دانلود تحقیق آدولف هيتلر

تحقیق-آدولف-هيتلر
تحقیق آدولف هيتلر
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 9
حجم فایل: 336 کیلوبایت
قیمت: 11000 تومان

دانلود تحقیق در مورد آدولف هيتلر،
در قالب word و در 9 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
آدولف هيتلر نامي است كه كمابيش نامش را شنيده ايم ودر مورد او حرف و حديثهاى بسيار زيادى زده شده و در آينده نيز زده خواهد شد.

مختصرى از زندگى او:
صد و چهارده سال پيش، دريك غروب بهارى در منطقه سرسبز باواريا (مرز ميان آلمان و اتريش)، آلويس و كلارا صاحب فرزندى شدند كه نامش را آدولف گذاشتند.

آلويس هيتلر كارمند اداره گمرك بود و به همين جهت دوست داشت كه پسرش نيز راه او را ادامه دهد وكارمند شود. از اين رو با آنكه درآن زمان در وضعيت مالى بدى قرار داشت پسرش را براى تحصيل به مدرسه فرستاد اما آدولف نمى خواست كارمند شود. او كارمند شدن را همتراز اسارت مى دانست و از اينكه بله قربان گوى كس ديگرى باشد متنفر بود. به همين جهت با آنكه پدرش سخت مخالف بود به هنر نقاشى روى آورد. ديرى نپاييد كه نخست پدر و سپس مادرش را از دست داد و او مجبور شد كه براى ادامه زندگى به تنهايى به وين، پايتخت بزرگ و ثروتمند آن زمان اروپا ، گام بگذارد. او در آنجا روزگار سختى را پشت سرگذاشت. در سال 1914 يعنى درست در سالى كه جنگ اول جهانى رخ داد به آلمان هجرت كرد و چون تعصبات ملى قويى داشت به جبهه اعزام شد و آن طور كه دوستانش مى گويند رشادتهاى زيادى از خود نشان داد تا آنجا كه به مدال صليب شجاعت كه تا آخر عمر با افتخار به گردن مى آويخت نائل گشت.

به سبب جراحت هاى جنگ در بيمارستان بسترى بود كه خبر شكست آلمان را به گوشش رساندند. اين تلخ ترين خبرى بود كه تا آن زمان شنيده بود و او را منقلب نمود.او سياستمداران را مسببين اصلى  اين شكست مى دانست و به همين جهت بود كه نسبت به حكومتى كه آنان بنام جمهورى وايمار تشكيل دادند هيچگاه خوشبين نبود.

پس از جنگ او در قسمت تبليغات ارتش به كار مشغول شد تا زماني كه وارد حزب كارگران آلمان گشت. اين همان حزبى است كه بعدها بنام حزب ناسيونال سوسياليسم آلمان بزرگترين حزب آلمان گرديد.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ جمعه 20 بهمن 1396 ] [ 14:09 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

دانلود تحقیق ارشمیدس

تحقیق-ارشمیدس
تحقیق ارشمیدس
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 7
حجم فایل: 10 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

دانلود تحقیق در مورد ارشمیدس،
در قالب word و در 7 صفحه، قابل ویرایش.




مقدمه تحقیق:           
ارشمیدس دانشمند و ریاضیدان یونانی در سال 212 قبل از میلاد در شهر سیراکوز یونان چشم به جهان گشود و در جوانی برای آموختن دانش به اسکندریه رفت. بیشتر دوران زندگیش را در زادگاهش گذرانید و با فرمانروای این شهر دوستی نزدیک داشت.

