نهم. 75

سوال دهم. 76

سوال یازدهم. 76

سوال دوازدهم. 78

سوال سیزدهم. 79

سوال چهاردهم. 80

سوال پانزدهم. 81

سوال شانزدهم. 82

سوال هفدهم. 83

سوال هیجدهم. 84

سوال نوزدهم. 85

سوال بیستم. 86

سوال بیست و یكم. 87

سوال بیست و دوم. 88

فصل پنجم. 89

آزمون فرضیات پژوهش... 89

تجزیه و تحلیل فرضیات پژوهش... 90

فرضیه اول. 90

فرضیه دوم. 92

فرضیه سوم. 94

بحث و نتیجه گیری.. 97

پیشنهادات.. 99

منابع و ماخذ. 100

 

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 21:18 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پایان نامه اثر سطوح مختلف اسفناج بر روی برخی از فراسنجه های خونی در بلدرچین نر

دسته بندیکشاورزی
فرمت فایلdocx
حجم فایل677 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اثر سطوح مختلف اسفناج بر روی برخی از فراسنجه های خونی در بلدرچین نر

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                           صفحه

فصل اول

1-1-مقدمه.......................................................................................................... 1

1-2-اقتصاد بلدرچین............................................................................................ 2

1-2-1-خواص بلدرچین....................................................................................... 3

1-3-مهمرین نکات که سبب صنعتی شدن پرورش بلدرچین شده است....................... 4

1-4-اسفناج به عنوان گیاهی دارویی....................................................................... 6

1-5-فواید اسفناج................................................................................................ 7

فصل دوم

2-1-بررسی منابع................................................................................................. 8

2-2-بلدرچین...................................................................................................... 18

2-2-1-تاریخچه بلدرچین..................................................................................... 20

2-2-1-1-شروع پرورش در جهان......................................................................... 20

2-2-1-2شروع پرورش در ایران............................................................................ 21

2-3-بلدرچین از نظر جانور شناسی........................................................................ 21

2-4-ویژگی های عمومی بلدرچین......................................................................... 22

2-5-انواع بلدرچین.............................................................................................. 23

2-6-نحوه ی تشخیص پرندگان نر و ماده................................................................ 23

2-7-کلیاتی در مورد پرورش بلدرچین.................................................................... 24

2-8-پرورش بلدرچین.......................................................................................... 24

2-9-محصولات به دست آمده از این پرنده............................................................. 25

2-9-1-درصد قسمت های گوناگون لاشه یک بلدرچین........................................... 26

2-9-2-خواص درمانی گوشت و تخم بلدرچین....................................................... 26

2-10-خواص درمانی در پزشکی سنتی................................................................... 27

2-11-تولید مثل بلدرچین...................................................................................... 27

2-12-تغذیه بلدرچین........................................................................................... 29

2-12-1-مواد غذایی تشکیل دهنده جیره بلدرچین.................................................... 31

2-12-1-1-پروتئین............................................................................................. 31

2-12-1-2-ویتامین ها.......................................................................................... 33

2-12-1-3-مواد معدنی........................................................................................ 39

2-12-2-مکمل های غذایی................................................................................... 43

2-12-3-ویتامین ها.............................................................................................. 44

2-13-بیماری ها.................................................................................................. 45

2-13-1-اهم بیماری های بلدرچین........................................................................ 46

2-13-2-بلدرچین معمولاً به بیماری های زیر حساسیت بیشتری دارند......................... 47

2-13-3-راهنمای پیشگیری از بیماری ها در بلدرچین............................................... 47

2-13-4-پیشگیری در خلال شیوع بیماری............................................................... 48

2-14-مروری بر گیاهان دارویی............................................................................. 56

2-14-1-کشت و برداشت گیاهان دارویی............................................................... 57

2-14-2-طرز تکثیر گیاهان دارویی........................................................................ 58

2-14-3-روش های برداشت ،آماده سازی و خشک کردن و نگهداری گیاهان دارویی. 58

2-14-4-مواد موثر گیاهان دارویی......................................................................... 59

2-15-اسفناج...................................................................................................... 60

2-15-2-گیاه شناسی........................................................................................... 60

2-15-3-ترکیبات شیمیایی................................................................................... 64

2-15-3-1-ترکیبات مهم اسفناج........................................................................... 65

2-15-4-مشخصات ظاهری.................................................................................. 67

2-15-5-مشخصات ظاهری.................................................................................. 68

2-15-6-داروشناختی و اثر درمانی......................................................................... 69

2-15-6-1-خواص درمانی اسفناج......................................................................... 70

2-15-6-2-خواص اسفناج................................................................................... 71

2-15-7-کاربردهای اسفناج.................................................................................. 72

