جو سازمانی (رشته مدیریت) (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات85
حجم فایل107 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 جو سازمانی (رشته مدیریت)

 

چكیده پایان نامه

این تحقیق با عنوان ‹‹ بررسی مقایسه ای جو سازمانی دانشكده های ادبیات وعلوم انسانی دانشگاه .......... درسال تحصیلی ....... ›› به بررسی جوهای حاكم بر دو دانشكده مذكور براساس انواع جوهای پیشنهادی هالپین وكرافت می پردازد كه عبارتند از: جو باز، خودگردان، كنترل شده، دوستانه، پدرانه وبسته ودارای ابعاد هشتگانه : روحیه، صمیمیت، بازدارندگی، عدم تعهد شغلی، نفوذ، مراعات، تأكید برتولید وفاصله گیری است.

دراین پژوهش هشت سوال براساس ابعاد هشتگانه جو پیشنهادی هالپین وكرافت مطرح گردیدكه درنهایت فرضیات 1و2و3و5 رد نمی شوند وفرضیات 4و6و7و8 رد می شوند.

دراین سوألات به ترتیب مطرح شده بود:

سوأل 1- آیا روحیه سازمانی دردانشكده ادبیات نسبت به علوم بالاتر است؟

سوأل 2- آیا صمیمیت سازمانی دردانشكده ادبیات نسبت به علوم بالاتر است؟

سوأل 3- آیا بازدارندگی سازمانی دردانشكده ادبیات نسبت به علوم پایین تراست؟

سوأل 4- آیا عدم تعهد شغلی دردانشكده ادبیات نسبت به علوم پایین تر است؟

سوأل 5- آیا مراعات  دردانشكده ادبیات نسبت به علوم بالاتر است؟

سوأل 6- آیا نفوذ دردانشكده ادبیات نسبت به علوم بالاتر است؟

سوأل 7- آیا تأكید برتولید دردانشكده ادبیات نسبت به علوم پایین تر است؟

سوأل 8- آیا فاصله گیری دردانشكده ادبیات نسبت به علوم پایین تر است؟

درنهایت محققین پس از بررسی داده های بدست آمده به این نتیجه گیری می رسند كه هیچ كدام از دو دانشكده بطور مطلق دریكی از انواع جوهای پیشنهادی هالپین وكرافت قرار نمی گیرند اما محققین حدوداً مشخص می سازند كه دانشكده ادبیات دارای جوی دوستانه ودانشكده علوم جوی مابین باز، دوستانه وپدرانه دارد.

 

 فهرست مطالب


عنوان                                                                                                                   صفحه

فصل اول : كلیات

- مقدمه                                                                                                                    2

- بیان مسأله                                                                                                              3

- اهمیت تحقیق                                                                                                           4

- فرضیه های پژوهش                                                                                                    5

- تعاریف عملیاتی                                                                                                         6

فصل دوم: مروری برادبیات پیشینه تحقیق

- مقدمه                                                                                                       

1- بخش اول: ادبیات ومعانی نظری                                                                                   10

- تعاریف جو سازمانی                                                                                                   11

- انواع جو سازمانی                                                                                                      15

2- بخش دوم: پیشینه پژوهش                                                                                        21

- پژوهش های خارجی                                                                                                 21

- پژوهش های داخلی                                                                                                  21

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

-  نوع تحقیق                                                                                                             24

- جامعه آماری                                                                                                           24

- نمونه آماری                                                                                                             24

- نحوه جمع آوری داده ها وكسب اطلاعات                                                                         25

- ابزار اندازه گیری                                                                                                       25

- روایی وپایانی ابزار اندازه گیری                                                                                      25

- روش نمره گذاری پرسشنامه یافته های مربوط به آن                                                           27

فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها

- مقدمه                                                                                                                  29

- تجزیه وتحلیل توصیفی                                                                                                30

فصل پنجم: خلاصه ونتیجه گیری داده ها

- مقدمه                                                                                                                  63

- خلاصه ونتیجه گیری                                                                                                  77

- پیشنهادها                                                                                                             78

- محدودیت ها                                                                                                           78

- منابع ومآخذ                                                                                                            80

 ضمائم: پرسشنامه توصیف جو سازمانی                                                                   82

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ شنبه 25 آذر 1396 ] [ 8:43 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

متالوگرافی و كاربرد آن (مواد و متالوژی)

دسته بندیمواد و متالوژی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات31
حجم فایل48 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

متالوگرافی و كاربرد آن


 

متالوگرافی، شاخه ای از علم متالوژی است كه شامل آماده سازی و مطالعه سطحئ یك نمونه فلزی می‌باشد. در این بررسی و مطالعه، كه با استفاده از ابزاری بنام میكروسكوپ صورت می‌گیرد، اطلاعاتی راجع به ساختار درونی قطعات فلزی بدست می‌آید.