در اینجا سخن از معروف ترین استحمامی است که یک انسان در تاریخ بشریت انجام داده است در داستان ها چنین آمده است که بیش از 2000 سال پیش در شهر سیراکوز، پایتخت ایالت یونانی سیسیل آن زمان ارشمیدس مکانیکدان و ریاضیدان و مشاور دربار پادشاه یمرون یکی از معروف ترین کشف های خود را در خزینه حمام انجام داد. روزی که او در حمامی عمومی به داخل خزینه پا نهاد و در آن نشست و حین این کار بالا آمدن آب خزینه را مشاهده کرده، ناگهان فکری به مغزش خطور کرد. او بلافاصله لنگی را به دور خود پیچید و با این شکل و شمایل به سمت خانه روان شد و مرتب فریاد می زد یافتم یافتم، او چه چیزی را یافته بود؟ پادشاه به او ماموریت داده بود راز جواهر ساز خیانتکار در بار را کشف و او را رسوا کند. شاه هیرون بر کار جواهر ساز شک کرده بود و چنین می پنداشت که او بخشی از طلایی را که برای ساختن تاج شاهی به وی داده بود برای خود برداشته و باقی آن را با فلز نقره، که بسیار ارزانتر بود، مخلوط کرده و تاج را ساخته است. هر چند ارشمیدس می دانست که فلزات گوناگون وزن مخصوص متفاوت دارند ولی او تا آن لحظه این طور فکر می کرد که مجبور است تاج شاهی را ذوب کند، آن را به صورت شمش طلا قالب ریزی کند تا بتواند وزن آن را با شمش طلای نابی به همان اندازه مقایسه کند. اما در این روش تاج شاهی از بین می رفت. پس او مجبور بود راه دیگری برای این کار بیابد. در آن روز که در خزینه حمام نشسته بود، دید که آب خزینه بالاتر آمد و بلافاصله تشخیص داد که بدن او میزان معینی از آب را در خزینه حمام پس زده و جا به جا کرده است.  

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ جمعه 20 بهمن 1396 ] [ 14:09 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

دانلود تحقیق افلاطون که بود

تحقیق-افلاطون-که-بود
تحقیق افلاطون که بود
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 12
حجم فایل: 10 کیلوبایت
قیمت: 11000 تومان

دانلود تحقیق با موضوع افلاطون که بود،
در قالب word و در 12 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
افلاطون‌ كيست‌؟
براي‌ بزرگواري‌ و بلندي‌ مقام‌ افلاطون‌ همين‌ بس‌ كه‌ مؤسس‌ حكمت‌ الهي‌ است‌ و استاد فلسفه‌ نظري‌ و رهبر رموز منطق‌ و خطابه‌، آموزگار اخلاق  و سياست‌، نمايندة‌ حقيقت‌ عشق‌ وهادي‌ عقل‌ به‌ سوي‌ ادراك‌ مجردات‌، معرف‌ سقراط‌ و مربي‌ ارسطو.

او نخستين‌ فيلسوف‌ و متفكر دنياي‌ باستان‌ بود كه‌ با روشي‌ مشخص‌ در موضوع‌ سياست‌ مي‌نوشت‌. كتاب هاي‌ افلاطون‌ دردست‌ همة‌ حكما و ادبا هست‌ و دائماً موضوع‌ بحث‌ و تحقيق‌ است‌ و همه‌ متفق‌ اند كه‌ افلاطون‌ از بزرگ ترين‌ حكماي‌ يونان‌، بلكه‌ بزرگ ترين‌ فلاسفه‌ عهد قديم‌ و شايدگذشته‌ از انبياء و اولياء ارجمندترين‌ دانشمندي‌ است‌ كه‌ عالم‌ انسانيت‌ به‌ وجود آورده‌ است‌.

 
زندگي‌ افلاطون‌:
افلاطون‌ در سال‌ 428 پيش‌ از ميلاد در آتن‌ متولد شد. اسمش‌ را آريستو كلس‌ نهادند، به‌معني‌ نامدار و بهترين‌ ولي‌ افلاطون‌ لقب‌ گرفت‌ به‌ معني‌ وسيع‌. آتن‌ در زمان‌ ولادت‌ او هنوز نيرومندترين‌ و ثروتمندترين‌ دولت‌ شهر يونان‌ به‌ حساب‌ مي‌آمد و به‌ خاطر اهميت‌ فرهنگي‌ اش‌، متفكران‌ يونان‌ را از جنوب‌ ايتاليا (در غرب‌) تا سواحل‌ آسياي‌ صغير (در شرق ) به‌ خود جلب‌ كرده‌ بود. در حدود 18 سالگي‌ به‌ سقراط‌ برخورد و ده‌ سال‌ در خدمت‌ او به‌ سر برد و بعد از مرگ‌ سقراط‌، جهانگردي‌ نموده‌ و به‌ تعليم‌ حكمت‌ پرداخت‌. در بيرون‌ شهر آتن‌ باغي‌ داشت‌ كه‌ وقف‌ علم‌ و معرفت‌ نمود. مريدانش‌ براي‌ درك‌ فيض‌ تعليم‌ و اشتغال‌ به‌ علم‌ و حكمت‌ آن جا گرد مي‌ آمدند و چون‌ آن‌ محل‌ آكادميا نام‌ داشت‌. فلسفه‌ افلاطون‌ معروف‌ به‌ حكمت‌ آكادمي‌ شده‌ و امروزه‌ هم‌ مراكز علمي‌ و ادبي‌ را در اروپا آكادمي‌ مي‌گويند. بر سر در باغ‌ نوشته‌ بود، هركس‌ هندسه‌ نمي‌داند وارد نشود. هشتصد سال‌ اين‌ مركز علمي‌ داير بود تا اين كه‌ يكي‌ ازامپراطوري اي‌ روم‌ به‌ خاطر مخالفتي‌ كه‌ با فلاسفه‌ پيدا كرد، آكادمي‌ را تعطيل‌ كرد.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ جمعه 20 بهمن 1396 ] [ 14:08 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