2-15-8-سمیت و عوارض جانبی........................................................................... 77

2-15-9-نکات قابل توجه..................................................................................... 77

فصل سوم

3-1-1مواد و روش  کار........................................................................................ 79

3-2-مکان آزمایش.............................................................................................. 79

3-3-آماده سازی سالن......................................................................................... 81

3-4-مدیریت پرورش........................................................................................... 81

3-5-روش انجام آزمایش...................................................................................... 82

3-6-جیره مورد استفاده........................................................................................ 83

3-7-تیمارهای آزمایشی........................................................................................ 85

3-8-صفات مورد بررسی...................................................................................... 89

3-8-1-اندازه گیری فراسنجه های خونی................................................................ 89

3-9-روش گردآوری اطلاعات.............................................................................. 89

3-10-روش تنظیم و تجزیه و تحلیل اطلاعات.......................................................... 89

فصل چهارم

4-1-نتایج........................................................................................................... 89

4-1-1-تغییرات گلوکز خون در پایان آزمایش........................................................ 89

4-1-2-تغییرات کلسترول خون در پایان آزمایش..................................................... 92

4-1-3-تغییرات تری گلیسرید خون در پایان آزمایش............................................... 95

4-1-4-تغییرات Total SRBC خون در پایان آزمایش......................................... 98

4-1-5-تغییرات IgG خون در پایان آزمایش.......................................................... 101

4-1-6-تغییرات IgM خون در پایان آزمایش......................................................... 104

فصل پنجم

5-1-بحث........................................................................................................... 107

5-1-1-گلوکز.................................................................................................... 107

5-2-1-کلسترول................................................................................................. 110

5-3-1-تری گلیسیرید.......................................................................................... 112

5-4-1-Total SRBC...................................................................................... 115

5-5-1-IgG....................................................................................................... 116

5-6-1-IgM...................................................................................................... 118

فصل ششم

منابع................................................................................................................... 119

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 21:18 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

بررسی رابطه مهارت سیاسی مدیران با رفتار شهروندی بین فردی و بین سازمانی كاركنان سازمان تأمین اجتماعی

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
حجم فایل495 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بررسی رابطه مهارت سیاسی مدیران با رفتار شهروندی بین فردی و بین سازمانی كاركنان سازمان تأمین اجتماعی (......)

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                              صفحه