بطور كلی، مطالعات ساختاری فلزات و آلیاژها، در زیر میكروسكوپ در دو مقیاس به شرح زیر انجام می‌گردد:

1) بررسی و مطالعه ماكروسكوپی

Macroscopic Examination

2) بررسی و مطالعه میكروسكوپی

Microscopic Examination

 

مطالعات ماكروسكوپی ساختار فلزات و آلیاژها

در این نوع برسی، ساختار فلزات د رزیر میكروسكوپ و با بزرگنمایی كم (تا حدود 10 برابر) مورد مطالعه قرار می‌گیرد. این امر موجب می‌شود تا بر روی سطح وسیعی از نمونه مورد آزمایش یك مطالعه اجمالی انجام می‌شود و اغلب نیز اطلاعات اولیه ای راجع به كیفیت قطعه، یعنی یكپارچگی فلز و ساختار آن، انجماد و كیفیت عملیات نهایی(ریخته گری، كار مكانیكی، جوشكاری و...)بدست آید.

بدلیل پایین بودن بزرگنمایی، بررسیهای ماكروسكوپی در تحقیقات فلزات، بیشتر در مراحل ابتدایی و اولیه بكار گرفته می‌شوند و مطالعات دقیق تر و نهایی، دیگر در این مقیاس قابل بررسی نمی باشند.

مطالعه ساختارهای ماكروسكوپی، می‌تواند هم‌بطور مستقیم بر روی سطح فلز(به عنوان مثال بر روی سطح قطعات ریخته گری یا قطعات آهنگری شده) صورت می‌گیرد و هم‌بر روی مقاطع شكست و نیز بعد از انجام عملیات سطحی ویژه بر روی سطح قطعه انجام می‌شود. در زیر بطور خلاصه، به موارد كاربرد متالوگرافی در بررسی های ماكروسكوپی ساختار فلزات و آلیاژها اشاره می‌گردد:

 

فهرست مطالب:

 

متالوگرافی و كاربرد آن.. 1

مطالعات ماكروسكوپی ساختار فلزات و آلیاژها 1

مطالعات میكروسكوپی ساختار فلزات و آلیاژها 3

وسایل و تجهیزات مورد استفاده در متالوگرافی.. 5

میكروسكوپ نوری، میكروسكوپ الكترونی.. 5

میكروسكوپ نوری.. 5

میكروسكوپ الكترونی.. 6

دستگاه پولیش(صیقل كاری) 7

عملیات آماده سازی و تهیه یك مقطع متالوگرافی.. 8

نمونه برداری  Specimen Selection. 9

قالبگیری(سوار كردن) نمونه‌ها Mounting. 10

سمباده زنی(سمباده كاری) نمونه‌ها Grinding. 11

پرداخت كاری(صیقل كاری) نمونه‌ها Polishing. 13

صیقل كاری درشت.. 13

صیقل كاری نهایی.. 14

حك كردن(ظاهر سازی ساختمان- اچ كردن)Etching. 14

متالوگرافی چدنها 17

ساختار میكروسكوپی چدنهای سفید. 19

ساختار میكروسكوپی چدنهای خاكستری.. 19

انواع چدن های خاكستری.. 20

ساختار میكروسكوپی چدن خاكستری با گرافیت لایه ای.. 20

ساختار میكروسكوپی چدن خاكستری با گرافیت برفكی.. 21

(چون مالیبل-چكش خوار)‌ 21

ساختار میكروسكوپی چدن خاكستری با گرافیت كروی(چدن نشكن) 22

بررسی ساختار میكروسكوپی برنجها 23

برنج های مناسب برای كار سرد. 24

برنج های مناسب برای كار گرم. 24

متالوگرافی آلومینیوم و آلیاژهای آن.. 25

ریز ساختار آلیاژ ریختگی آلومینیوم(Si-Al) 28

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ شنبه 25 آذر 1396 ] [ 8:43 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پاورپوینت ماشین تراش (پروژه ی درس فرز كاری (1)) (مواد و متالوژی)

دسته بندیمواد و متالوژی
فرمت فایلppt
تعداد صفحات33
حجم فایل916 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پاورپوینت ماشین تراش (پروژه ی درس فرز كاری  (1))

 

تاریخچه ماشین تراش:

ماشین های تراش که ابتدایی ترین نوع ماشینهای افزار بشمار می روند، تاریخچه آن بین قرن 17 و 18 شروع شده که در ابتدا معمولی ترین و یا قدیمی ترین روش تراش، تراشیدن چوب بوسیله درخت بوده است. بدین معنی که دو سر چوب را بین دو درخت قرار داده و یک طناب به شاخه درخت بسته و آنرا حول چوب مورد نظر پیچیده و طرف دیگر طناب را شخص دیگری گرفته  و با دست طناب را به حرکت در می آورد شخص دومی که در طرف مقابل قرار گرفته با رنده چوب را می تراشید این قدیمی ترین روش تراش چوب بوده است.