دانلود تحقیق آگوستين

تحقیق-آگوستين
تحقیق آگوستين
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 24
حجم فایل: 25 کیلوبایت
قیمت: 11000 تومان

دانلود تحقیق در مورد آگوستين،
در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
اگوستين درشهر تاگاست (Tagaste) در الجزاير در سال 354 ميلادي به دنيا آمد. مادر او مونيكا مسيحي و پدر او پاتريكيوس مشرك بود. آموزش وي نخست در تاگاست (Tagaste) و آنگاه در مادورا (Madaura) و سپس در كارتاژ، در فنون ادبي بود. در بحبوحة جواني به كارتاژ رفت و در آن جا به گفتة وي، تحت تأثير غرور و شهوت جواني از دين مسيحيت كه مادر وي به او القاء كرده بود، بيگانه شد. در هيجده سالگي بر اثر مطالعة رسالة معروف كيكرو به نام موعظه (Hortentius)، در طلب حقيقت و جستجوي فرزانگي برآمد، ولي آن را در مسيحيت نيافت و تورا ، حس حقيقت طلبي وي را ارضا نمي كرد و تعاليم یهودی- مسيحي كه بر طبق آن خداوند عالم را از عدم خلق كرده است، در نظر او مقبول نيفتاد. زيرا خدا را فاعل اعمال شر مي دانست و مسألة شر از جمله مسائلي بود كه فكر وي را به خود مشغول ساخته بود. چگونه خداوند كه خير مطلق است، مي تواند فاعل شر در عالم باشد. همين مسألة وجود شر در عالم باعث شد كه دين مانويت را كه طبق آن دو مبدأ خير و شر درعالم وجود دارد، بپذيرد. ثنويت ماني چنين تعليم مي داد كه مبدأ خير و نور در عالم از مبدأ شر، يعني ماده و ظلمت است.

در سال 383 ميلادي، آگوستين كه معلم ادبيات در شهر كارتاژ بود، آفريقا را ترك گفت و به شهر رم رفت و سپس سمت استادي كرسي خطابه در ميلان را پذيرفت. در اين زمان ايمان او به مانويت متزلزل گشت، ولي تمايل وي به شكاکيت آكادمي ميانه بيشتر از مسيحيت بود. اما مطالعة برخي از «رسائل افلاطوني» با ترجمة لاتيني ويكتور رينوس (Victor rinus) او را بيشتر به تعاليم مسيحيت راغب كرد. تعاليم نو افلاطوني او را از دو حقيقت آگاه ساخت، نخست آن كه وجود عالم روحاني امكان دارد و در واقع امري متقين است. دوم آن كه وجود شر در عالم با نظرية خلق عالم، قابل توفيق است: زيرا بنا به تعاليم افلوطين، شر امري وجودي و متحصل نيست، بلكه امري عدمي است. قول به عدمي بودن شر به اين معني نيست كه شر وجود ندارد، بلكه به اين معني است كه شر عدم يكي از كمالات وجودي است. مثلاً كوري شري است طبيعي ولي امري متحصل نيست بلكه عبارت از عدم كمال بينائي است. به همين نحو، شر اخلاقي عبارت است عدم و نقصان و خطاي اراده است. در عين حال امور عدمي چون جهل و تاريكي (كه عدم نور است)، اموري متحصل نيست كه مخلوق خداوند باشد.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ جمعه 20 بهمن 1396 ] [ 14:08 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