چکیده 1

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1- مقدمه 2

1-2- بیان مسئله 2

1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق. 4

1-4- سوالات تحقیق. 4

1-4-1- سوالات اصلی. 4

1-4-2- سوالات فرعی. 4

1-5- اهداف تحقیق. 5

1-5-1- اهداف اصلی. 5

1-5-2- اهداف فرعی. 5

1-6- فرضیه‌های تحقیق. 5

1-6-1- فرضیات اصلی. 5

1-6-2- فرضیات فرعی. 5

1-7- قلمرو تحقیق. 5

1-7-1- قلمرو موضوعی تحقیق. 5

1-7-2- قلمرو مکانی تحقیق. 5

1-7-3- قلمرو زمانی تحقیق. 6

1-8- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 6

1-8-1- تعارف مفهومی. 6

1-8-2- تعاریف عملیاتی. 6

1-9- مفاهیم اساسی تحقیق. 8

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

2-1- مقدمه 10

2-2- مهارتهای سیاسی. 10

2-2-1- تعاریف سیاست سازمانی. 13

2-2-2- حوزه رفتار سیاسی در سازمان. 15

2-2-3- رفتار سیاسی در سازمانها 16

2-2-4- ماهیت رفتار سیاسی. 16

2-2-5- ظرفیت سیاسی. 16

2-2-6- دلایل رفتار سیاسی. 17

2-2-7- عواملی كه در رفتار سیاسی نقش دارند 17

2-2-7-1- ویژگی‌های فردی. 17

2-2-7-2- عوامل سازمانی. 18

2-2-7-3- تسخیر احساسات.. 19

2-3- رفتار شهروندی. 20

2-3-1- تعاریف و مفاهیم رفتار شهروندی سازمانی. 21

2-3-2- انواع رفتار شهروندی در سازمان. 22

2-3-3- اهمیت رفتار شهروند سازمانی. 23

2-3-4- ابعاد (مولفه های) رفتار شهروند سازمانی. 24

2-3-5- عوامل موثر بر بروز رفتار شهروند سازمانی. 24

2-3-5-1- تعهد سازمانی. 25

2-3-5-2- رضایت شغلی. 26

2-3-5-3- رهبری تحول آفرین. 27

2-3-5-4- عدالت سازمانی. 28

2-3-5-5- حمایت سازمانی. 29

2-3-5-6- شخصیت.. 29

2-3-5-7- معنویت.. 29

2-3-5-8- جو سیاسی حاکم بر سازمان ها 30

2-3-5-9- نگرش.. 30

2-4- پیشینه تحقیق. 30

2-4-1- سابقه تحقیقات داخل کشور. 30

2-4-2- سابقه تحقیقات خارج از کشور. 31

فصل سوم: روش تحقیق

3-1- مقدمه 33

3-2- روش تحقیق. 33

3-2-1- تحقیق توصیفی. 34

3-2-2- تحقیق همبستگی. 34

3-2-3- تحقیق پیمایشی. 34

3-3- جامعه آماری. 34

3-4- نمونه آماری و روش نمونه گیری. 34

3-5- روش گردآوری اطلاعات.. 35

3-6- روایی و پایایی ابزار سنجش.. 36

3-6-1- روایی( اعتبار) پرسشنامه 36

3-6-2- پایایی (اعتماد) پرسشنامه 37

3-7- روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها 37

3-7-1- آزمون کولموگروف – اسمیرنوف (KS) 38

3-7-2- آزمون همبستگی. 38

فصل چهارم: یافته‌های تحقیق

4-1- مقدمه 39

4-2- آمار توصیفی. 40

4-2-1- جنسیت.. 40

4-2-2- سن. 41

4-2-3- تحصیلات.. 42

4-2-4- سابقه کار. 43

4-2-5- آمار توصیفی متغیرهای تحقیق. 44

4-3- تحلیل استنباطی. 44

4-3-1- آزمون فرضیه‌ها 45

4-3-1-1- آزمون فرضیه اصلی اول. 45

4-3-1-2- آزمون فرضیه اصلی دوم 46

4-3-1-3- آزمون فرضیه فرعی اول. 48

4-3-1-4- آزمون فرضیه فرعی دوم 48

4-3-1-5- آزمون فرضیه فرعی سوم 49

4-3-1-6- آزمون فرضیه فرعی چهارم 50

4-3-1-7- آزمون فرضیه فرعی پنجم 50

4-3-1-8- آزمون فرضیه فرعی ششم 51

4-3-1-9- آزمون فرضیه فرعی هفتم 52

4-3-1-10- آزمون فرضیه فرعی هشتم 52

فصل پنجم: نتیجه‌گیری

5-1- مقدمه 54

5-2- تفسیر نتایج یافته‌های تحقیق. 54

5-2-1- نتایج توصیفی تحقیق. 54

5-2-2- نتایج استنباطی تحقیق. 55

5-3- بحث و تفسیر. 57

5-4- پیشنهادات بر مبنای آزمون فرضیات تحقیق. 58

5-5- محدودیت‌های تحقیق. 59

5-6- پیشنهادات برای تحقیقات آتی. 59

منابع. 61

پیوست‌ها 64

چکیده انگلیسی. 72

 

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 21:18 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پایان نامه برنامه ریزی توسعه فضای مسکن نمونه موردی شهرستان پارس آباد مغان

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
حجم فایل21.15 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

برنامه ریزی توسعه فضای مسکن نمونه موردی شهرستان پارس آباد مغان

فهرست مطالب

فصل اول ( کلیات )

 

مقدمه.............................................................................................................................................2

آشنایی با مفاهیم پایه اوسعه برنامه ریزی مسکن شهری…….……………………………    3

شهر…... 3

برنامه ریزی شهری. 4

شهرسازی. 4

مدیریت شهری. 5

طرح ریزی شهری. 5

سیما و منظر شهر. 5

طراحی شهری. 6

طرح هادی شهری. 6

طرح جامع شهری. 7

طرح تفصیلی. 8

محدوده شهر. 9

منطقه بندی. 10

کاربری زمین. 10

سرانه های شهری. 10

فصل دوم ( تدوین چشم انداز )

تدوین چشم انداز...................................................................................................  13

روش تدوین چشم انداز. 14

بکارگیری روش ارگون در تدوین چشم انداز. 17

ارائه بیانیه دارایی‌های محلات بافت فرسوده پارس آباد 17

ارائه بیانیه نیازهای بافت فرسوده شهر پارس آباد 18

ارائه بیانیه تداوم تمایل بافت فرسوده پارس آباد 19

بیانیه نهایی چشم انداز. 20

اهداف کلان. 21

فصل سوم (راهبردها و سیاست های کلی)