 اولین ماشین تراش در سال 1740 در فرانسه ساخته شد. در این ماشین وسیله چرخش محور اصلی بوسیله دست بود، یک دست گرداننده محور آن ( محور کار ) مستقیما روی  دستگاه که به محور اصلی متصل است توسط دو چرخ دنده ساده به میله پیچ بری متصل می باشد قرار گرفته است. در این نوع ماشین برای تعویض چرخ دنده های متفاوت جهت پیچ تراشی پیچ های متفاوتی پیش بینی شده بود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ شنبه 25 آذر 1396 ] [ 8:43 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

سنتهای الهی و سنتهای بشری (فقه و علوم انسانی)

دسته بندیفقه و علوم انسانی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات20
حجم فایل36 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سنتهای الهی و سنتهای بشری

 

انسان‏ها در زندگی اجتماعی و فردی خود، قوانین و مقرراتی را وضع می‏کنند که سنن اجتماعی، قومی و یا ملی نامیده می‏شود آداب و رسوم خاص هر قوم و ملّت، سنّت ویژه آن‏هاست. هم‏چنین قوانین بین المللی که در سطح گسترده‏ای، به‏وسیله کشورها و سازمان‏های جهانی وضع می‏شود، نوعی سنن و آداب اجتماعی هستند، مانند احترام به حسن هم‏جواری، دخالت نکردن در امور داخلی کشورها و... ولی این سنن با سنّت‏های الهی از دو نظر فرق دارند:

الف) در کلیّت، ثبات و راه کارها و فرایند حاکم بر چگونگی وضع آن‏ها؛

ب) در غایت و هدف.

سنّت‏های الهی قابل تغییر و تبدیل نیستند و ثبات و دوام دارند، به گونه‏ای که آیه شریفه «و لن تجد لسنةِ اللّه‏ تبدیلاً؛ و سنّت خدای متعال را دگرگون نخواهی یافت» به آن تصریح دارد ولی در مقررات و سنت‏هایی که به دست انسان ایجاد می‏شوند، ثبات و دوام کمتری به چشم می‏خورد و همواره در حال دگرگونی و تغییرند. علل عمده تغییر، دگرگونی و بی‏ثباتی در قوانین بشری را می‏توان چنین برشمرد:

الف) جهالت: ناآگاهی و جهل انسان‏ها و مکاتب بشری به همه نیازهای مادی و معنوی انسان و زوایای حیات آدمی، باعث شده است که انسان‏ها توانایی ایجاد قوانین دقیق، بی‏عیب و جامع را نداشته باشند؛ زیرا مکتب‏های بشری از تبیین همه ابعاد انسان عاجزند و تنها برخی از زوایای وجود او را مورد توجه قرار داده‏اند. به همین دلیل، از فهرست کردن همه نیازهای مادی و معنوی ناتوانند. از این‏رو، به وظایف و تکالیف انسان نسبت به خود، هم‏نوعان و اجتماع، محیط و جهانی که در آن زندگی می‏کند و مهم‏تر از همه، وظایفی که نسبت به خالق خود بر عهده دارد، به صورت همه جانبه توجه نشده است و اگر در برخی از مکاتب، به بعضی از بخش‏های یاد شده توجه شده است، اما حتی از ایجاد ارتباط سنجیده و متناسب بین آن‏ها ناتوان است.

به همین دلیل، با گذشت زمان، نقص قوانین انسانی آشکار خواهد شد که قوانین و سننی که از این طریق و توسط مکاتب بشری سرنوشت انسان را در عرصه تاریخ رقم می‏زنند، در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، خانوادگی و... پاسخگوی همه جنبه‏های مادی و معنوی، آخرتی و این جهانی نیستند و سرانجام، همواره دست به تغییر آن مقررات و قوانین می‏زنند. نمونه آشکار این قوانین را می‏توان در مکتب «اومانیسم» یا «انسان محوری» جست‏وجو کرد. در این مکتب، انسان از زوایای تنگ و تاریک محاسبات این جهانی و نظام حاکم بر روابط مادی و رفاه دنیوی بررسی شده و از ضروری‏ترین نیازهای روحی و معنوی آدمی غفلت شده است.

ب) در نظر گرفتن منافع شخصی یا گروهی: در بسیاری از موارد، هدف انسان از وضع مقررات و سنن، حفظ منافع فردی و یا گروهی است. آدمی برای رسیدن به منافع شخصی و گروهی خود با ایجاد مقررات ویژه‏ای، حتّی زمینه تجاوز به حقوق و منافع دیگران را فراهم می‏کند تا به هدف و مقصود این جهانی و مادی خود برسد، ولی در قوانینی که به‏وسیله خداوند وضع می‏شود، هدف، تأمین سعادت انسان و رساندن او به ارزش‏های برتر انسانی و الهی است.