دانلود تحقیق ويتگنشتاين

تحقیق-ويتگنشتاين
تحقیق ويتگنشتاين
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 174
حجم فایل: 166 کیلوبایت
قیمت: 18000 تومان

دانلود تحقیق در مورد ويتگنشتاين،
در قالب word و در 174 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
لودويك ويتگنشتاين يكي از مهمترين فيلسوفان تحليلي قرن بيستم است كه بواسطه دو اثر مهم فلسفي‌اش- رساله منطقي- فلسفي و پژوهشهاي فلسفي- مسير و جهت فلسفه تحليلي را تحت تأثير قرار داد.  او را بايد نقطه عطفي در تاريخ تفكر فلسفي و همچنين هم تراز فلاسفه‌اي چون دكارت، كانت، هايدگر و . . . به حساب آورد كه انقلاب و چرخش زباني را ايجاد كرده است. در طول تاريخ تفكر فلسفي مي‌توان كساني را مشاهده كرد كه آغازگر يك انقلاب و تحول فكري بوده اند. شايد بتوان گفت سوفسطائيان اولين انقلابيون تاريخ فلسفي هستند. كه موضوع پژوهش فلسفي را از عالم و طبيعت به پژوهش درباره خودشان تغيير دارند و يا مي‌توان به كانت اشاره كرد كه با آراء و عقايد خود توجه متفكران را از متعلق شناسايي به سوي فاعل شناسايي و تواناييها و محدوديتهاي ذهن آن معطوف ساخت تغيير و تحول مهم و قابل ملاحظة ديگر توسط هايدگر ايجاد مي‌شود، فلسفه كه از زمان دكارت همواره دل مشغول اين سؤال بوده است كه دانش چيست و به چه چيزي ممكن است شناخت پيدا كنيم؟ با ظهور هايدگر ديگر اين سؤالات محور دل مشغولي‌هاي فلسفه قرار نمي‌گيرد و در عوض به مسأله مهم و اساسي «هتسي يا بودن» پرداخته مي‌شود. به طور كلي مي‌توان گفت كه در هر دوره، مسئله‌اي در محور و مركز توجه قرار گرفته است گاه طبيعت و عالم هستي، گاه انسان و ذهن او و تواناييها و محدوديتهاي آن و گاه خود  هستي و وجود مطرح بوده‌اند. اما آنچه كه در فلسفه ويتگنشتاين به عنوان مسئله محوري فلسفه وي مطرح است مسئله زبان است و او را بايد از اين جهت نقطه عطفي در تاريخ فلسفه دانست كه آراء و عقايدش نقطه عزيمت تأمل فلسفي از بررسي و تحليل «ماهيت شناخت و مفاهيم ذهن آدمي» به سوي تحليل «زبان» است. اين تحليل زباني را مي‌توان در آراي فلاسفة تحليل زباني معاصر مشاهده كرد فلاسفه‌اي چون راسل- كارناپ، آير، رايل و . . . . سعي كردند تا مباحث فلسفي را در مقوله مباحث زبان شناختي جاي دهند اما ذكر يك نكته بسيار حائز اهميت است: مراد ويتگنشتاين از تحليل زباني چيست آيا او به دنبال همان تحليل مورد نظر تجربه گرايان كلاسيك است كه تصورات و ايده‌ها را تجزيه و تحليل مي‌كردند تا به انطباعات حسي آنها برسند و يا اينكه تحليل مورد نظر او همان تحليل كانتي است كه تحليل مفاهيم و كليات ذهني بود. در حقيقت تحليل زباني مورد نظر او نه همچون تجربه گرايان كلاسيك تحليل تصورات و ايده‌ها است و نه تحليل مفاهيم و كليات ذهني. بلكه مراد وي از تحليل، تحليل گزاره‌ها است . زيرا به نظر ويتگشتاين گزاره‌هاي زبان ما يك ساخت و صورت منطقي دارند كه در اغلب جملات اين صورت در وارء صورت دستوري ظاهري پنهان گشته است و همين عدم وضوح و ابهام صورت منطقي سبب فهم غلط و كاربرد نادرست زبان شده است و مسائل و نظريات فلسفي كثيري را به بار آورده است به همين خاطر ما بايد به تحليل زبان به منظور كشف اين صورت منطقي بپردازيم تا از ايجاد مسائل فلسفي اجتناب كنيم.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ جمعه 20 بهمن 1396 ] [ 14:08 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

دانلود تحقیق مكتب تربيتي امام خميني (ره)

تحقیق-مكتب-تربيتي-امام-خميني-(ره)
تحقیق مكتب تربيتي امام خميني (ره)
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 50
حجم فایل: 33 کیلوبایت
قیمت: 11000 تومان

دانلود تحقیق در مورد مكتب تربيتي امام خميني (ره)،
در قالب word و در 50 صفحه، قابل ویرایش.