راهبردها و سیاست های عمومی……………………………………..….…23

محله زیر نهر تراب  و بالادست.. 31

راهبرد 6- تقویت پیوندهای اقتصادی- اجتماعی با سایر محلات و سایر شهرها 32

راهبرد 7- جلوگیری از فرسایش خاک، ریزش و رانش زمین در محدوده های آسیب پذیر  33

سیاست 1- احداث پوشش گیاهی مناسب در محله بالادست نهرتراب.. 33

سیاست 1- افزایش آگاهی صاحبان اراضی کشاورزی و نظارت از سوی سازمان های مربوطه  33

زیرمحله محمد رضالو. 33

راهبرد 6- تقویت پیوندهای اقتصادی- اجتماعی با سایر محلات و سایر شهرها 34

سیاست 1- افزایش آگاهی صاحبان اراضی کشاورزی و نظارت از سوی سازمان های مربوطه  35

راهبرد 8- جلوگیری از فرسایش خاک، ریزش و رانش زمین در محدوده های آسیب پذیر  35

سیاست 1- احداث پوشش گیاهی مناسب در محله. 35

زیرمحله بیوک خانلو. 35

سیاست1- افزایش آگاهی صاحبان اراضی کشاورزی و نظارت از سوی سازمان های مربوطه  36

راهبرد 8- جلوگیری از فرسایش خاک، ریزش و رانش زمین در محدوده های آسیب پذیر  36

سیاست 1- احداث پوشش گیاهی مناسب در محله. 36

زیرمحله زیر کشتارگاه 37

راهبرد 6 - جلوگیری از فرسایش خاک، ریزش و رانش زمین در محدوده های آسیب پذیر  38

سیاست 1- افزایش آگاهی صاحبان اراضی کشاورزی و نظارت از سوی سازمان های مربوطه  38

زیرمحله پشت کارخانه پنبه. 38

زیرمحله پشت کودشیمیایی. 39

راهبرد 6- جلوگیری از فرسایش خاک، ریزش و رانش زمین در محدوده های آسیب پذیر  41

سیاست 1- احداث پوشش گیاهی مناسب در محله. 41

زیرمحله آزادی. 41

زیرمحله های مهتاب، عابدیان و میرهاشم……………………………………………  43

زیرمحله ایثارگران. 44

 

فصل چهارم ( ارائه پیشنهادات جهت برنامه ریزی فضای مسکن )

 

زیرمحله پشت بازارچه……………………………………………………………  47

ارائه پیشنهادات در خصوص محدوده بافت فرسوده…………………………………… 48

ارائه سازمان فضایی پیشنهادی بافت های فرسوده شهر پارس آباد………………………. 49

طراحی شبکه معابر پیشنهادی شهر پارس آباد………………………………………. 60

تراکم پذیری و نظام طبقات و توده گذاری در شهر پارس آباد…………………………. 74

تراکم پذیری شهر پارس آباد 74

نظام طبقات پیشنهادی بافت های فرسوده شهر پارس آباد 75

نظام توده گذاری  پیشنهادی بافت های فرسوده شهر پارس آباد 76

نظام تراکم ساختمانی پیشنهادی بافت های فرسوده شهر پارس آباد 76

فصل پنجم ( نتیجه گیری و پیشنهادات )

ارائه پیشنهادات و برنامه های بهسازی مسکن در بافت های فرسوده شهر پارس آباد……… 78

توسعه درونی شهر و جلوگیری از گسترش افقی آن. 79

بهبود کیفیت ساخت و ساز و پایداری ابنیه. 79

استاندارد سازی بافت مسکونی. 79

مؤلفه‌های جمعیتی و اجتماعی و اقتصادی تأثیرگذار بر حوزه سکونت و الگوی مسکن  80

ارائه یک مدل برای تخمین متـراژ بهینه مسکن از لحـاظ  مطابقت با توانایی اقتصـادی خانوارهای محلات هدف............................................................................................................................. 80

مؤلفه‌های جمعیتی و اجتماعی تأثیرگذار بر حوزه سکونت و الگوی مسکن…………….…..  84

برآورد تقاضای مسکن در افق طرح……………….………………………………..  87

پیش بینی جمعیت بافت های فرسوده شهر پارس آباد……….…………………………. 87

نتیجه گیری. 88

پیشبینی  و  برآورد جمعیت محلات در افق طرح (سال1400)…………. ……….……. 89

برآورد جمعیت‌پذیری محلات شهرستان پارس آباد  بر اساس شاخص های کالبدی…………  91

برنامه ریزی کاربری اراضی پیشنهادی شهر پارس آباد………………………………. 94

عوامل موثر در برنامه ریزی کاربری اراضی بافت های فرسوده شهر پارس آباد………… 94

منابع و ماخذ…………………………………………………………………..  97

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ پنجشنبه 14 دی 1396 ] [ 21:18 ] [ آریا برومندی ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 صفحه بعد

دیگر امکانات