ازاین ‏رو، چون خداوند بر مصالح و مفاسد امور و بندگان خویش آگاهی دارد و همه نیازهای واقعی و مادی و معنوی آفریدگانش را می‏داند و از سوی دیگر، بی‏نیاز مطلقی است که از اعمال بندگان خویش سودی به او نمی‏رسد، قوانین و سننی را وضع کرده است که در عین جامع بودن، قافله بشریت را به کمال واقعی و سعادت ابدی رهنمون می‏کند. علامه طباطبایی می‏فرماید:

فرق جوهری و اساسی بین سنّت‏های اسلامی و دیگر سنّت‏ها در غایت و غرض از آن سنّت‏هاست؛ زیرا هدف اسلام از ایجاد و تأسیس سنّت این است که جهان هستی و دنیا به صلاح و خیر خود نایل شود؛ در حالی که غرض و هدف سنّت‏های دیگر، برآورده کردن امیال و خواسته‏های خودشان است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ شنبه 25 آذر 1396 ] [ 8:43 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

جهاد (فقه و علوم انسانی)

دسته بندیفقه و علوم انسانی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل19 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

جهاد

 

جهاد بطور حتم به حال انسان خداشناس بهتر است، زیرا نتیجه آن یا غلبه و ظفر و سرفرازی است، و یا شهادت و فوز به درجات بهشت است.           

جهاد به معنی جنگ و پیکار در راه خداست، و هنگامی که اسلام در مخاطره قرار گرفته و از طرف دشمنان مورد تجاوز و تهاجم قرار گیرد مصداق می‌یابد، و در صورتی که دفاع از حریم اسلام جز با عملیات نظامی امکان‌پذیر نباشد بر هر مسلمانی که قدرت بر آن داشته باشد واجب می‌گردد.

در تعدادی زیادی از آیات قرآن کریم به جهاد مر شده است که از جمله این آیات است:

بر شما جنگ نوشته شده در حالی که شما آن را مکروه می‌دارید، احتمال دارد که شما چیزی را مکروه بدارید ولی برای شما خیر باشد و احتمال دارد که شما چیزی را دوست بدارید ولی به شما ضرر داشته باشد، خدا می‌داند و شما نمی‌دانید.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ شنبه 25 آذر 1396 ] [ 8:43 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

عوامل تاریخی گسترش بدحجابی در تاریخ معاصر ایران (فقه و علوم انسانی)

دسته بندیفقه و علوم انسانی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات23
حجم فایل76 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

عوامل تاریخی گسترش بدحجابی در تاریخ معاصر ایران

 

مقدمه:

گسترش اسلام تا سرزمین های جنوبی و مرکزی اروپا، از طریق شمال افریقا و آسیای صغیر، موجب هراس امپراتوران اروپایی و رهبران واتیکان شد. لذا تصمیم گرفتند مانع پیشرفت اسلام شوند که بسیار سریع و اعجاب انگیز مرزها را درمی نوردید و پیش می رفت. تحریک مغول به حمله به سرزمین های اسلامی به خصوص ایران، نیز جنگ های صلیبی که چند نسل طول کشید، تلاش هایی از قبیل تشدید اختلاف بین مذاهب اسلامی و توطئه های دیگر، در همین زمینه بوده است.

جنگ های صلیبی به طور مقطعی به نفع مسلمانان بود، اما در دراز مدت، در نتیجه تماس اروپاییان با مسلمانان به رنسانس یا تجدید حیات علوم، ادبیات و هنر در غرب انجامید که انقلاب صنعتی و اختراعات و اکتشافات در زمینه های مختلف نتیجه آن بود. ممالک غربی از یک طرف برای تهیه مواد خام اولیه این صنایع و از طرف دیگر برای تأمین بازار مصرف تولید مازاد بر مصرف خود، به کشورهای افریقایی و آسیایی، از جمله ایران روی آوردند.

پی آمد انقلاب صنعتی در همین جا متوقف نشد بلکه دین، اعتقاد، اخلاق و خانواده را نیز در برگرفت.

«چون انقلاب صنعتی در حال گسترش، بیش از هر زمان به کارگران و مدیران تحصیل کرده نیاز داشت، طبقه جدید برای مدارس، کتاب خانه ها، و دانشگاه ها به مقیاسی که به سختی در گذشته خواب آن هم دیده می شد، پول خرج می کرد، هدف تربیت استعداد فنی و محصول فرعی این کار، گسترش بی سابقه دانش غیرمذهبی بود... . این تحولات در علوم و تمایلات مشابه در فلسفه، با شرایط اجتماعات شهری و افزایش ثروت ترکیب شدند تا معتقدات مذهبی را ضعیف کنند.