مقدمه تحقیق:
هر يك از مكاتب تربيتي، بر نگرشي خاص از هستي و انسان مبتني هستند و وجوه امتياز هر يك از اين مكاتب را بايد در تفاوت نگرش آن ها به هستي و انسان جستجو كرد. با رجوع به انديشه هايي كه با عنوان مكتب تربيتي در روزگاري شهرت داشته اند، اهميت و جايگاه ديدگاه هاي هستي شناختي و انسان شناختي نمايان مي شود. در سايه آگاهي از ديدگاه مبنايي اين مكاتب، درمي يابيم كه داوري اديان الهي به ويژه اسلام درباره انسان منشأ وجود تفاوت هايي در مكتب هاي تربيتي ديني نسبت به ديگر مكاتب بشري است. دانشمندان مسلمان، اعم از فيلسوفان و عارفان و متكلمان و اخلاقيون، در مواضع گوناگوني آراي خويش درباره هستي و انسان را ابزار داشته اند و همواره به سبب ايمان به اسلام كوشيده اند كه در نظريات خود از تعارض با آموزه هاي قرآني و روايي بپرهيزند.

اين انديشمندان،‌ در عين پويش و كوشش عقلاني براي دستيابي به آرايي استوار، از منبع وحي و متون ديني نيز الهام گرفته اند و بي شك، تعاليم ديني در بنيان و پيكره نظام انديشه ايشان جايگاهي اساسي داشته است.

در ميان ديدگاه هاي عالمان مسلمان مي توان آرايي كم و بيش مشابه و حتي يكسان را درباره جهان و انسان سراغ گرفت. مبدأ اين شباهت و هماهنگي، تفكر ديني و تأثير پذيري قرآني ايشان است. البته گاه آرايي متفاوت و تصاويري به كلي ناهمسان از هستي و انسان نيز در ميان اين آراء ديده مي شود. نكته شايان توجه اين است كه اگر به تصويري كلي و جامع از نظام هاي فكري رايج ميان عالمان مسلمان نظر كنيم، درخواهيم يافت كه بسياري از امور مشابه در حقيقت تفاوتي بنيادين با يكديگر دارند. اين تفاوت تا بدان جاست كه حتي توحيد- يعني سنگ بناي دين و دين باوري- نيز در نزد ايشان تفسيري واحد ندارد، اگر چه همه موحدند. توحيد يك عارف با توحيد يك متكلم تفاوت بسيار دارد و حتي توحيد فيلسوفان نيز با هم يكي نيست. فلاسفه مشايي و حكيمان متأله، به خدا و انسان و جهان يكسان نمي نگرند. اين نكته درخور توجه، ما را به يك روش در شناخت آرا و تفكرات رهنمون مي سازد و آن نگاهي جامع به نظريات انديشمندان مختلف است.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ جمعه 20 بهمن 1396 ] [ 14:08 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

دانلود تحقیق كتاب سوزي ايران و مصر

تحقیق-كتاب-سوزي-ايران-و-مصر
تحقیق كتاب سوزي ايران و مصر
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 14
حجم فایل: 12 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

دانلود تحقیق در مورد كتاب سوزي ايران و مصر،
در قالب word و در 14 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
از جمله مسايل لازم است روابط اسلام و ايران مطرح شود، مسأله كتاب سوزي در ايران به وسيله مسلمين فاتح ايران است. در حدود نيم قرن است كه بطور جدي روي اين مسئله تبليغ مي شود.

اگر اين حادثه، واقعيت تاريخي داشته باشد و مسلمين كتابخانه يا كتابخانه هاي ايران يا مصر را به آتش كشيده باشند. جاي اين است كه گفته شود اسلام ماهيتي ويرانگر داشته، نه سازنده،‌ حداقل بايد گفته شود كه اسلام هرچند سازنده تمدن فرهنگي بوده است، اما ويرانگر تمدن ها و فرهنگ هايي نيز بوده است. پس در برابر خدماتي كه به ايران كرده زيان هايي نيز وارد كرده است و اگر در نظري «موهبت» بوده از نظر ديگر «فاجعه» بوده است.