انقلاب صنعتی اخلاقیات را تغییر شکل داد، این انقلاب ماهیت بشر را عوض نکرد، ولی به غرایز قدیمی که برای زندگی بدوی مفید و برای زندگی اجتماعی پردردسرند، نیروها و فرصت های تازه ای داد. این انقلاب انگیزه سودجویی را تا آن جا مورد تأکید قرار داد که به نظر می رسید خودخواهی طبیعی بشر را تشویق و تشدید می کند، در گذشته تحکم پدارانه، تعلیمات اخلاقی در مدارس و تلقینات مذهبی جلو غرایز غیراجتماعی را گرفته بودند، انقلاب صنعتی همه این عوامل جلوگیرنده را ضعیف کرد، در نظام اقتصاد کشاورزی، خانواده واحد تولید اقتصادی و هم چنین واحد دوام نسل ها و نظام اجتماعی بود، افراد خانواده در مزارع، تحت انضباط والدین و نظم و ترتیب فصول، با هم کار می کردند و خانواده پایه اقتصادی قدرت و نقش اخلاقی خود را از دست دادند... چون محدود شدن تعداد افراد خانواده و وجود وسایل ماشینی، زنان را از توجه مادرانه و کارهای خانه آزاد می ساخت، زنان به داخل کارخانه ها و ادارات کشانده شدند. آزادی زنان نتیجه صنعتی شدن بود.»

هم چنان که امام خمینی(قدس سره) نیز فرمود:

«ابر جنایت کاران که ادامه حیات خویش را در اسارت ملت ها به ویژه ملت های اسلامی می دانند، در این سده های اخیر که راهشان به کشورهای اسلامی نفت خیز و ثروت مند باز شد، دریافتند که تنها قشر مذهبی است که می تواند خاری در راه استعمار و استثمار آنان باشد و دیدند که حکم نیم سطری یک مرجع مذهبی مورد علاقه مردم دارای چنان قدرتی است که دولت انگلستان و دربار قدرت مند قاجار را به زانو درآورد و نیز دریافتند که زنان در آن نهضت نقش اساسی داشتند و متوجه شدند که در مشروطه و پس از آن نیز زنان به ویژه قشر متوسط محروم آنان هستند که می توانند با قیام خود، مردان را به میدان بکشند و احساس کردند تا این عوامل به قوت خود باقی هستند، نقشه های آنان نقش بر آب است و لازم دیدند برای دست یافتن به این کشورها و مخازن سرشار آنها پایه های مذهب و رهبری مذهبی و قشرهای مذهبی سست شود و از همان زمان به فکر این نقشه و عملی نمودن آن افتادند و توفیق هایی هم به دست آوردند.»

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ شنبه 25 آذر 1396 ] [ 8:42 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه (فقه و علوم انسانی)

دسته بندیفقه و علوم انسانی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات22
حجم فایل121 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

 

چکیده:

تبیین وشناساندن فرهنگ ایثار وشهادت از مکانیزم های دفاعی اسلام برای تسلیح جامعه در برابر هجوم فرهنگ های غیرخودی است. ایثارگری وشهادت طلبی نقش بسزایی درحفظ دین وارزشهای آن واستقلال کشور ایفا می کند . مراکز آموزشی درسطوح مختلف آن بستر مناسبی برای ایجاد ون هادینه کردن فرهنگ صحیح می باشند زیرا از ابزارهای نفوذ فرهنگ، تغییر نگرش در افراد آن جامعه است و قشر دانش پژوه(دانش آموزان و دانشجویان) به جهت خصوصیات روان شناختی، اثر پذیرترین گروههای جامعه هستند که بیشترین ومفیدترین اوقات خود را در مراکز آموزشی می گذرانند. لذا با برنامه ریزی وسیاست گذاری های علمی و جامع،می توان فرهنگ ایثارگری وشهادت را دراین مراکز به سطح قابل قبولی ارتقاء بخشید.

نگارنده دراین مقاله سعی نموده با تاکید بر مفهوم حقیقی ایثار و شهادت و توسل به توانمندی و تاثیر گذاری محیط آموزشی بر دانش پژوهان، با ارائه راهکارهایی علمی و بنیادین درجهت این برنامه ریزی گام بردارد . روش تحقیق توصیفی- تحلیلی است و نگارنده سعی کرده است با استفاده از آیات و منابع اصیل اسلامی به تبیین بحث بپردازد.

مقدمه:

فرهنگ وادب هر ملتی سرمایه بی نظیری برای تثبیت نظام ارزشی وکسب استقلال و هویت جوانان ونوجوانان آن ملت است ، از سویی برای استقلال ابدی یک ملت ثبات فرهنگ براساس اعتقادات اصیل اخلاقی وباورهای قلبی افراد آن ملت لازم وضروری است واز سوی دیگر واقعیت های معنوی منبع نامحدودی از نیروی ایمان، قدرت معنوی واستقلال شخصیتی وفکری را دراختیار انسان می گذارد وانسان براساس چنین قدرت های معنوی می تواند به سوی نقش آفرینی مثبت در اجتماع حرکت کند، ایثار کردن وقبول شهادت از برترین ارزشهای معنوی فرهنگ اسلامی است که درتثبیت استقلال کشور وهویت دینی و ملی آنان نقشی بی بدیل دارد. ایثارمقام انسانی فوق العاده باشکوهی است که اسلام آن را ستوده وآن را درآیات و روایات متعددی بیان کرده است .الَّذین آمنُوا وهاجروا و جاهدوا فی سبیلِ اللهِ بِاَموالهِمِ و اَنفُسهِم اعظَم درجةً عند اللهِ و اولئک هم الفائزونَ (توبه/۲ و ۳)

آنچه در این زمان اهمیت دارد انتقال این ارزشها ودانشهای دینی واسلامی به نسل های پس از این است ونخستین راه درانتقال فرهنگ ازیک نسل به نسل دیگر، تعلیم وتربیت برخوردار از دانش ومعرفت، با استفاده از ریشه های ملی و بومی است. (قهرمانی، ۱۳۸۸ ، ش ۳۴ و ۳۳ ، ص ۳۲ ). ضمن آنکه تحولات پرشتاب کنونی در عرصه فرهنگ جهانی بسیاری از نگرش ها و روش های رایج تربیت دینی ما را تغییر داده است. اما درعین حال نقش نهادهای گوناگون اجتماعی از قبیل آموزش وپرورش ، خانواده، رسانه ها و … درانتقال فرهنگ پایدار وصحیح ،خصوصاً ایثار وشهادت، مؤثر وپراهمیت می باشد . در این میان نقش دستگاه های آموزشی چون آموزش وپرورش که مسئولیت میلیونها دانش آموز را برعهده دارد ودانشگاه با هزاران دانشجو، خطیرتر از همه دستگاهها ونهادهای دیگر خواهد بود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ شنبه 25 آذر 1396 ] [ 8:42 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

اخلاق و زندگی (فقه و علوم انسانی)

دسته بندیفقه و علوم انسانی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات33
حجم فایل185 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اخلاق و زندگی


 

مقدمه

اخلاق و زندگی

    تعلیمات اسلامی چون چشمه آبی است كه گرچه در نهایت مزرعه را سیراب می‏كند امّا درمسیر نیز اثرات نیك خویش را بر جای می‏گذارد.قرآن كریم:ما به مردان و زنانی كه عمل صالح بهمراه ایمان داشته باشند زندگی پاك و پاداش احسنخواهیم داد.اخلاق، یكی از مسائل مهمی است كه در زندگی بشر نقش اساسی دارد. این موضوع در اسلام جایگاه ویژه‏ای دارد و در حقیقت یكی از اركان تشكیل دهنده دین است. به تعبیر دیگر، چگونه فكر كردن و چه اعتقادی داشتن (اعتقادات)، چسان عمل كردن (احكام) و با چه منش و خویی زیستن (اخلاق)، سه ركن اساسی است كه محدوده تعلیمات دینی را تعیین می‏كند و در یك كلمه چنان كه از برخی تعبیرات قرآنی و روایی به دست می‏آید، هدف و مقصد انبیای عظام، تكمیل مكارم اخلاقی و تهذیب نفوس بوده است.

بدون شك، آسایش دنیا و آخرت، در سایه اخلاق نیك، تحقق می‏یابد.انسان اگر بخواهد در زندگی دنیا آسوده بوده و دور از نگرانیها و اضطرابهای ویرانگر به سر ببرد، راهی جز مبارزه با صفتهای زشت و پاكسازی دل از خوهای پلید ندارد. كیست كه نداند صفاتی از قبیل: خوشرویی، تواضع، قناعت، محبت، اخلاص، بلندهمتی، طهارت و سلامت نفس و... انسان را از دغدغه‏های بی‏حاصل و از پریشانیهای بدفرجام، نجات می‏دهد و بر عكس، حالات و اوصافی مانند: غضب، خودخواهی، حرص، حسد، بخل، بدبینی، بدخواهی و آلودگیهای روحی، او را در غل و زنجیر گرفتار می‏كند و هـمـیـن دنـیـای او را كـه مـی‏تـوانـد در سایـه اخـلاق و رفتار شایسته، به خوشی و آسایش بگذرد، به ‏جهنمّی‏ سوزان ‏وعذابی ‏پررنج ‏وبی‏ پایان‏ تبدیل‏ می‏كنند.

بسیاری‏ خیال‏ می‏كنندكه‏ نتیجه‏ دستورات‏ اسلام را،تنهادرآخرت بایدجستجو كرد و این ‏مكتب ‏آمده ‏است‏ تا فقط‏ سعادت‏ اخروی‏ انسان‏ راتأمین‏ كند.
و به آسایش و رفاه انسان در دنیا كاری ندارد. شاید همین فكر باعث شده كه برخی از جوانان معتقد به اسلام كه در عمل دنبال هوسرانی و خوشگذرانیهای زودگذر هستند، وقتی به توبه و كنارگذاشتن اشتباهات خود دعوت می‏شوند، در پاسخ بگویند: ما جوانیم و باید از دوران جوانی و عیش و نوشهای آن بهره ببریم، بعد از گذشت این دوران خوش و پرطراوت، در پیری از گذشته خود توبه خواهیم كرد و بدین وسیله خود را برای پذیرش مرگ و رسیدن به سعادت آخرت و لذتهای آن آماده خواهیم ساخت. ما هنوز وقت بسیاری داریم، چرا باید جوانی خود را فدا كرده، از حالات و روزهای خوش‏آن صرف‏نظر كنیم و نقد را به نسیه بفروشیم. چنین كارهایی ناشی از محرومیت و عقب‏ماندگی ذهنی است.