چند سال پيش يك شماره نو مجله «تندرست» كه صرفاً يك مجله پزشكي است، به دستم رسيد. در آن جا خلاصه سخن راني يكي از پزشكان بنام ايران در يكي از دانشگاه هاي غرب درج شده بود. در آن سخن راني پس از آنكه به مضمون اشعار معروف سعدي «بني آدم اعضاي يكديگرند» به سخنان خود چنين ادامه داده بود:

يونان قديم مهد تمدن بوده است. فلاسفه و دانشمندان بزرگ مانند سقراط و ... داشته، ولي آن چه بتوان به دانشگاه امروزي تشبيه كرد، در واقع همان است كه خسرو پادشاه ساساني تأسيس كرد و در شوش پايتخت ايران آن روز دارالعلم بزرگي به نام گندي شاپور. اين دانشگاه سال ها دوام داشت تا اين كه در زمان حمله اعراب به ايران مانند ساير مؤسسات ما از ميان رفت و با آن كه دين مقدس اسلام صراحتاً تأكيد كرده است كه علم را،‌ حتي اگر در چين باشد، بايد به دست آورد، فاتحين عرب برخلاف دستور صريح پيامبر اسلام حتي كتابخانه ملي ايران را آتش زدند و تمام تأسيسات علمي ما را بر باد دادند و از آن تاريخ تا مدت دو قرن ايران تحت نفوذ اعراب باقي ماند. (جمله تندرست، سال 24 ، شماره 2)

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ جمعه 20 بهمن 1396 ] [ 14:07 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

دانلود تحقیق روابط خارجي ايران در زمان نادر شاه

تحقیق-روابط-خارجي-ايران-در-زمان-نادر-شاه
تحقیق روابط خارجي ايران در زمان نادر شاه
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 48
حجم فایل: 33 کیلوبایت
قیمت: 11000 تومان

دانلود تحقیق با موضوع روابط خارجي ايران در زمان نادر شاه،
در قالب word و در 48 صفحه، قابل ویرایش.




مقدمه تحقیق:
بعد از نادر شاه، روابط خارجي ايران از توسعه‌اي كه در زمان  او پيدا كرده بود، كاسته شد و محدود به مسائل مربوط به سرحدات عثماني و نمايندگي هاي تجارتي دول اروپايي در خليج فارس گرديد.

در مدت 22 سال حكمراني كريم خان زند (1757-1779)، مردم از يك دورة ‌صلح و آرامش برخوردار شدند و توانستند خرابي هايي كه در اثر جنگ هاي داخلي به وجود آمده بود تا حدودي ترميم كنند و در اين دوران دوباره پاي اروپائي ها به ايران باز شد. زيرا قبل از آن بر اثر حمله افغانه ا و اغتشاشات داخلي نمايندگي‌ هاي تجاري اروپايي در ايران تعطيل شده بود. 

به طور كلي در مناسبات سياسي خارجي كريم خان زند به دو دسته از كشورها بر مي‌خوريم:
1- كشورهاي همسايه مانند عثماني و روسيه و تا حدودي هندوستان.
2- كشورهاي اروپايي.

دستة اول كشورهايي هستند كه ارتباط آن ها با دولت مركزي ايران به دليل سوابقشان از زمان صفويه بيشتر جنبة سياسي داشت تا تجاري و بازرگاني و در دسته دوم كشورهاي هلند، انگليس و فرانسه قرار دارند كه انگيزة اصلي ارتباط آن ها با ايران كسب سود و منفعت از طريق ايجاد دفاتر بازرگاني در بنادر خليج فارس بود، چه آن ها ايران را كشوري سودآور مي‌دانستند.

اين كشورها با توجه به اين كه مي‌خواستند در روابط خود با ايران با امپراطوري وسيع و گسترده عثماني رقابت نمايند و به نوعي موازنة قوا دست يابند تا براي گسترش روابط خود با ايران عملاً باعث تضعيف و يا محدوديت قدرت رو به گسترش عثماني را موجب شوند.