این سخن، از برداشت نادرست آنها در باره برنامه‏های تربیتی اسلام، سرچشمه می‏گیرد. آنان خیال می‏كنند كه اسلام تنها برای آبادانی آخرت آمده و با انسان و زندگی او در دنیا كاری ندارد و اگر او را به انجام اعمالی موظف كرده، تنها به خاطر این است كه نتیجه آن را در آخرت ببیند و وارد بهشت شود.
در منطق اینان قوانین اسلام همچون گلوله‏ای است كه از لوله تفنگی خارج می‏شود و تنها آن نقطه آخر را هدف قرار داده و مسیری كه می‏پیماید، بكلی از دایره مقصود تیرانداز خارج است، در صورتی كه اگر بر اساس آیات قرآن و روایات ائمه معصومین علیهم‏السلام هدف از تعلیمات اسلامی را ارزیابی كنیم، باید آن را به چشمه آبی تشبیه كنیم كه از نقطه‏ای به جوشش در آمده تا در پایان مسیر، مزرعه‏ای را سیراب كند، لیكن بر سر راه خود به تقوا و عمل صالح، در همین دنیا نیز انسان را به رستگاری و سعادت می‏رساند.

 

فهرست:

 

مقدمه ، اخلاق و زندگی ..................................................................................................................... 4

اخلاق و زندگی ، تهذیب و تعلیم ...................................................................................................... 7

اخلاق و زندگی ، لذتهای معنوی ...................................................................................................... 11

اخلاق و زندگی ، پاکی قلب ............................................................................................................. 15

اخلاق و زندگی ، اجتماع .................................................................................................................. 20

اخلاق و زندگی ، پیامبر .................................................................................................................. 23

اخلاق و زندگی ، امام خمینی .......................................................................................................... 26

منابع ................................................................................................................................................ 33

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ شنبه 25 آذر 1396 ] [ 8:42 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

مسیر دوطرفه (فصل یک ؛ آیین زندگی) (فقه و علوم انسانی)

دسته بندیفقه و علوم انسانی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل27 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مسیر دوطرفه (فصل یک ؛ آیین زندگی)

 

چکیده:

نگرانی بیجا همیشه عامل مخربی برای احساسات یک فرد است و ممکن است تا حد مرگ افراد را رنج دهد،نگرانی توسط افراد به خودشان بصورت خودآگاه یا ناخودآگاه وارد می شود و آن ها را به تدریج از پای در می آورد.افراد برای اینکه بتوانند یک زندگی خوب را آغاز کنند باید نگرانی های بیهوده را از خود دور کنند و قدر آنچه را که دارند و بدست می آورند را بشناسند.

اشک های خود را از فرزندان خود نباید پنهان کرد زیرا شما نیز دوست ندارید چنین کاری را فرزندانتان با شما کنند،چون اشک ها هستند که احساسات شما و فرزندتان را به یکدیگر نزدیک کرده و آن ها را به هم گره می زند.از کشمکش قدرت پرهیز کنید زیرا هیچ وقت برنده ای ندارد.اگر یک ریسمان را برای نشان دادن قدرت ، دو نفر بکشند یا پاره می شود یا یک نفر با دلخوری از دور کنار رفته و دچار ناراحتی بین دو نفر تا زمان جبران می شود،پس چرا کاری کنیم که بعد ها پشیمانی را به دنبال داشته باشد.

 

مقدمه:

من که فقر اطلاعات و معلومات را درباره ی زندگی خود حس می کردم و از نداشتن آن برای استفاده بهتر در زندگی رنج می بردم، توانستم با تکلیفی که استادم بر گردنم نهاد مطالعه ای در مورد روابط اجتماعی با افراد داشته باشم و آن ها را بهتر درک کنم، و به عنوان یک جوان برای زندگی بهتر در این دوره،تصمیم بگیرم.

اگر شما به افراد جامعه به خوبی بنگرید،حتماً در خواهید یافت که بیشتر اختلافات از روی جهل و فقر اطلاعات افراد در مورد جامعه و روابط آن ها با یکدیگر است و اگر طرفین در مورد چگونگی ارتباط با خود و یا همسر و فرزندان خود بیشتر می دانستند شاید اختلافات تا حدی منطقی به نظر می رسید.

بعضی افراد مشکل خود را با زور و یا قطع رابطه حل می کنند و بعضی دیگر نیز با مطالعاتی که انجام داده اند بهترین تصمیم را گرفته و خود را از یک بحران شخصیتی و یا اجتماعی نجات می دهند.چرا ما از آن دسته افراد نباشیم که با مطالعه و تجربه ای که از این طریق بدست آورده ایم مشکل خود را حل کنیم.

مقاله ای که هم اینک شما می خوانید ،شاید کل مطالب را در بر نگرفته باشد ولی حداقل مشکلات ما جوانان را که تا حدودی هم مربوط به موقعیت جغرافیایی (فرهنگ) ما می باشد را دربر گرفته است.مطمئناً شما کشمکش قدرت را در خانواده حس کرده اید یا اینکه سخت بودن روحیه ی عاطفی پدر و مادر خود پی برده اید.شاید همه ی شما عزیزان اینگونه نیستید ولی هستند آن هایی که این مطالب برایشان جالب و خواندنی است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ شنبه 25 آذر 1396 ] [ 8:42 ] [ آریا برومندی ]
[ ]

پاورپوینت نظرات اندیشمندان غربی درباره قرآن کریم (فقه و علوم انسانی)

دسته بندیفقه و علوم انسانی
فرمت فایلppt
تعداد صفحات41
حجم فایل234 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پاورپوینت نظرات اندیشمندان غربی درباره قرآن کریم

 

خداوندا نسبت به ولی خودت، حجة بن الحسن که درود تو بر او و بر پدرانش باد در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و محافظ و رهبر و یاور و راهنما و چشم بینا باش تا (حکومت) او را در سراسر زمین خود با رغبت و پذیرش(مردمان) استوار سازی و او را در روی زمین تا زمانی دراز (از حکومت حق و عدل) برخوردار گردانی.


پیشگفتار:

قرآن این بزرگترین محور اتحاد مسلمین جهان و هدایت آور بشر قرن هاست که دستخوش غبار افکار و برکنار از زندگی آدمیان مهجور مانده است. این امر تا بدانجا قلب بیمناک و مهربان پیغمبر گرامى اسلام(صلى الله علیه وآله)  را اندوهگین ساخته بود که داد سخن می گشایند و از مهجوریت قرآن به خدا شکایت می کنند.

(( در آن روز، رسول به شکوه ازامت در پیشگاه خدای متعال عرض کند: بارالها، امت من این قرآن را متروک و رها کردند))(فرقان، آیه 30)
قرآن برای معرفی خود کافی است و مانند خورشیدی می درخشد تا جایی که غیرمسلمانان تحت تاثیر آن قرار گرفته و به بزرگی و عظمتش معترف و آن را داروی شفا بخش و سعادتنامه بشر می دانند.


فهرست

 

ارنست رنان .................................................................................................7

آلوارو ماچوردوم کومینز .................................................................................. 8

پرنس ژاپونی بورگیز ...................................................................................... 9

توماس کارلایل ............................................................................................ 10

تنورد  ...................................................................................................... 11

جان دیون پورت .......................................................................................... 12

دینورت .................................................................................................... 13

رادول ...................................................................................................... 14

رود ویل ................................................................................................... 15

راکستون .................................................................................................. 16

ژول لابوم ................................................................................................. 17

سدیو ..................................................................................................... 18

ستان رانی تنس ........................................................................................ 19

سر ویلیام ............................................................................................... 20

فیلیپ. ک. حتی ........................................................................................ 21

فونس ایتین دینیه ....................................................................................... 22

کلارستون  ............................................................................................. 23

کارلتون اس کون ...................................................................................... 24

گرینیه .................................................................................................. 25

گوته .................................................................................................... 26

گستاولوبون ............................................................................................ 28

لسیبون ................................................................................................. 29

لادین کوبولد .......................................................................................... 30

مری گیلورد دومن ................................................................................... 31

مایل انجلو ............................................................................................ 32

ماردیس ............................................................................................... 33

موریس ................................................................................................ 34

ناپلئون بناپارت ....................................................................................... 35

نولدکه ................................................................................................. 36

ولیز ................................................................................................... 37

واگلیری ............................................................................................... 38

ه. ج. ولز ............................................................................................. 40

هربرت جرج ونو .................................................................................... 41


(ارنست رنان) فرانسوی :

در کتابخانه شخصی من هزاران جلد کتاب سیاسی، اجتماعی، ادبی و... وجود دارد که همه آنها را بیشتر از یک بار مطالعه نکرده ام و چه بسا کتابهایی که فقط زینت کتابخانه من می باشند ولی یک جلد کتاب است که همیشه مونس من است و هر وقت خسته می شوم و می خواهم درهایی از معانی و کمال بر روی من باز شود آن را مطالعه می کنم و از مطالعه زیاد آن خسته و ملول نمی شوم. این کتاب، قرآن، کتاب آسمانی مسلمین است.


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ شنبه 25 آذر 1396 ] [ 8:42 ] [ آریا برومندی ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 صفحه بعد

دیگر امکانات