سياست خارجي كريم خان زند در ارتباط با دسته اول گاهي به مصالحه و گاهي به جنگ و درگيري- به جز هندوستان- انجاميد. در رابطه با كشورهاي اروپايي وكيل ابتدا سعي كرد با توجه به ضعف مفرط نيروي دريايي خود كمك و پشتيباني آن ها را در سركوبي مير مهنا كه سواحل و بنادر جنوبي ايران و راه هاي آبي خليج فارس را ناامن كرده بود، به دست بياورد تا جايي كه حتي در رابطه با مزاحمت هاي اعراب بين كعب به رهبري شيخ سليمان تعهد كرد، خسارت وارده به كشتي هاي انگليسي كمپاني هند شرقي را جبران كند، ولي وقتي دورويي و ضعف پشتيباني آن ها را از طرح هاي خود مشاهده كرد، دست به اقدامات ديگري زد كه به آن پرداخته مي‌شود.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ جمعه 20 بهمن 1396 ] [ 14:07 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

دانلود تحقیق اگر هدف تربیت است، تنبیه بدنی چرا؟

تحقیق-اگر-هدف-تربیت-است-تنبیه-بدنی-چرا؟
تحقیق اگر هدف تربیت است، تنبیه بدنی چرا؟
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 47
حجم فایل: 36 کیلوبایت
قیمت: 11000 تومان

دانلود تحقیق با موضوع اگر هدف تربیت است، تنبیه بدنی چرا؟،
در قالب word و در 47 صفحه، قابل ویرایش.




مقدمه تحقیق:
یكي از نهادهاي مهم اجتماعي، نهاد آموزش و پرورش است كه مسئوليت مهمي را در تربيت كودكان، نوجوانان، جوانان بر عهده دارد.

امروزه آموزش و پرورش بيشتر به شكل رسمي و شهري و سازمان يافته در سطحي گسترده جريان داشته و ارتباطي تنگاتنگ با رشد اخلاقي، فرهنگي، اجتماعي، توسعه علمي، صنعتي و اقتصادي دارد. نگاه گسترده به نقش آموزش و پرورش به عنوان عاملي موثر در فعليت بخشيدن به امكانات بالقوه و ذاتي افراد، انتقال اندوخته تجارب گذشتگان، ارائه ارزش هاي مطلوب، افزايش معلومات و ايجاد مهارتهاي لازم در اجزاء براي زندگي و بالاخره تسهيل سير حركت وجودي آدمي به سوي كمال و قرب الي‌الله، اهميت امروزه اين نهاد اجتماعي را بيش از پيش نشان مي‌دهد.

و كل نظام آموزش و پرورش، در حقيقت نظامي است تربيتي كه امروزه روي فرد انساني پياده مي‌شود و اين انسان با صفات و ويژگي هاي متعدد و متنوعي كه دارد، موجودي بسيار پيچيده و استثنايي است كه تربيت و هدايت وي بدون شناخت دقيق اين صفات به درستي و آساني مقدور نخواهد بود.

شناخت، تنها از راه مطالعه چند كتاب با چند مورد خاص پيدا نمي‌شود، بلكه به ممارست و عمل نياز دارد. و تربيت (آموزش و پرورش) با كوشش براي تغيير رفتار فرد، هنگامي و در صورتي موفقيت‌آميز خواهد بود كه مربي، اعم از مادر و پدر و معلم موضوع تربيت را درك كند و او را انساني بارآورد كه لازمه يك جامعه ايده‌آل باشد.

انسان شدن يا به خصايص انسانيت دست يافتن و آراسته شدن جز از راه «تربيت سالم» امكان ندارد. تربيتي كه به كليت رفتار انسان توجه دارد و بهره‌مندي از زندگي سالم را هدف عمده خود تلقي مي‌كند. تربيتي كه امروز انسان را فداي آينده نمي‌كند بدون اين كه از آينده او ارزش حياتي آن غافل باشد.

البته نبايد از نظر دور داشت كه نهاد آموزش و پرورش از نظر تربيتي پس از خانواده قرار دارد. هم چنان كه از ديدگاه هاي متفاوت و مستند علوم زيستي- تربيتي از جمله روانشناسي، تربيت اوليه كودك و خودآدمي در محيط خانواده پايه‌ريزي مي‌شود كه بعد از آن طبعاً وارد خانه دوم يعني مدرسه شده و بعد به اجتماعي بزرگ تر از هر دو اجتماع قبلي به نام جامعه قدم مي‌گذارد.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ جمعه 20 بهمن 1396 ] [ 14:07 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

دانلود تحقیق مشخصات و ويژگيهاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي سكونت گاه هاي خودرو

تحقیق-مشخصات-و-ويژگيهاي-فرهنگي-اجتماعي-و-اقتصادي-سكونت-گاه-هاي-خودرو
تحقیق مشخصات و ويژگيهاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي سكونت گاه هاي خودرو
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 53
حجم فایل: 237 کیلوبایت
قیمت: 11000 تومان

دانلود تحقیق در مورد مشخصات و ويژگي هاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي سكونت گاه هاي خودرو،
در قالب word و در 53 صفحه، قابل ویرایش.




بخشی از متن تحقیق:
بر خلاف ديدگاه ها و نظريات اوليه كه سكونت گاه هاي حاشيه اي را مظهر فساد، جرم و جنايت، قانون گريزان، فراريان و اقشار حاشيه اي مي دانستند و ويژگي هاي منفي موجود در اين سكونت گاه ها را تعميم مي دادند، ديدگاه هاي اخير اساساً ضمن تأييد وجود زمينه ها و بسترهاي آسيب هاي اجتماعي و رواني در آن ها، اين سكونت گاه هاي را در عين حال مخزن مهارت ها و انگيزه هاي فردي براي تأمين سرپناه و ارتقاء كيفيت سكونت، داراي همبستگي بالا و پيوندهاي محكم اجتماعي و امثال آن معرفي مي كنند.
در حالي كه برخي از پژوهش ها و نگرش هاي پيشين و برخي از نظريات معاصر بر مشخصه هايي چون عدم هضم در متن نظام سرمايه داري ‌(حساميان، 1358 و سينجر 1358)، فاقد تربيت صحيح اجتماعي و فرهنگ شهري (سوداگر 1369)، تسلط فرهنگ فقر و جدايي گزيني توده اي روستايي از شهري و مكان زيست مجرمان، فراريان و قانون گريزان (شكويي 1354 و دلير 1370)، اتكاء بر جمعيت و فرهنگ روستايي (Bettison 1958, Lindern 1982, Kunjor 1986) و يا حتي فقدان پيوندهاي اجتماعي، پراكندگي و پس افتادگي از زندگي اجتماعي و روند همگوني با آن… (خاتم 1374) تأكيد دارند. پژوهشهاي دو دهها اخير ويژگيهاي متفاوتي را از وضعيت اجتماعي و فرهنگي اين سكونتگاهها ارائه مي دهند: جانيس پرلمن از نخستين كساني است كه با كشيدن خط بطلان بر «افسانه هاي حاشيه نشيني» بر مشخصه هاي مثبت و بهنجار سكونتگاههاي بي ضابطه تأكيد و درصدد رفع سوء تفاهم ها در رابطه با آن ها برآمد؛ پرلمن مي نويسد:
در حاليكه پژوهشهاي دهه 60 و 70 مهاجرين حومه نشين را توده هايي بي ريشه، رانده شدگان از سرزمين، غريبه هاي شهري، بي خانمانها، دوره گردها و واماندگان از تطبيق بازندگي مدرن شهري توصيف كرده اند، پژوهشهاي دو دهه اخير به نتايج معكوسي رسيده اند كه بيش از مهاجرين روستايي، شهروندان كلانشهرها تمايل به حاشيه نشيني داشته اند: آنها اشاره مي دهند كه:
از نظر اجتماعي اين مجموعه ها به خوبي سازمان يافته، هم بسته بوده و نهادي خاص خود را دارند. از نظر فرهنگي آنها شديداً خوشبين بوده و به دنبال تحصيلات بهتر و بيشتر براي فرزندان و ارتقاء وضع سكونتي خود هستند؛ از نظر اقتصادي آنها سخت كار مي كنند و سهم خود را از توليد مصرف مي كنند. آنها نه تنها خانه هاي خود را مي سازند بلكه كل جامعه خود را بنا مي كنند و زير ساخت هاي شهري خود را مي سازند؛ آنها به جنبه هايي از سياست كه ارتباط بيشتر و مستقيم تري با زندگيشان دارد آگاه بوده و با آن در مي آميزند و نيز به تغيير پارامترهايي كه مرتبط با آنهاست سريعاً پاسخ داده و عموماً از وضعيت آسيب پذير خود آگاه هستند.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
[ جمعه 20 بهمن 1396 ] [ 14:07 ] [ آریا برومندی ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 صفحه بعد

دیگر امکانات